Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin 7v poikani laatikosta minulle tarkoitetun äitienpäivärunon ja masennuin

Vierailija
09.05.2020 |

Etsin kiireessä kynää ja siellähän se kirje nökötti.

"Äitini on ihana, vaikka vähän lihava, äiti ruokaa kokkaa ja joskus jopa rokkaa, äiti kiisseliä laittaa ja minulle se maittaa, Äidillä on sydän suuri, punainen kuin punajuuri"

Jotenkin tuli surullinen olo että melkein kaikki tuossa viittaa lihavuuteeni ja ruokaan. No, kai esitän huomenna iloisesti yllättynyttä joka tapauksessa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka 7-vuotias ei olisi voinut kirjoittaa tuollaista runoa? Minä opin lukemaan ja kirjoittamaan kolmevuotiaana, omat lapseni 4- ja 5-vuotiaina. Toinen heistä on tykännyt pienestä pitäen kirjoittamisesta ja kirjoitti eskari-ikäisenä juuri tuon tyylisiä runoja ja pidempiäkin tarinoita. Kyllä nuorikin lapsi helposti hoksaa rimmaavat sanat, esim. kuu ja luu ja voi sen tyylisiä loruja kirjoitella jos vain osaa kirjoittaa. Varmasti vaikuttaa sekin, onko lapselle luettu paljon runoja ja loruja.

Siis helposti tuon ikäinen voi kirjoitella runoja. Itse opin lukemaan ja kirjoittamaan samoihin aikoihin kun jäi vaipat pois. Kaikki kolme lastani vastasivat jo kohdussa morsemerkkeihini.

Kyllä sitä muutkin osaa!

Vierailija
42/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahalleen jokainen lihoo,ei se ruoka mene vahingossa suuhun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en usko että 7v kirjoittaisi tuollaista tekstiä.

Samaa meinasin tulla kommentoimaan.

T. Alakoulun ope

Mä kirjoitin ton tason runoja ja pieniä kertomuksia jo viisivuotiaana. Käsiala oli kamala, mutta kirjoitin hyvin ja mielikuvitusta oli vaikka koko kylälle jakaa. Poikanikin oppi lukemaan ja kirjoittamaan ennen nelivuotispäiväänsä, ja tokaluokalla oli kirjoitettu aika hyviä aineita ja runoja. 7-vuotias voi olla tokaluokkalainenkin, joka täyttää vaikkapa kesäkuussa 8, minkä opekin varmaan tietää.

Tuo tokaluokkalainen olis alottanu koulun sitte 6-vuotiaana siinä tapauksessa.

Vierailija
44/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eikös vanha sananlasku kuulu, että totuus tulee lapsen suusta? Lapset eivät edes ajattele tarkoittaa asiaa pahalla. He vain toteavat asioita.

Vierailija
45/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Alakoulun ope

Kyllä minun esikoululaisistani osa jo osaisi vastaavan riimitellä. Eivät kaikki kylläkään kirjoittaa sitä vielä. T. Ope myös

Vierailija
46/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonikäinen lapsi arvostele vanhempiaan tai ajattele sinun lihavuuttasi ja ruokaa. Ehkä vaan itse ajattelet asiaa liikaa tai puhut niistä jatkuvasti. Runo on hieno !

Vierailija
47/56 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Alakoulun ope

Mä kirjoitin ton tason runoja ja pieniä kertomuksia jo viisivuotiaana. Käsiala oli kamala, mutta kirjoitin hyvin ja mielikuvitusta oli vaikka koko kylälle jakaa. Poikanikin oppi lukemaan ja kirjoittamaan ennen nelivuotispäiväänsä, ja tokaluokalla oli kirjoitettu aika hyviä aineita ja runoja. 7-vuotias voi olla tokaluokkalainenkin, joka täyttää vaikkapa kesäkuussa 8, minkä opekin varmaan tietää.

Niinhän kaikki loppuvuodesta syntyneet aloittavat.

Vierailija
48/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka oppi kirjoittamaan 5-vuotiaana. Väkertelin runoja joista äiti on osan säilyttänyt. Yksi huikea oli "Hiiri pieni piipittää, kaipaa kotiin vikkelään, oman kolon nurkkaan kaivaa, sinne hienon huoneen raivaa" Kirjoitettu kuulemma silloin, kun osasin juuri ja juuri kirjoittaa :D

Vierailija
49/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöhän toi on ja jos on itse riimit keksinyt, niin aika hyvin 7-vuotiaaksi.

Itse rimmailin joskus vanhempien dokaamisesta. Ei lapset pahalla tarkoita ja on niitä nättejä fiksuja juoppoja ja lihavia. Lasten maailma on vain mustavalkoinen.

Vierailija
50/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi joka oppi kirjoittamaan 5-vuotiaana. Väkertelin runoja joista äiti on osan säilyttänyt. Yksi huikea oli "Hiiri pieni piipittää, kaipaa kotiin vikkelään, oman kolon nurkkaan kaivaa, sinne hienon huoneen raivaa" Kirjoitettu kuulemma silloin, kun osasin juuri ja juuri kirjoittaa :D

Wau, taidat olla tosi fiksu! Mitä susta tuli elämässä? Vieläkö rukoilet?

Vierailija
51/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oiskoha nyt sitten aika alkaa pudottamaan painoa, jos maininta lihavuudesta otti noin koville?

Vierailija
52/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun kirjoittamani tarina, kesällä, jolloin täytin 6 vuotta, lukemaan opin talvella neljävuotiaana, synttärit siis kesällä. Tikkukirjaimilla, kirjainten koko vaihteli ja tavutus oli miten sattuu, sitä en voi tähän kopioida. Koetin kopioida aika täsmällisesti virheetkin.

Pentti uimassa.

Pentilä oli kuuma. Pentti laitto jaklaan uimahosut. Pentti otti mukaan uimahosut. Uimahosut oli siniset ja punaset. Pentti ui. Sitte Pentti meni takasi kotii. Pentilä ei ollu ennää kuuma.

Vierailija
53/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Alakoulun ope

Niinhän kaikki loppuvuodesta syntyneet aloittavat.

Kyllä, mutta kesäkuussa syntynyt ei ole syntynyt loppuvuodesta. Jos nyt on tokaluokalla joku, joka täyttää 8 vuotta tänä vuonna niin on aloittanut koulun vuoden aiemmin kuin yleensä aloitetaan.

Vierailija
54/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suusta se totuus tulee. Laihduta ja ala kuntoilla niin seuraava runo kertoo jotain sinustakin eikä ruuasta ja lihavuudestasi.

Vierailija
55/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs googlettaan niin netistä toi on kopsattu. Ei tartte henkilökohtaisesti ottaa

Vierailija
56/56 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä OLEN lihava, mutta työssäni erityislasten kanssa (koulu, kesät olen yleensä keva-päivätoiminnassa) kuulen ihan vilpittömiä toteamuksia koostani. En siitä vedä herneitä nenään enkä ahdistu enkä loukkaannu. Lapset ja keha rit puhuvat vilpittömästi niinkuin asiat on, merkityksiä asioille antaa ihan muut. Kuten sinä nyt.

Aikamoista tekstiä "ammattilaisen" suusta. Naureskelettekko usein kimpassa kahvihuoneessa kehareille?