Vanha ystävä tuli tänään käymään ja paljastui itsekkääksi nirppanokaksi
Viiteen vuoteen ei olla nähty ja ennen kuin tuli käymään niin ilmoitti puhelimessa ettei pysty syömään mitään missä on maitoa kun on maitoallerginen. Minä sitten hyvää hyvyyttäni ostin hylatuotteita ja yritin välttää kaikkea missä on laktoositonta. Nytten sitten kuitenkin valitti ettei muka voikkaan syödä mitään mitä olin tapaamisen kunniaksi laittanut meille tarjolle :(
Kommentit (23)
Provohan tämä on. Mutta itse maitoallergisena olen törmännyt parikin kertaa siihen että ihan tarjoilija on kertonut ruuan olevan laktoositonta kun olen pyytänyt maidotonta. Sitten on pitänyt kertoa vielä uudestaan että olen allerginen maitoproteiinille eli kaikille maitotuotteille myös laktoosittomille.
Eli jos ammattilaisetkin tuntuu sekoittavan asian niin sekaannus ei varmaan mahdoton mutta en usko että kukaan haukkuisi ystäväänsä siitä ettei itse tiedä noiden asioiden eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAITOallergikko ei ole yhtä kuin laktoosi-intolerantti!
Onko niillä sitten jokin ero, luulisi että maitoallergikko pystyy kuitenkin käyttämään laktoosittomia maitotuotteita.
Ap
On selkeä ero, luepa tämä
https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/allergiaa-aiheuttavia-r…
Suurimmalla psalla alllergigoista kyse on kylläkin nirsoilusta eikä mistään oikeasta allergiasta. Kun ei haluta ja huvita syödä jotain vaan pitää nirsoilla niin sanotaan että se ja se allergia niin ei voi sitten muka syödä tätä ja tätä ruokaa. Täysin typerää ja järjetöntä touhua.
Olispa! Itse olen allerginen paprikalle, jota halvan hinnan takia tungetaan kaikkeen mahdolliseen. Onneksi allergiani on vain lievä eli saan pahoinvointia, helvetilliset vatsakivut, ripulin ja muuta mukavaa n. vuorokaudeksi altistuksesta. Pidän paprikasta, mutta en silti voi syödä sitä ilman seurauksia. :(
Mummoni ajatteli allergioista ihan samalla tavalla. Kyllä hymy hyytyi, kun joutui soittamaan ambulanssin pikkusiskolleni, kun tälle tuli paha allerginen reaktio kananmunista, joita mummo laittoi lettutaikinaan.