Mikä tuo maapallomerkki kuolinilmoituksessa oikein on?
Se sellainen, joka on ristin alla ja siinä on sellainen V-symboli, jossa on liekki ja sellainen ihme neliö.
Kommentit (12)
Rintamamiesveteraanien liitto. Olisit ap tämän(kin) googlaamalla selvittänyt ihan itse. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Veteraanitunnus?
Ei ole
Se liekki on soihtu ja "neliö" on sotilaslakki. V-kirjaimen merkitystä ei kai tarvinne selittää.
Vierailija kirjoitti:
Se liekki on soihtu ja "neliö" on sotilaslakki. V-kirjaimen merkitystä ei kai tarvinne selittää.
Se on siitä tv-sarjasta "V".
Ne on täällä, paetkaa!!!!! 😱😱
Vierailija kirjoitti:
Rintamamiesveteraanien liitto. Olisit ap tämän(kin) googlaamalla selvittänyt ihan itse. Ole hyvä.
Vai sotaveteraanien? Rintamaveteraaniliitolla oli muistaakseni sellainen lumipukuisen sotilaan kasvojen sivuprofiili siinä tunnarissaan. Voihan se toki olla että niillä ei enää ole niin väliä. Tiedoksi tietämättömille, että aikanaan sota- ja rintamaveteraanienliittojen välillä oli skismaa. Sotaveteraaneiksi määriteltiin kaikki armeijan palveluksessa olleet takalinjojen tyypitkin, mutta rintamaveteraanitunnuksen sai vain jos oli todistettavasti osallistunut taisteluihin.
Saisikohan hautakiveen/kuolinilmoitukseen Maapallokerhon tunnuksen...?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ap
On asunut maailmalla koko elämänsä, ei Suomessa.
Olisiko vapa-ajattelijoiden tunnus,en ole varma.Veteraanilla on kuiteskin lumipukuinen mies,tiedän,kun oman isäni kuolinilmoituksessa oli juuri se merkki ja minulla on hänen veteraanimerkkinsä konkreettisena esineenä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vapa-ajattelijoiden tunnus,en ole varma.Veteraanilla on kuiteskin lumipukuinen mies,tiedän,kun oman isäni kuolinilmoituksessa oli juuri se merkki ja minulla on hänen veteraanimerkkinsä konkreettisena esineenä.
Jos olisit lukenut ketjun, niin siellä näkyy vastaus apn kysymykseen
Veteraanitunnus?