Onneksi tuli nuorena jo reissattua ympäri maailmaa. Ei nyt harmita yhtään, vaikka matkustaminen tyssää.
Tulevien lasten kanssa voi hyvin sitten matkustella vaikka metsäretkelle tai huvipuistoon tai Lappiin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
moniko matkailun vastustaja ajelee autolla? tai on ajellut elämänsä aikana?
sekin on täysin jokaisen oma valinta miten saastuttaa.
Tai tekee töitä pikamuodin myyjänä?
Tekee lapsen, lapsia?
Asuu leveästi?
Pitäisi olla sellainen sääntö, että ulkomaanpassi ja matkustusoikeus myönnetään vain akateemisen loppututkinnon suorittaneille sivistysmatkailijoille. Rahvaan voisi korkeintaan päästää ruotsinlaivalle, mutta ei tietenkään Ahvenanmaata pidemmälle.
Ne jotka eivät matkustele, ovat keksineet syyttää matkustelevia ihmisiä ilmaston pilaamisesta, vaikka ilmastoasiat eivät kiinnostaisi heitä pätkääkään. Se on tekosyy omalle sivistymättömyydelle ja täydelliselle kiinnostuksen puutteelle ympäröivää maailmaa ja kulttuureita kohtaan.
Joka maassa on näitä ns. punaniskoja, jotka eivät tiedä kotimaansa ulkopuolisista asioista mitään, eikä heitä kiiinnostakaan.
olen saanut niin huonoa kohtelua joissain hotelleissa ulkomailla että olen iloinen siitä ettei niihin tule kävijöitä enää pitkään aikaan
Ei sympatiaa. Sympatia nuorille jotka ovat yksinäisiä tai nuorille joilla elämän näkemisen nälkää ja nyt ei pääse minnekään. Mitä te tosiaan meitä vanhoja haittaa kökkiä kotona, kökittäisiin kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi ihmiset "kehuvat" matkustamisillaan. Siinähän vaan sanotaan periaatteessa että "Hei katsokaa olen itsekäs kus.ipää ja tuhoan planeettaa käyx vähä kateeks mun insta kuvat". Itse en edes mikään viherpiipertäjä ole että planeetta kauheesti kiinnostaisi mutta noinhan se on periaatteessa.
Hei, minä olen matkustellut paljon maailmalla, ja mitä enemmän se ottaa sinunlaisiasi päähän, sen parempi.
Eise ota päähän. Ihmetyttää vaan typeryys.
Joo, ihmettele pois vain. Se taitaa olla sinulle tuttu tunne.
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas. No, vastaan kuten ennenkin: kolme matkaa jäi toteutumatta koronan takia ja osaa lentolippujen hinnoista en luultavasti saa koskaan takaisin. Mutta ajattelen sen niin, että säästyi rahaa, kun sitä ei mennytkään majoituksiin ja paikan päällä olemiseen ja tekemiseen. Heti kun mahdollista, maailma kutsuu taas.
KOLME matkaa? Etkö ajattele ollenkaan ympäristöä?
Eise ota päähän. Ihmetyttää vaan typeryys.