Aiotko nähdä yli 70-v. sisätiloissa kesällä?
Niin mites on? Ja jos, pistättekö maskit tai visiirit tms?
Kommentit (25)
70 veet saa itse päättää. En painosta. Ymmärrän jos eivät halua tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne niin vanhoja, joten en näe... ellei kaupassa tule vastaan.
Nyt kyllä jäi alapeukku ihmetyttämään. :D Mun vanhemmat ja appivanhemmat. on vielä työelämässä ja keikkuvat siinä 50-60 molemmin puolin. Ne ovat ainoat vanhemmat ihmiset, jotka tunnen.
Ainiin, jos joku nillittää tuosta vanha sanasta.
No, tuo on aika poikkeuksellista nykyisin. Monella 50 - 60 -vuotiaalla on ainakin toinen vanhemmista elossa. Itse asiassa omassa lähipiirissä useimmilla 5-kymppisillä on vielä molemmat vanhemmat elossa ja kohtuullisen hyväkuntoisia yli 70-vuotiaita. Isäni on jo 84-vuotias, mutta hänellä on kaikki vanhemmat sisarukset elossa (85 - 88 -vuotiaita) ja kaikki asuvat vielä omissa kodeissaan.
Kyllä, ja olen jo nähnytkin, kun olen käynyt pari kertaa kylässä vanhemmillani nyt toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhus on kovin iäkäs, siis on todella oikeasti vanhus, ja hänellä on terveyden kanssa ongelmia, niin silllon miettisin menenkö vai en. Mutta jos hän itse niin haluaa niin menen sisälle tapaamaan. Hänellä on oikeus päättää omasta elämästään. Ilo oman elämän hallinnasta on silloin suurempi asia kuin korona.
Mutta jos on ns. nuori vanhus ja terve niin menen tapaamaan sisälle. Jos hän siis itse niin haluaa. Toki voidaan olla ulkonakin kauniina päivänä.
Myös ymmärrän, että haluavat tavata ikätovereitaan kahvitellen ja rauhassa jutellen. Miksei myös viinilasillisen tms. ääressä.
Pisti korvaan taas kerran kun toisteltiin, että kyllä kauppaan ja apteekkiin voi mennä.
Kyllä vanhemmillekin ihmisillä on tarve muuhunkin kun vain ruokaan ja lääkkeisiin. Ihan kuin elämä pysähtyisi kun täyttää sen 70-vuotta. Siis jo ennen koronaakin, siltä tämä tuntuu.
Myös oikeus ja tarve seksiin. Monella on kumppani vaikka ei asuta yhdessä. Häntä varmaan myös olisi mukava tavata läheisyyden vuoksi. Ja kaikella sydämellä sanon - tavatkaa.Eipä siinä mitään, tartutelkoot ja levittäkööt vapaaehtoiset toisiaan koronaan, mutta minusta saavat pysyä kaukana. En ole yhdenkään eläkeläisen viihdyttäjä oman elämäni kustannuksella.
Kiitos siitä! Et olisi mitään mukavaa seuraa kenellekään vanhukselle tai noin 70-vuotiaille.
Mutta ähäkutti, aion mennä terassille ja silloin et tiedäkään kuka on 68-vuotias ja kuka 71-vuotias siellä.Sinä taas et vaikuta varsinaiselta neropatilta. Tervemenoa terassille, minua ei siellä tulla näkemään. Säästyy henki, rahat ja sisäelimet.
Voi voi, voithan kuolla vaikka et ikinä menisi terassille ja vaikka kuinka säästäisit rahojasi ja sisäelimiäsi.
Ihminen saattaa kuolla ihan miten tahansa ja ihan koska tahansa.
Vaikka sänkyynsä nukkuessaan.
Jos minä en ole neropatti niin sinä olet varsinainen tosikko.
Kerran eräs potilas kysyi lääkäriltä miten eläisi terveellisemmin. Lääkäri sanoi, että viina, laulu ja naiset pois. Potilas kysyi, että eläköö hän silloin pitempään. Lääkäri vastasi, ei välttämättä, mutta elämä kyllä tuntuu silloin paljon pidemmältä.
Mielestäni pitäisi juuri ottaa huomioon yli 70-vuotiaiden oma tahto. Jos itse haluavat ja ovat sen päätöksen tehneet, että häntä voi tavata kotona tai missä sitten tahansa, niin asia ok.
Nythän sanottiin, että nämä eristykset ovat vain ohjeita ja neuvoja, jokainen saa itse arvioida ja päättää miten toimii.
Mikään ei ole kiellettyä kuin mennä sairaana tai sairasta tapaamaan, ja sehän nyt on selvää oli ihminen minkä ikäinen tahansa.
Talonpoikaisjärjen käyttö on edelleen siis sallittua ja toivottavaa.