Millä rv:lla olette käyneet alkuraskauden ultrassa?
Itse varasin ajan rv 7+0:ksi. Lääkäriaseman ajanvarjaajan mukaan se on kamalan aikaista. Että joskus kymppiviikon tietämillä yleensä käydään. Mutta jos niin pitkälle odottaa, niin johan se on sitten sama odottaa np-ultraan asti.
Kommentit (8)
sillä yhden kesikenmenon jälkeen halusin nähdä onko masussa elämää..
oli minulla viikkoja ja pieni kansalainen sykkivine sydämineen näkyi:)
Ei ainakaan se gynekologi kummastellut yhtään miksi tulin aikaisin.
sjt
...eikä ajanvarauksen täti tai gyne kumpikaan ihmetelleet tuota ollenkaan :)
SS
Jos hedelmöitys on tapahtunu suurin piirtein siinä kuin menkoista laskettuna on normaalia näkyy syke jo silloin. Eipä kukaan kovasti ihmetellyt tuota ajankohtaa...
tiina 17+6, tytär 02/05
Mulla piti olla omien laskujen mukaan ultrapäivänä tasan 8rv, mut höpön löpön!
Lääkärin mukaan olin rv 6+2, eikä ihmetellyt yhtään miksi näin aikaisin. ( Tosin ajanvaraustäti varmisteli moneen otteeseen, että onhan varmasti rv8 täynnä..)
Helga ja toukkis rv 7+2
Ja tuon ajan määräsi polilääkäri itse, joten mitään ihmettelyjä ei ollut miltään taholta. Hyvin näkyi sikiö ja syke. Olin nimittäin polilla kuulemassa neljän perättäisen km:n jälkeen aloitettujen tutkimusten tuloksia (silloin oli rv4+) ja lääkäri määräsi varattavaksi ultra-ajan kahden viikon päähän eli se oli sitten rv 6+6.
neronja rv 31+3
Toisestakin olisin käynyt aiemmin, mutta matkan en päässyt tuota varhaisemmin.
Itse halusin ensimmäisessä raskaudessa ultrassa ajankohdan taatusti sellaiseksi, ettei jäisi epäselvyyttä. Tietenkin asiat ovat sitä selvempiä, mitä pidemmillä viikoilla ollaan, mutta eihän siinä tosiaan ole mitään järkeä, jos siirtäisi ultran rv 10 tietämille, sillä np-ultrahan tehdään siitä jo parin viikon päästä.
Aiheesta on käyty silloin tällöin aina keskusteluja. Uskoisin, että ne löytää haku-toiminnolla.
Onnea sinulle matkaan!