Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka pitää vähän viileämmästä/sopivan lämpimästä kesästä?

ViileääKesää
10.05.2020 |

En ole ikinä pitänyt helteestä tai kuumasta kesästä. Pidän sellaisesta kesästä, että ulkona pärjää ilman takkia ja voi olla ns. sisävaatteilla ulkona. Tuntuisi kuin olisi sisätiloissa. Ja parasta on se, että kesäyöllä saa nukuttua. Yleensä en pidä sateesta mutta kesäisin sade rauhoittaa ja tuntuu raikkaalta.

Onko muita? Ja jos pidätkin helteestä tai oikein lämpimästä kesästä, saa kertoa toki että miksi. Ja asiallisia vastauksia kiitos!

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Moni on vaan alistunut näiden "kyllä sitten talvella valitetaan, kun on kylmä" ihmisten terroriin. Suurin osa ihmisistä voi todella huonosti helteellä. Myöskin uv-säteily on haitallista monelle. Silti pitää anteeksi pyydellä, jos siltä suojautuu, kun pitäisi olla kuulemma alasti auringosta nauttimassa. 

Vierailija
162/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös pitänyt tästä kesästä. On tainnut olla kaksi hellepäivää, muuten mukavan vilpoista ja sadepäivät pitävät ilman ihanan raikkaana ja sade myös pesee tiet. Ehkä pikkuharmi on se, että pitää miettiä pyykkipäivät tarkemmin, kas kun pidän siitä, että pyykit kuivuu ulkona -  ei sadekelillä oikein onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan ole ainut, paras lämpö on siinä +15...+18°C välissä. Tykkään puuhastella pihalla, ja heti jos ollaan lähellä kahta kymppiä tai yli, on liian kuuma. Palan myös todella helposti (punapää) joten viihdyn varjossa. Olen mielummin nollakelissä kuin 30°C helteessä.

Vierailija
164/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteistä pitävät ovat laiskoja makailijoita, ja helle antaa luvan vaan pötkötellä kaljatölkki kourassa. Lämmin kesä on tehokkaiden ja aktiivisten ihmisten juttu.

Ei. Minä pidän aktiivisesta ulkoilusta, kun asteita on +30. Tavallisessa Suomen kesässä olein usein pitkissä kalsareissa ja lakki sekä takki päällä, jotta tarkenisin. Helteellä viihdyn, kun ei tarvitse edes illaksi kiskoa talvivaatteita päälle.

Vierailija
165/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja syksy on mun lemppareita, oikeesti vihaan kesää! Lämpö saa mut herkästi hikoilemaan, vaikka ei edes tuntuisi kuumalta :( Oon normipainonen ja terve, ällöttää tuo hien eritys. Ja sitten tietenkin kaikki sääsket ja muut. 

On kumminkin nättiä, kun on kevyttä sadetta, mutta samalla paistaa aurinko ja taivas on valoisan "puhdas".

Vierailija
166/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä ärsyttää juuri tuo helteen hehkutus tai joku. Minä vihaan helteitä! Nuo otsikot kuten että: "Jee hellekesä edessä!" Minulle ennemminkin EIIII

Just näin. Se on kivaaa sille 1prosentile joka möttää rannoilla koko kesän.

Muillhan sen pelkkä kärsimyustä kuan harvassa tyäpaikassa mitään illmastoisteja ole tms.

Vierailija
167/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on tärkeintä, että on aurinkoista. Silloin voi ollakin vähän "viileämpää", esim. 15-20 astetta kävisi minulle vallan mainiosti. Helteetkin on silloin tällöin jees, ne voi pitää ranta- ja piknikpäivinä. Mutta jos on harmaata monta päivää putkeen ja vaan sataa ja sataa, se on ihan p*rseestä.

Vierailija
168/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lempikesäsää: lämmintä n. 22-24 korkeintaan. Aurinko on sellaisen pilviharson takana. Siitä huolimatta, kun ulkona, niin ehdottomasti aurinkovoidetta, hattu ja muistan veden juonnin. Kukaan järki-ihminen ei enää nykymaailmassa "ota aurinkoa".

Juhannukseksi toivon kylmää ja huonoa säätä. Siksi, että tulisi tavallista vähemmän kuolonuhreja. Mielellään ei yhtään.

Vierailija
169/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen +16 - +23 on paras. Ja jokunen hellepäiväkin saa olla, mutta ei pitkiä hellejaksoja. Parinkympin puolipilvinen sää on oikeasti mukavin, voi olla melkein missä vaatteissa vaan eikä tule liian kuuma eikä kylmä.

Vierailija
170/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tällä hetkellä on juuri sopiva lämpötila minulle, en valita ollenkaan huonosta kesäsäästä, vaikka on kesäkuu, +10 ulkona ja tuulee. Nythän voi tehdä ihan mitä vaan paitsi ottaa bikineissä aurinkoa rannalla ja siitä en pidä muutenkaan

Vierailija
171/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei liian kuumaa, sellainen +24-28 ja pilvipouta, vähän voi tuulla. Ja välillä sellainen ihana kesäsade.

Se olisi täydellinen kesä.

Rakastan kesää ja syksyä. Talvea vihaan. Kevät on kesän odottelua vaan.

172/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksy on minun vuodenaikani, rakastan vilvoittavia tuulia ja jopa syysmyrskyjä, ruskaa, en kaipaa kesähelteitä.

Vierailija
173/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteistä pitävät ovat laiskoja makailijoita, ja helle antaa luvan vaan pötkötellä kaljatölkki kourassa. Lämmin kesä on tehokkaiden ja aktiivisten ihmisten juttu.

Ei. Minä pidän aktiivisesta ulkoilusta, kun asteita on +30. Tavallisessa Suomen kesässä olein usein pitkissä kalsareissa ja lakki sekä takki päällä, jotta tarkenisin. Helteellä viihdyn, kun ei tarvitse edes illaksi kiskoa talvivaatteita päälle.

Aktiivinen ulkoilu +30 asteessa ei ole miltään osin terveellistä: elimistö menettää suoloja ja sydän on lujilla. Noilla hirmuhelteillä pitää myös vaatettaa huolella: leveälierinen hattu, pitkähihaiset puserot, aurinkovoiteet..

Jos tarvitset +20 asteessa talvivaatteet, terveydessäsi on jotain todella vialla.

Vierailija
174/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kelit otetaan vastaan. Ymmärrän kyllä niitä, yleensä liika lihavia jotka tuskeilevat hellekesinä.

Hiki valuu kastellen tissivaon ja kainalot, eihän se kivan näköistä ole. Kannattaa laihduttaa ja kuntoilla niin kunnon kesästä voi nauttia huoletta. Ei tarvii aina valkata paitaa missä hiki ei näkyisi kilometrin päähän.. helteitä odotellessa.

Olen kolmekymppinen, erittäin hoikka ja hyväkuntoinen. Kärsin todella paljon +30 helteistä. En nauti hetkeäkään helteen käristyksestä. Mukava kesä on n +18-+20, sataakin saa silloin tällöin.

Vierailija
175/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes helteistä intoilijat eivät pidä kuumuudesta vaan ilmastoinnista,viime kesänä tuli selväksi.Irvokasta sinänsä.

Vierailija
176/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes helteistä intoilijat eivät pidä kuumuudesta vaan ilmastoinnista,viime kesänä tuli selväksi.Irvokasta sinänsä.

Juu, oikeassa olet. Viime keäsn hellekupoli-fanit hehkuttivat innoissaan upeista ilmastoiduista kämpistään. Se niistä hirmuhelteilijöistä.

Vierailija
177/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Tänä aamuna oulussa +11, ja kylmä tuuli. Mulle on yli +20 liikaa, lapsesta asti ollut varjoissa ja kuljen varjoisalla puolella, sisällä olen helteet nykyisin, sydän ei kestä infarktin jälkeen. Hellekesinä aamu aikaisin kauppaan ja autossa oltava ilmastointi, oksennan jo kilometrin kuluttua. Nyt on ihana kun voi kävelläkin eikä vaan pyöräillä. Asuntokin on jo etsiessä katsottu että on varjoisan puolella, ihana nukkua, herää virkeänä. Jospa tänä vuonna säästymme sydänkuolemilta. Pahana vuotena oli n 800 menehtynyttä suomessa helteiden vuosi.

Vierailija
178/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampiaiset saavat minut inhoamaan vähän kesää. Kun puhutaan itse lämmöstä, juuri tuollainen lämmin että pärjää ilman takkia on juuri sopiva! Ei tarvitse liikaa miettiä mitä vaatteita pistää päälle, esim. helteellä pitää olla jokin jolla kestää olla ulkona. Tykkään pukeutua pitkähihaisiin vaatteisiin ihan mukavuuden vuoksi ja sisätilojen lämpöä muistuttavalla kelillä paljon vaivattomampaa ulkoilla tai käydä kävelyllä ties missä.

Eli vähintään 25 astetta ja enemmänkin jos tuulee.

Vierailija
179/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan pitänyt helteistä vaan viihdyn paremmin viileässä kuin lämpimässä. Mieluummin siis hiukan liian kylmä, kuin liian lämmin. Siksi pidän siitä kun on kohtuullisen lämmin kesä. Kotonakin pidän ikkunaa auki aina kun suinkin vain on mahdollista ja lämmitystä pienellä, niin että ei ole kovin lämmin. Olen kai sitten luonnostani melko kuumaverinen, kun pärjään melko viileässäkin vähissä vaatteissa. Siksi on hyvä, että olen sinkku ja asun yksin niin voin pitää asuntoani kohtuullisen viileänä ja kulkea kotona vain alushousut ja t-paita päällä. Siis jos olen yksin ja niin, että esimerkiksi ulkoa ei näe ikkunoiden kautta sisälle kun olen täällä vähissä vaatteissa.

Vierailija
180/188 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on mukava pukeutua kesälläkin johonkin kevyeen takkiin ja pitkiin housuihin tai -hameeseen. En tykkää esitellä ruumiinosiani kylillä. En tarkoita, että niissä olisi mitään vikaa, ennemminkin päin vastoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi