Milloin testasitte isyytenne, voimassaolevan lain mukaan 2 vuoden jälkeen on liian myöhäistä!
Kuinkahan moni elättää toisen lasta omanaan kun jäänyt DNA-testi tekemättä.?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menkää nyt herranjestas niihin testeihinne. Eihän se ole kiellettyä nytkään. Taas miesreppanat itkevät, kun eivät itse osaa ottaa asioista selvää ja pyydetään yhteiskuntaa apuun.
Miksi haluat polkea ja vähätellä miesten oikeuksia?
Käytkö ihan täysillä?
Miten niin polkea ja vähätellä? Miehillä on nytkin oikeus testeihin. Keskusteluissa olisi hyvä selvittää faktat ennen kuin lähdetään taivastelemaan. Ei se ole oikeuksien vähättelyä tai polkemista.
Ja aiheesta ei saa keskustella, koska ____________________________?
Löydät varmasti palstalta muitakin ketjuja.
Missäs minä kielsin keskustelun? Osallistuinhan siihen itsekin tuomalla esiin sen, että testit eivät ole nytkään kiellettyjä. Jotkut eivät vain tätä tuntuneet tietävän, joten siitä nyt hieman kuittailin.
Missä kohtaa on väitetty, että testaaminen ei olisi nytkin mahdollista? Osoita se viesti.
Lisäksi sinun mielestäsi tälläisesta asiasta on ihan hassunhauskaa vitsailla ja kuittailla, ja sinä näet olevasi asiallinen keskustelija?
No anteeksi, mutta en nyt löydä kovin korrektia tapaa ilmaista, jos pidän jotakuta täysin säälittävänä idi**ttina.
Minä sanoin, että testiin meno on nytkin sallittua ja siihen minulle vastattiin, käynkö ihan täysillä. Oletin, että tämän vastaajan mielestä olin jotenkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen raskaana, ensimmäinen lapsi tulossa. Olen naimisissa lapsen isän kanssa, enkä ole kenenkään muun miehen kanssa koko suhteemme aikana ollut.
Sanoin kuitenkin miehelleni, että jos hän tahtoo mielenrauhansa vuoksi isyystestin niin en loukkaannu ja suostun testiin. No, eipä halua.
Jos miesten yleinen mielipide testeihin on tämä, niin miksi siitä pitää naisia syyttää?
Missä kohtaa naisia syytetään? Ei niin missään.
Vain todettu että lakimuutosta ollaan tekemässä ja se, että testien pitäisi olla automaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on naisten vika, jos miehet eivät saa itse aikaiseksi tehdä isyystestiä?
M34, joka teetti itse isyystestin
En tiedä, mutta hieman loukkaavaahan tuokin on, että mies haluaa isyystestin eli epäilee pettämistä eli ei luota naiseensa. Mutta vielä vähemmän hyväksyn isyydestä valehtelevien naisten toimintaa.
Siksi pitäisi olla pakollinen tutkimus neuvolan puolelta, kukaan ei loukkaantuisi eikä ketään huijattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on naisten vika, jos miehet eivät saa itse aikaiseksi tehdä isyystestiä?
Missä lukee että on naisten vika? Miestä et muuten ole nähnytkään, se on varmaa.
Ainoastaan miehenä esiintyvät naiset implikoivat olevansa miehiä palstalla
Eli kaikki miehet ajattelevat samalla tavalla kuin sinä, muuten he ovat oikeasti naisia. Ok.
Tiesitkö, että miehetkin voivat puolustaa naisia? Ei, en puolusta pettäjänaisia, mutta tällä palstalla on välillä ihan kamalia viestejä naisia kohtaan ryhmänä (eli ei vain heitä kohtaan, jotka ovat pettäjiä). Minulla on tyttäriä, joten en todellakaan allekirjoita joidenkin miesten mielipiteitä siitä, että kaikki naiset ovat hu oria, pettäjiä, lor ttoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menkää nyt herranjestas niihin testeihinne. Eihän se ole kiellettyä nytkään. Taas miesreppanat itkevät, kun eivät itse osaa ottaa asioista selvää ja pyydetään yhteiskuntaa apuun.
Käytkö ihan täysillä?
Eikö miehet osaa edes yhtä isyystestiä hommata omin avuin? Ei voi olla niin vaikeaa.
Eikö naiset saa mitään hommattua itse, ilman naisjärjestöjä ja yhteiskuntaa? Niinpä.
Aihetta on erittäin tärkeää pitää esillä. Kova on sinullakin hätä aiheesta, ja arvaan kyllä syyn
No heitäpäs pari asiaa, mitä oletat, että minä en ole saanut tehtyä ilman yhteiskunnan apua, vaikka se olisi kaikille täysin sallittua ja mahdollista, niin katsotaan.
Naisten miljoonia euroja vuodessa yhteiskunnalle maksava mammografia.
Ihan hyvin voi naiset itse hoitaa ja maksaa.
Siis mitä ihmettä? Minä kyllä ihan itse sinne mammografiaan kävelen, mikäli sellainen tilanne eteen tulee. Ei yhteiskunta minua mihinkään järjestä. Maksaminenkaan ei liity asiaan mitenkään, koska ne isyystestitkin ovat käsittääkseni ilmaisia tai ainakin halvempi kuin oma-aloitteinen mammografia.
Mitä ihmettä te sekoilette?
Kuka on vaatinut isyystestejä miesten kodeissa? Vai mitä yrität sanoa?
Mitä itse sekoilet? Luin oman tekstini useamman kerran enkä tietääkseni puhunut kodeista yhtään mitään. sanoin vain, että ihan itse naisenkin pitää mennä sinne mammografiaan, joten voisi olettaa, että se mieskin ihan itse menisi sinne testiin. Vai kuvitteletko, että mammografiat tehdään naisten kodeissa, vai mistä sinä nyt tuon kodin tähän vedit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ihan täysillä?
Eikö miehet osaa edes yhtä isyystestiä hommata omin avuin? Ei voi olla niin vaikeaa.
Eikö naiset saa mitään hommattua itse, ilman naisjärjestöjä ja yhteiskuntaa? Niinpä.
Aihetta on erittäin tärkeää pitää esillä. Kova on sinullakin hätä aiheesta, ja arvaan kyllä syyn
No heitäpäs pari asiaa, mitä oletat, että minä en ole saanut tehtyä ilman yhteiskunnan apua, vaikka se olisi kaikille täysin sallittua ja mahdollista, niin katsotaan.
Ihan tilastojen valossa monen palstalla naisia haukkuvan miehen äidin rintasyöpä on löytynyt noissa mammografiatutkimuksissa. Ilmeisesti silti miesten mielestä ne ovat olleet täysin turhia tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi 29 kansanedustajaa on ajamassa lakiin muutosta.
Jää jatkossa pettäjänaiset nuolemaan näppejään.
Tämäpä mielenkiintoista? Milloin tällaista on alettu ajaa eteenpäin ja keiden toimesta? Kerrankin järkeä ja jotain oikeuksia myös isälle. Mahtaako mennä läpi vihervasemmiston hallitessa päätöksentekoa?
Elatusmaksut kuuluvat ilman muuta biologiselle isälle. Siis jos nyt siihen joudutaan menemään. Tokihan joku voi haluta kasvattaa lapset ominaankin, jos on voimakas tunneside. Itse kyllä laittaisin lastenteon ehdoksi isyyden varmistamisen ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ihan täysillä?
Minä olen kaksi kertaa hommannut ja maksanut itselleni yksityisellä puolella mammografian. Maksoi muutaman satasen, mutta mielenrauhan takia jokainen euro oli sen arvoista. Isyystestaus maksaa paljon vähemmän, jos sen haluaa teettää. Sen saa myös yhteiskunnalta kokonaan ilmaiseksi, jos osaa aukaista suunsa ja pyytää.
Olen nyt 55v. Olen 23-vuotiaasta asti käynyt joka toinen vuosi yksityisellä lääkäriasemalla mammografiassa ja rintojen ultraäänitutkimuksessa. Omalla rahalla. Olen myös naimisissa ja pyöräyttänyt miehelleni kaksi lasta. Hänelle ei ole tullut mieleenkään epäillä isyyttään. Olisikin outoa, kun kumpikin lapsi on kopio isästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ihan täysillä?
Miten niin polkea ja vähätellä? Miehillä on nytkin oikeus testeihin. Keskusteluissa olisi hyvä selvittää faktat ennen kuin lähdetään taivastelemaan. Ei se ole oikeuksien vähättelyä tai polkemista.
Ja aiheesta ei saa keskustella, koska ____________________________?
Löydät varmasti palstalta muitakin ketjuja.
Missäs minä kielsin keskustelun? Osallistuinhan siihen itsekin tuomalla esiin sen, että testit eivät ole nytkään kiellettyjä. Jotkut eivät vain tätä tuntuneet tietävän, joten siitä nyt hieman kuittailin.
Missä kohtaa on väitetty, että testaaminen ei olisi nytkin mahdollista? Osoita se viesti.
Lisäksi sinun mielestäsi tälläisesta asiasta on ihan hassunhauskaa vitsailla ja kuittailla, ja sinä näet olevasi asiallinen keskustelija?
No anteeksi, mutta en nyt löydä kovin korrektia tapaa ilmaista, jos pidän jotakuta täysin säälittävänä idi**ttina.
Minä sanoin, että testiin meno on nytkin sallittua ja siihen minulle vastattiin, käynkö ihan täysillä. Oletin, että tämän vastaajan mielestä olin jotenkin väärässä.
Et osaa keskustella räksyttämättä, Mene toiseen ketjuun, kiitos.
Miksi menisin, kun tämä ilmiselvästi on räksyttäjien ketju. "käytkö ihan täysillä, hyi helvetti mitä naisia, kyläpyörät" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta hieman loukkaavaahan tuokin on, että mies haluaa isyystestin eli epäilee pettämistä eli ei luota naiseensa. Mutta vielä vähemmän hyväksyn isyydestä valehtelevien naisten toimintaa.
Siksi pitäisi olla pakollinen tutkimus neuvolan puolelta, kukaan ei loukkaantuisi eikä ketään huijattaisi.
Sori, että koukkaan takavasemmalta tähän keskusteluunne. Olen ilman muuta samaa mieltä, että isyystesti pitäisi tehdä automaattisesti neuvolakäynneillä esimerkiksi kuuden kuukauden kohdalla. Tokihan testistä voisi aina kieltäytyä, jos ei halua tietää.
Se ei ole kovin kallis testi kuitenkaan ja jos vuosittain syntyy se määrä lapsia kuin syntyy, puhutaan muutaman sadantuhannen euron tai korkeintaan parin miljoonan vuosikustannuksista. Se on ihan mitätön summa terveydenhuollon kokonaiskuvassa.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä mielenkiintoista? Milloin tällaista on alettu ajaa eteenpäin ja keiden toimesta? Kerrankin järkeä ja jotain oikeuksia myös isälle. Mahtaako mennä läpi vihervasemmiston hallitessa päätöksentekoa?
Elatusmaksut kuuluvat ilman muuta biologiselle isälle. Siis jos nyt siihen joudutaan menemään. Tokihan joku voi haluta kasvattaa lapset ominaankin, jos on voimakas tunneside. Itse kyllä laittaisin lastenteon ehdoksi isyyden varmistamisen ajoissa.
Miten ajattelit tuon tehtävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ihan täysillä?
Ihan tilastojen valossa monen palstalla naisia haukkuvan miehen äidin rintasyöpä on löytynyt noissa mammografiatutkimuksissa. Ilmeisesti silti miesten mielestä ne ovat olleet täysin turhia tutkimuksia.
Lapsilla tulee olla oikein heidän biologiseen isäänsä. Ihan tilastojen valossa 15% testatuista ei ole aviopuolison siittämiä.
Kaikki miehet ei koe isyyttä noin mitä ap. Jaö olisi vain maksumies, vaan moni mies kokee iloa lapsesta ja se antaa elämään sisältöä, eikä ole niin tärkeää lapsen biologisuus.
Mun miehelläni on lapsi, joka syntyi kun ex-aviolitto veteli viimeisiään ja nainen tuli raskaaksi ja lapsi syntyi avioliitoon.
Mieheni halusi ehdottomasti olla lapsen isä, niin kuin muillekin sisaruksille ja hänelle on samantekevää, kuka on biologinen isä, mutta hän on ainoa isä lapselle, joka on ollut lapsen elämässä syntymästä alkaen ja on edelleen ja lapsi on tuonut paljon iloa mieheni elämään, eikä sen arvoa voi mitata edes rahassa. Isä-lapsisuhde on todella lämmin ja läheinen, niin kuin kahden muunkin lapsen kanssa.
Enkä usko mieheni koskaan tunteneen itseään maksumieheksi, yhdenkään lapsen kohdalla, kun nyt lapset ovat iältään 19-25v ja kaikille edelleen ovat rahahanat auki, kun opiskelevat ja meidän koti on myös kaikkien lasten koti.
Ja onhan noita paljon adoptio- ja sijaisperheiden isiä. Ja vielä vapaaehtoisesti halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voi miten reilua olisi, jos mies saisi testauttaa lapsen vaikka heti lapsen syntymän jälkeen halutessaan. Ei kun hetkinen, sehän on nyt jo mahdollista..
Naisia tuntuu närästävän testaus koska se on muka epäluottamuslause.
Reilua siis testata kaikki. Lapsella on kuitenkin oikeus isäänsä :)
Minä ja moni muu nainen tässäkin ketjussa on sanonut teille moneen otteeseen, että ne testit saa jo nyt otetuksi ilmaiseksi ja helposti. Ja on kaikkien kannalta hienoa, että jokaiselle syntyvälle lapselle löytyy isä eikä yhteiskunnan tarvitse maksaa yhdellekään lapselle elatusmaksuja vaan lapsen isä maksaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voi miten reilua olisi, jos mies saisi testauttaa lapsen vaikka heti lapsen syntymän jälkeen halutessaan. Ei kun hetkinen, sehän on nyt jo mahdollista..
Kerrohan vielä, millä logiikalla se ei olisi epäluottamuslause? Ja millä ihmeen logiikalla se tarkoittaisi, että on reilua testata kaikki?
Jos lähtökohta on se, että nainen on joka tapauksessa pettänyt, miksi sitä ei voi vain reippaasti sanoa ääneen, niin tulee isyys selville? Miksi haluaisit olla parisuhteessa pettävän naisen kanssa?
Minusta riittäisi, että se isyyden kumoamisen takaraja poistetaan. Ja jos käy jälkikäteen ilmi, että aviomies ei olekaan biologinen isä, niin äiti maksaa elareiden verran takautuvasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja moni muu nainen tässäkin ketjussa on sanonut teille moneen otteeseen, että ne testit saa jo nyt otetuksi ilmaiseksi ja helposti. Ja on kaikkien kannalta hienoa, että jokaiselle syntyvälle lapselle löytyy isä eikä yhteiskunnan tarvitse maksaa yhdellekään lapselle elatusmaksuja vaan lapsen isä maksaa ne.
Saa otettua, siinä missä naisenkin raskausaikana saisi otettua sp-taudit "tarvittaessa"
Kyse on tuosta väitetystä epäluottamuslauseesta. Kuinka sen ratkaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, että koukkaan takavasemmalta tähän keskusteluunne. Olen ilman muuta samaa mieltä, että isyystesti pitäisi tehdä automaattisesti neuvolakäynneillä esimerkiksi kuuden kuukauden kohdalla. Tokihan testistä voisi aina kieltäytyä, jos ei halua tietää.
Se ei ole kovin kallis testi kuitenkaan ja jos vuosittain syntyy se määrä lapsia kuin syntyy, puhutaan muutaman sadantuhannen euron tai korkeintaan parin miljoonan vuosikustannuksista. Se on ihan mitätön summa terveydenhuollon kokonaiskuvassa.
T. Eri
Miten tuo sitten eroaisi nykytilanteesta, jossa ainakin avoliitossa oleville tarjotaan isyystestiä ja siitä voi halutessaan kieltäytyä? Minäkin olen kaksi kertaa istunut lastenvalvojan edessä ja mieheltä on kysytty, haluaako hän isyystestit. Se kysyminen oli käsittääkseni ihan automaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan vielä, millä logiikalla se ei olisi epäluottamuslause? Ja millä ihmeen logiikalla se tarkoittaisi, että on reilua testata kaikki?
Jos lähtökohta on se, että nainen on joka tapauksessa pettänyt, miksi sitä ei voi vain reippaasti sanoa ääneen, niin tulee isyys selville? Miksi haluaisit olla parisuhteessa pettävän naisen kanssa?
Ei se ole epäluottamuslause kun kaikki testataan automaattisesti. Syyksi voi laittaa lapsen oikeuden tietää biologinen isänsä. Se kun on kerran sperman luovutuksessakin suomessa se ongelma (ei anonyymiteettiä) niin kuinka tämä vielä menee läpi?
Testataan sukupuolitauditkin. Tekosyynä lapsen etu.
Jos miesten yleinen mielipide testeihin on tämä, niin miksi siitä pitää naisia syyttää?