Minä käytän maskia aina kun liikun kaupungilla.
Ihmiset tuijottavat. Miksi? Maski on myös teidän suojaksi.
Kommentit (23)
Tulit sitten ihan tänne sen ilmottamaan. Mitä haluat, aplodit , aaltoja , olet outo.
Minä en pidä maskia ulkoillessani, mutta työssäni pidän. Kukaan ei tuijota minua ja on ihanan helppo hengittää.
En ole yskäinen ja en aivastele, en myöskään juttele yksinäni ja pidän turvavälin muihin ihmisiin.
Huomion hakemista kirjoitti:
Tulit sitten ihan tänne sen ilmottamaan. Mitä haluat, aplodit , aaltoja , olet outo.
Ihan vaan Reippausmitalli riittäisi.
Ap.
Niin harvat pitävät Suomessa maskia, että ne jotka sitä pitävät tulkitaan karanteenissa olevaksi, joka on karannut ilman lupaa muita tartuttamaan.
Pidin pitkään huivia kasvoilla kaupassa käydessäni, mutta sitten kyllästyin siihen, että kaikki tuijottivat kiukkuisesti.
Semmosta olen pohtinut, että jos käyttäisin maskia, saattaisin yskiä koko ajan. Mitä tahansa ylimääräistä iholla, alkaa yskittämään tai vähintäänkin, iho haavautuu. On siihen syy, ettei kaikki - allergikot ja herkkäihoiset- halua mitään rättejä eikä keinokuituja naamallensa.
Hyvä että pidät, kaikkien pitäisi pitää julkisissa sisätiloissa niin silloin pärjättäisiin näillä huonommillakin kirurginmaskeilla. Mutta kun ei nämä tollomammat saa niitä hommattua tarpeeksi että voisi määrätä ne pakollisiksi... jos ne ei ole pakollisia 1000€ sakon uhalla niin aina on näitä minäminä-ihmisiä jotka ovat huolissaan ainoastaan huulipunansa sotkeutumisesta.
Mä miellän myös maskit ja karanteenin (altistunut, sairas) yhteen.
Vaikka oikeasti maskeja pitää myös varovaiset ja riskiryhmät.
Niin minäkin käyttäisin, jos liikkuisin kaupungilla. Toistaiseksi en ole liikkunut. Näitä FFP2-tason maskeja on vaikea saada eivätkä ole mitään ihan halpojakaan, joten säästän hankkimaani varastoa tilanteeseen, jossa olisi pakko lähteä kaupungille.
Minä käytän vain ruuhkaisissa sisätiloissa, kuten busseissa ja ruokakaupoissa, ja jos joutuu pitempään olemaan lähietäisyydellä perheen ulkopuolisen kanssa.. En kadulla, jos en ole matkalla bussipysäkille, enkä välttämättä hiljaisissa erikoisliikkeissä lyhyillä asioilla. Suomessa ei juuri missään ole kaduilla sellaista ruuhkaa, että maskin käytössä olisi oikeasti järkeä. Mutta kukin taaplatkoon tyylillään. Tuijottelijoita välillä tulee vastaan, vihaisia kommentteja en ole saanut. Ja jotkut kiertävät kaukaa - no aina parempi mulle...
Jenni Kokander kokee, että häntä mulkoiltiin rumasti maskin takia täpötäydessä puutarhamyymälässä. Hänen mielestään muut olivat kevytmielisesti liian liki. Pioneitten metsästys päättyi paniikkiin. Ehkä olisi syytä vilkaista peiliinkin. Iso punapää säntäilee musta maski naamalla paniikissa. Jotkut voineet tunnistaa julkkikseksi. Tuskin pelkästään pahasti katsoivat, vaan seassa taisi olla kummastustakin. Ja nyt sitten uhriudutaan.
Olen menossa mammografiaan ja laitan maskin naamalle ja kertakäyttöhanskat käteen. Siinä joutuu ihan lähelle hoitajaa ja hän vielä asettelee minua oikeaan asentoon. Pakko vaan mennä, vaikka jo nyt panikoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän myös maskit ja karanteenin (altistunut, sairas) yhteen.
Vaikka oikeasti maskeja pitää myös varovaiset ja riskiryhmät.
Mistä olet saanut päähäsi, että koronaa sairastava liikkuisi esim. kaupoissa maski naamassa? Sairastavat ovat kotonaan karanteenissa. Oireettomat voivat tartuttaa, eikä kukaan tiedä kuka on oireeton tartuttaja, et sinä enkä minä. Parempi olla varovainen käyttämällä maskia kuin riskeerata itsensä ja muut uutuustautiin sairastumiselle.
Minä Minä Minä
Zinc
Muuta et osaa kirjoittaa, kuin Minä.
Ketä siis kiinnostaisi ?
Minä En käytä. Minua ei kiinnosta maskipellet. Minä olin Kiinassa työmatkalla bussissa.
Nainen tuli kysymään, että etkö käytä Maskia kun on tämä Sars.
Sanoin en ja suutelin naista suulle.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa mammografiaan ja laitan maskin naamalle ja kertakäyttöhanskat käteen. Siinä joutuu ihan lähelle hoitajaa ja hän vielä asettelee minua oikeaan asentoon. Pakko vaan mennä, vaikka jo nyt panikoin.
Hanskat? Luuletko että virus tarttuu sun käsien ihon läpi vai miksi?
Se meni päästään pyörryksiin ja kysyi olenko kiinnostunut.
Sanoin, että en ole muodostanut mitään mielipidettä.
Zinc
Ennen kaikkeahan se on muiden suojaksi.
En tuijota, mutta havaitsen heti ja käännän nopeasti katseeni pois; maskin näkeminen on epämiellyttävää, koska se viestii kaikkialla vallitsevasta uhasta.
Pidän turvavälit ulkoillessani, en maskia, elämänlaatu on tärkeää. Niin kauan kuin ei ole maskipakkoa, toimin näin.