Olenko ainoa, joka pitää vähän viileämmästä/sopivan lämpimästä kesästä?
En ole ikinä pitänyt helteestä tai kuumasta kesästä. Pidän sellaisesta kesästä, että ulkona pärjää ilman takkia ja voi olla ns. sisävaatteilla ulkona. Tuntuisi kuin olisi sisätiloissa. Ja parasta on se, että kesäyöllä saa nukuttua. Yleensä en pidä sateesta mutta kesäisin sade rauhoittaa ja tuntuu raikkaalta.
Onko muita? Ja jos pidätkin helteestä tai oikein lämpimästä kesästä, saa kertoa toki että miksi. Ja asiallisia vastauksia kiitos!
Kommentit (188)
Helle on syvältä, se vanhentaa ihoa, tekee elimistöä ja suolistoa laiskemmaksi, kerää autojen saastetta lähemmäs maan pintaa ja vetää ilman laadun surkeaksi mikä aiheuttaa hengitystieongelmia, sekä tappaa metsän eläimet jotka kuolee janoon.
Ja minulla on ilmastoitu sadan neliön asunto jonka saa hetkessä esim. vain +20 asteeseen jos ulkona +30, mutta silti Suomen helle on tunkkainen ja likainen, ahdistavuuden lisäksi. Itämeri on niin likainen kun itänaapuri sotkee, ja sieltä pölähtää helteen mukana saasteista henkäystä maihin. Kesähelteillä sieltä tulee myös metsäpalosavua Suomeen tänne Helsinkiin saakka.
Välimerellä ei ole tätä ongelmaa, esim. Kreikassa pystyn olla +25 tai lähemmäs +30 asteessa koska merituuli raikas eikä ilman laatu huono, eikä tule sellaista trooppista kosteutta.
Et ole ainoa. Viileä, sateinen kesäsää on ylellisyyttä, jota verenkiertohäiriöiset aina palelevat kuikelot eivät tajua arvostaa.
Tupakka pois ja vaatetta ylle niin tarkenee. Sensijaan 50 asteen porotus tappaa ja yleistyy jo Välimeren pohjoispuolellakin.
No nythän tulee viileämpi kesä, joten hellefanit voivat mennä Turkkiin :D
Pitkän ajan ennusteessa Suomessa on vain pari 25-asteen päivää heinäkuun lopulla ja vähän yli 20 astetta juhannuksen tienoilla.
Migreeniselle ja astmaiselle helle on aika tuskaa.
Eikä nämä Suomen talot ole rakennettu helteitä varten, mutta onneksi kestävät kosteutta paremmin kuin monissa Keski- ja Etelä-Euroopan maassa.
Toivoisin että koko kesän lämpötilat pysyttelisivät 15-21 asteessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kesällä kuuluu olla kuuma ja talavella kylymä
Y
Av-mammat tykkää aina kylmästä ja sateesta.
Siksi minä en olekaan av-mamma.
Et ole ainoa. Itsekin olen vihannut helteitä jo lapsesta asti. Alkusyksyn säät on parhaimpia.