Suomalaisten ei kannattaisi yhtään arvostella Yhdysvaltoja
Yhdysvallat on maailman rikkain maa, itseasiassa sen yhteenlaskettu varallisuus on suurempi kuin seuraavalla viidellä rikkaimmalla maalla, Kiinalla, Japanilla, Saksalla, Ranskalla ja Yhdistyneellä Kuningaskunnalla.
Yhdysvallat on äärimmäisen kehittynyt sekatalous, jonka on mahdollistanut kapitaliami. Yhdysvallat antaa maailmalle paljon, eikä saa mitään takaisin.
Suomi on köyhä maa, jossa ongelmana on mm. vähintään sata tuhatta työtöntä persua, joita ei saa töihin kirveelläkään. Nämä alusvaatteissa kaljaa juovat miehet syyttävät Suomen ongelmista politiikkaa ja maah anmuuttoa. Näitä elätetään velkarahalla. USA:ssa tällainen ei ole mahdollista ja hyvä niin.
Ilman USA:ta Venäjä olisi jo vallannut etupiiriinsä katsomansa maat, mahdollisesti ml. Suomen. USA stabilisoi, antaa vastuksen Venäjälle ja mahdollistaa eurooppalaisen Euroopan.
Kommentit (26)
Ap.n ensimmäinen väite on väärä. Se on pitänyt paikkansa joskus aikoinaan, mutta ei enää. Ei ostovoimakorjatulla eikä nimellisellä GDP.llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Hienosti ainakin neukut pommitti Helsinkiä amerikkalaisilla koneilla -44 kun Suomi taisteli amerikkalsiten kaveria Neuvostoliittoa vastaan.
Varmaan siksi, kun Suomi oli valinnut väärän puolen, oli nimittäin nat-sien liittolaisia.
Samojen nat-sien, joiden kanssa liitossa Neuvostoliitto jakoi itä-Euroopan sulle-mulle siis.
Noh, noh trolli...eläpä höpäjä. Nämä toistensa suurimmat viholliset tosiaan 'jakoivat' Euroopan sulle-mulle-meiningillä, jotta - mukamas - olisi sodilta selvitty, mutta ei nyt sentään puhuta liitosta, pikemminkin sotimisen esileikistä - mä otan tän, sulle jää toi, mut sitten jos sinä otat tuon, niin minäpä otan tämän.
Juujuu... ja mitä sitten jos onnistunutta jakoa juhlistettiinkin yhteisellä voitonparaatilla, ja NL tuki Saksan sotaa lännessä Bakun öljyllä, eikä muistella sitä kuinka se varusti ja koulutti Saksan armeijaa ja ilmavoimia ennen sotaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikka on agressiivinen maa juu mutta millä johdetaan jos on taloutta viellä näiden seuraavien viiden rikkaimman talouksista kotimaassaan. Saahan nyt amerikassa edustaa omaa taloutta ja ekonomiaa ja mikä parasta niin kansan juuritasolta teknologian kehdosta.
Ja muut suurvallat ovatkin lempeitä ihmisoikeusmallimaita - Kiina, Neukut, ...
Väittikö joku niin?
Noh, noh trolli...eläpä höpäjä. Nämä toistensa suurimmat viholliset tosiaan 'jakoivat' Euroopan sulle-mulle-meiningillä, jotta - mukamas - olisi sodilta selvitty, mutta ei nyt sentään puhuta liitosta, pikemminkin sotimisen esileikistä - mä otan tän, sulle jää toi, mut sitten jos sinä otat tuon, niin minäpä otan tämän.
Sitä vastoin N-liitto, Englanti eli UK ja Yhdysvallat eli USA olivat liitossa keskenään eli siellä oli sekä sosialistinen että kapitalistinen maailma yhdessä. Saksa, Italia, Japani (ja piskuinen Suomi ym. siinä sivussa) sitten oli kimpassa, ja noilla kolmella oli fasistinen hallinto, ja joita sitten Suomikin ajautui mielistelemään, vaikkei itse sinällään mitenkään erityisen fasistinen ollut. Muitakin vaihtoehtoja Suomella toki olisi ollut, joten kuuluisa ajopuuteoria kuuluu edelleen sinne romukoppaan.