Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko yllättynyt tiedosta, että Suomen ulkorajat eivät olekaan suljettu vaan kaikki pääsevät ulos tai sisään perustuslaillisiin oikeuksiinsa vedoten?

Vierailija
10.05.2020 |

Minulle tämä tuli täytenä yllätyksenä, sillä olen tottunut luottamaan hallituksen tiedotteisiin.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille valehdellaan. Tuttua vihervassareille.

Vierailija
2/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista sinänsä. Ihmetyttää myös kun katsoi millä vimmalla porukka hinkusi ulkomailta suomeen tuossa muutama kuukausi sitten vaikka siinä matkallahan se riski saada tartunta olisi ylivoimaisesti suurin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat pystyvät siis lomailemaan, eli varaavat lennot ja lentävät esim Thaimaan Krabille

Vierailija
4/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei ole noin sanonut. Suomalaisten medialukutaito vain on umpisurkea. Olen entistä varmempi, että korona tuhoaa ennemmin aivot kuin keuhkot.

Vierailija
5/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole yllätys, vaan ihan perusasia. Jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus tulla kotimaahan takaisin.

Mahdolliset karanteenisäädökset ovat sitten tämän lisäksi huomioitava asia, mutta peruskansalaisoikeutta ne eivät muuta miksikään.

Kuvitteleeko joku tosiaan jotain muuta?

Vierailija
6/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalainen pysty menemään esim. Norjaan kun Norja sulki rajansa.

Haaparannan rajallakin pitää täyttää terveystietolomake, kun palaa takaisin Suomeen. Ja se käynti voi tulla kalliiksi, jos on koronatarttuja eikä noudata karanteenia.

Vierailija
7/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän ei saa rajoittaa millään tavalla kenenkään tekemisiä ja liikkumisia. Tämän takia Suomeenkin tunkee rikollista ja onnenonkijaa ihan vapaasti, koska ei saa, ei saa.

Vierailija
8/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kieltämättä on antanut vähän väärän kuvan. Eivät ehkä suoraan valehdelleet, mutta antaneet ymmärtää että he voivat määrätä.

Vierailija
9/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yllätys, vaan ihan perusasia. Jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus tulla kotimaahan takaisin.

Mahdolliset karanteenisäädökset ovat sitten tämän lisäksi huomioitava asia, mutta peruskansalaisoikeutta ne eivät muuta miksikään.

Kyllä minä ainakin ymmärsin Marinin puheista, että näillä poikkeuslailla pystyvät näihinkin oikeuksiin vaikuttamaan

Vierailija
10/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Hallitus ei ole noin sanonut. Suomalaisten medialukutaito vain on umpisurkea. Olen entistä varmempi, että korona tuhoaa ennemmin aivot kuin keuhkot.

Kyllä on sanonut! Viron lautoista sanottiin, että sallittua on vain ”työmatkaliikenne ja muu välttämätön liikenne”. Ja todellisuudessa kaikki liikenne on sallittua.

Vierailija
11/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin ymmärsin Marinin puheista, että näillä poikkeuslailla pystyvät näihinkin oikeuksiin vaikuttamaan

Ei ole pystynyt, koska nyt käydään Ruotsissa ostamassa nuuskaa.

Vierailija
12/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa ollut siinä käsityksessä, että Suomen rajat olisi kiinni. Matkustaminen vaan on aika haasteellista ja se toinen maa ei ehkä ota matkustajia vastaan.

Vierailija
13/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut, koska vastaus selvisi minulle Ulkoministeriön sivuilta jo silloin, kun "matkustuskielto" astui voimaan. Yllättynyt olen siitä, että meidän laatutoimittajat eivät olleet tietoisia asiasta. Tätä on nykyjournalismin taso.

Vierailija
14/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei nyt muunmaalainen pääse ilman erittäjn pätevää syytä.

Eihän...?

Vierailija
15/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kyllä on sanonut! Viron lautoista sanottiin, että sallittua on vain ”työmatkaliikenne ja muu välttämätön liikenne”. Ja todellisuudessa kaikki liikenne on sallittua.

On eri asia, onko jokin asia vältettävää vai kiellettyä.

Ongelma ei ole se, etteikö Suomeen ja Suomesta pääsisi johonkin. Ongelma on, että ensin joutuu kohdemaassa karanteeniin ja jälleen Suomeen palattuaan. Tämä on eri asia kuin ettei laisinkaan pääsisi. Asian voi tarkistaa Finavian sivuilta. Lentoja on jatkuvasti.

Vierailija
16/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska olen tiennyt tuon koko ajan. 

Vierailija
17/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmille toimii paremmin sanoa napakasti EI kuin alkaa selittää asioita, joita ne ei kuitenkaan tajua. 

Vierailija
18/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ongelma ei ole se, etteikö Suomeen ja Suomesta pääsisi johonkin. Ongelma on, että ensin joutuu kohdemaassa karanteeniin ja jälleen Suomeen palattuaan. Tämä on eri asia kuin ettei laisinkaan pääsisi. Asian voi tarkistaa Finavian sivuilta. Lentoja on jatkuvasti.

Tulkitsen tätä niin, että Viron lautalta voi käydä hakemassa alkoholia joutumatta karanteeniin kummassakaan maassa. Virossa ei voi joutua, koska ei koskaan poistu laivasta. Suomessakaan ei voi joutua karanteeniin, koska ei ole käynyt ulkomailla.

Vierailija
19/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Tulkitsen tätä niin, että Viron lautalta voi käydä hakemassa alkoholia joutumatta karanteeniin kummassakaan maassa. Virossa ei voi joutua, koska ei koskaan poistu laivasta. Suomessakaan ei voi joutua karanteeniin, koska ei ole käynyt ulkomailla.

Ei ne taida nyt myydä lippuja muille kuin niille, joilla on hyväksyttävä syy matkustaa Viron ja Suomen väliä. 

Vierailija
20/80 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ongelma on myös siinä, ettei laivat kuljeta matkustajia. Lentämällä pääsee liikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän