Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka pitää vähän viileämmästä/sopivan lämpimästä kesästä?

ViileääKesää
10.05.2020 |

En ole ikinä pitänyt helteestä tai kuumasta kesästä. Pidän sellaisesta kesästä, että ulkona pärjää ilman takkia ja voi olla ns. sisävaatteilla ulkona. Tuntuisi kuin olisi sisätiloissa. Ja parasta on se, että kesäyöllä saa nukuttua. Yleensä en pidä sateesta mutta kesäisin sade rauhoittaa ja tuntuu raikkaalta.

Onko muita? Ja jos pidätkin helteestä tai oikein lämpimästä kesästä, saa kertoa toki että miksi. Ja asiallisia vastauksia kiitos!

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteissä on kiva käydä uimassa, mutta yleensä kovina helteinä rannat ovat liian täynnä minun makuuni. Puhumattakaan koronasta nyt. Joillakin toki on omat rannat.

Vierailija
2/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helleyöt ovat pahimpia. Valoisuuden takia kesäisin on muutenkin hankalampi nukkua. Minäkin tykkään sopivan lämpimästä kesästä, että ulkona pärjää ilman takkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä on paljon. Minä en edes tykkää uida luonnonvesissä, vaikka hallissa uin mielelläni. En osaa sanoa miksi, lapsena uin paljon uimarannalla, jonne oli kotoa lyhyt kävelymatka.

Vierailija
4/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen perus lämmin on juuri sopiva. Liian kuumalla hankala esim. käydä lenkillä tai muuta ilman että on aivan hiessä... 

Vierailija
5/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä ärsyttää juuri tuo helteen hehkutus tai joku. Minä vihaan helteitä! Nuo otsikot kuten että: "Jee hellekesä edessä!" Minulle ennemminkin EIIII

Vierailija
6/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tykkään todella paljon kesäsateista. 

Todellakin sellainen vähän kostea, mutta lämmin säätila, kun voi olla ulkona vaikka pitkähihaisella ja ohuilla housuilla. Vihaan jalkojen sheivaamista, mutta karvojakaan en kehtaa esitellä, joten aina parempi, jos ei ole mikään shortsikeli. 

Vierailija
7/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 23 astetta.

Vierailija
8/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olet ainoa. Kukaan muu ei ole samanlainen.

Vierailija
9/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Semmoinen 27 päivällä on mukava, ei tarvi takkia. Yölläkin mielellään yli 20.

Vierailija
10/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaiset saavat minut inhoamaan vähän kesää. Kun puhutaan itse lämmöstä, juuri tuollainen lämmin että pärjää ilman takkia on juuri sopiva! Ei tarvitse liikaa miettiä mitä vaatteita pistää päälle, esim. helteellä pitää olla jokin jolla kestää olla ulkona. Tykkään pukeutua pitkähihaisiin vaatteisiin ihan mukavuuden vuoksi ja sisätilojen lämpöä muistuttavalla kelillä paljon vaivattomampaa ulkoilla tai käydä kävelyllä ties missä.

Vierailija
11/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-23 on sopiva, sadetta viikottain on hyvä. Yksi kunnon sadepäivä viikossa aika sopiva, tai sitten yösateita useammin. Hallasta kesällä en tykkää.

Vierailija
12/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä on paljon. Minä en edes tykkää uida luonnonvesissä, vaikka hallissa uin mielelläni. En osaa sanoa miksi, lapsena uin paljon uimarannalla, jonne oli kotoa lyhyt kävelymatka.

Mä en ui yleensä sen takia että vesi on hyytävän kylmää. 21 astetta ihan minimi, siitä ylöspäin on sopiva uimaveden lämpötila.

Vierailija
13/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt helmikuussa, joten vauvana jo totuin kylmään.

Tykkään viileähköstä, aurinkoisesta kesästä.

Sataa ripsautellakin saa.

Vierailija
14/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tykkään todella paljon kesäsateista. 

Todellakin sellainen vähän kostea, mutta lämmin säätila, kun voi olla ulkona vaikka pitkähihaisella ja ohuilla housuilla. Vihaan jalkojen sheivaamista, mutta karvojakaan en kehtaa esitellä, joten aina parempi, jos ei ole mikään shortsikeli. 

Juu juuri samaa mieltä. Syksyllä ja keväällä sade ei tunnu yhtä samalta kuin kesällä. Kesällä sade tuo myös omanlaisensa raikkaan tuoksunkin omasta mielestäni. Ja harmaus plus hyvin vihreät puut luovat hienot värit :)

AP

Vierailija
15/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän sääolosuhteista paras on sellainen, jossa pärjää sekä auringossa että varjossa samalla vaatetuksella  ilman että tulee kylmä/kuuma.  Eniten vituuttaa sellainen että auringossa pitäisi olla alasti tai läkähtyy, ja sitten varjossa pilkkihaalari pitäisi pukea pitkien kalsonkejen päälle. Että "ollaan joko sisällä tai ulkona mutta EI rampata!"

Vierailija
16/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän syksystä kun illat pimenee ja on kiva poltella kynttilöitä. Helteet on aivan kamalia, ei silloin voi tehdä mitään! Lenkillekiin joutuu menemään tyyliin yöllä. Toivon todellakin viileää kesää

Vierailija
17/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet on ihania. Ja illalla/yöllä on ihan mahtavaa kun on sellainen 18-20 lämmintä. Voi nukkua ovet ja ikkunat auki ja kuunnella luonnon ääniä.

Vierailija
18/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 20 olisi just sopiva. 

Vierailija
19/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti viileämmät kesät - pystyy tekemäänkin jotain. Tuntuu, että ne hehkutetut hellekesät on vain niille löhöäjille. Inhoan auringossa makaamista, se on tukalaa ja hemmetin tylsää. Tykkään liikkua ja duunailla puutarhaa. Tykkään myös maalata ja valokuvat luonnossa ja sekin on nihkeämpää hellesäissä. Mulle sopiva lämpötila on 20-23 astetta. Saa olla jopa viileämpääkin, ei mene kesä siitä pilalle. 

En ole koskaan erityisemmin pitänyt etelänmatkoista juuri sen takia, etten jaksa sitä rannalla tai altaalla makaamista. Haluan myös säästää ihoani ja myös pidän kovasti vaaleasta ihostani, mielestäni minulle ei edes sovi rusketus. Alan silloin muistuttaa jotain latinoa ja se ei ole hyvä. 

Vierailija
20/188 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pidän. Semmoinen 27 päivällä on mukava, ei tarvi takkia. Yölläkin mielellään yli 20.

Minä olen luonnostaan sen verran lämminverinen, että tarkenen hyvin farkuissa ja t-paidassa kunhan lämpötila on hiukan yli +20 astetta, aurinko paistaa eikä mainittavasti tuule. Yli +25 asteen lämpötilaan sopiva vaatetus on shortsit, hihaton t-paita ja sandaalit ilman sukkia.

Kaupunkiasunnon sisälämpötilana +24 astetta on vielä siedettävä, mutta +28 asteessa sisällä on koko ajan hiki pinnassa vaikka tuulettimet olisivat päällä. Pitkät hellekaudet ovat jotenkin kuluttavia, vaikka kävisi uimassa joessa tai järvessä keskellä päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi