Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhahommia. Yök.

Vierailija
08.05.2020 |

Omakotitalossa on ihana asua. Vielä ihanampaa olisi jos olisi niin rikas että raaskisi ulkoistaa nämä pakolliset ulkotyöt, kitkemisen ja ruohonleikkuun, haravoinnin. Harmi etten perinyt mummoni mullassamöyrimisgeeniä. Yli 90 vuotiaana vielä innokkaasti oli kitkemässä ja kuopsuttamassa kukkapenkkejään😓

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aina toukokuussa kesäloman, jotta pääsen puutarhan multaan möyrimään;D

Vierailija
2/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen puutarha sinulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa metsää;metsänpohjaa, pari kolme kukkapenkkiä, pensasaitaa, kivetystä, nurtsia, asfalttiakin.

Vierailija
4/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan möyrimistä. Justiinsa tunnin silppusin oksia oksasilppurilla ja levitän sen mansikkamaalle käytäville ettei rikkaruohot rehota siellä. Kasvihuoneet on jo putsattu ja mullat vaihdettu ja kurkun ja tomaatin taimet odottaa perähuoneessa että pääsee istuttamaan. Kesäkurpitsan siemenet istutan tänään ja esi kasvatan sisällä. Marjapensaat on leikattu ja lannoitettu ja tarkoitus on laajentaa kasvimaata. 

Vierailija
5/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pihan työstäminen on paras tapa lisätä kiinteän omaisuuden arvoa. En tarkoita ripellyksiä ja virityksiä siellä tällä, vaan tyylikästä muodollista toteutusta. Ulkoistettu hoito raiskaa lähes aina nopealla suorituksella hyvät kasvit, pl. puiden hoito.

Vierailija
6/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin minimalistinen ja trimmattu.

Vierailija
7/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman pihan työstäminen on paras tapa lisätä kiinteän omaisuuden arvoa. En tarkoita ripellyksiä ja virityksiä siellä tällä, vaan tyylikästä muodollista toteutusta. Ulkoistettu hoito raiskaa lähes aina nopealla suorituksella hyvät kasvit, pl. puiden hoito.

No enpä näkisi vaikka muutamasta ruohonleikkuukerrasta tai syksyn haravoinnista ulkopuolisen tekemänä olevan suurempaa haittaa...

Vierailija
8/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku naapuruston teini leikkaamaan nurmikko parin viikon välein.

Toinen vaihtoehto on, että vedät koko tonttisi asvaltille. Se on niin helppohoitoinen. Syksyllä vaan joudut lehtipuhaltimella siirtämään lehdet pois tontiltasi.

Vierailija
9/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintoni mukaan nimenomaan se itse tehty puutarhanhoito johtaa huonompiin tuloksiin kuin ammattilaiselta hankittu.

Vierailija
10/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on, että vedät koko tonttisi asvaltille. Se on niin helppohoitoinen. Syksyllä vaan joudut lehtipuhaltimella siirtämään lehdet pois tontiltasi.

Mites teinin vakuutukset, jos hän sählää nurmikonleikkurin kanssa ap:n pihalla? Tätä kannattaa todella miettiä, sillä se ei vain ole olankohautuksen asia.

Vierailija
11/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli mutta kasvoivat isoiksi ja ovat lähteneet jo opiskelemaan. Ei ole oikein lähistöllä tai kellään tutulla teinejä taskurahan puutteessa. Asfaltilla ei viitsisi koko kahden hehtaarin tonttia vuorata :D

Vierailija
12/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintoni mukaan nimenomaan se itse tehty puutarhanhoito johtaa huonompiin tuloksiin kuin ammattilaiselta hankittu.

Ammattilaisten tekeleet ovat aina yhtä tylsiä ja mielenkiinnottomia kuin sisustuksetkin, ne ovat vain niin haukotuttavan möllejä ainakin jos sitä ei ole tehty kunnon rahalla, vaan säästeliäästi.

Itse tehdyt kunnon pihat ovat tehty rakkaudella ja ajalla. Pihasta huolehditaan hyvin, siitä nautitaan ja parannetaan koko ajan ehkä yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta omaksi iloksi ja ajankuluksi kuitenkin.

Vierailija
13/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat kukkapenkit tasaiseksi ja kaikki ylimääräiset ja sekalaiset viritelmät pois niin, että piha on selkeä ja helppohoitoinen. Jos ei jaksa kitkeä, niin piha pitää tehdä sen mukaan helpoksi huoltaa. Ikivihreitä ennemmin kuin jotain rehottavia/ruskistuvia epäsiistejä puskia.

Kuinka iso ala hoidettavaa on?

Vierailija
14/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärä, miksi asua omakotitalossa, ellei puutarhan vuoksi. Miksi myyntiilmoituksissa esitellään usein taloa, mutta ei tonttia ja ikkunoista avautuvia maisemia? Esim puiden tilausaika on kymmeniä vuosia, joten tahdon juuri tietynlaisen maiseman!  Mieluiten jättäisin kaikki kotityöt sisällä miehen tehtäviksi!

Vierailija
15/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille, että tehkää noin 1 ha tontille reunapuuvyöhyke, niin että uloin osa on isointa puuta, sitten vähän pienempää, sitten pensaita, sitten niittyä ja kasvimaata ja vain lähellä taloa pieni nurmikko. Näyttää kaikista kauniimmalta. Unohtakaa tyhmät keinotekoiset rajaukset, joita ei ole luonnossakaan! Valitkaa kasvit paikan mukaan! Pohjoisen puolelle havupuita ja muihin ilmansuuntiin lehtipuita on pääsääntö, jotta saadaan talvisinkin valoa, kun lehdet tippuvat puista, mutta silti havupuut suojaavat kylmiltä tuulilta eivätkä varjosta. Puita täytyy olla koko ajan eri kasvuvaiheissa, jotta voi harventaa ja uudistaa.

Niille joiden mielestä ammattilaisten tekeleet ovat tylsiä! 

Vierailija
16/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teinin vakuutukset, jos hän sählää nurmikonleikkurin kanssa ap:n pihalla? Tätä kannattaa todella miettiä, sillä se ei vain ole olankohautuksen asia.

Voi herranen aika, mitä ylivarovaisuutta.

No jos teini on liian vaarallinen ruohonleikkaaja, niin hankkikoon ap robottiruohonleikkurin.

Vierailija
17/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisten tekeleet ovat aina yhtä tylsiä ja mielenkiinnottomia kuin sisustuksetkin, ne ovat vain niin haukotuttavan möllejä ainakin jos sitä ei ole tehty kunnon rahalla, vaan säästeliäästi.

Itse tehdyt kunnon pihat ovat tehty rakkaudella ja ajalla. Pihasta huolehditaan hyvin, siitä nautitaan ja parannetaan koko ajan ehkä yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta omaksi iloksi ja ajankuluksi kuitenkin.

Olen samaa mieltä kuin sinä siinä, että itse vuosien kuluessa rakkaudella rakennettu puutarha on paras ja kaunein.

kommentillani tarkoitin kuitenkin puutarhan ylläpitohoitoa. Sen voi ihan mainiosti ulkoistaa.

Vierailija
18/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat kukkapenkit tasaiseksi ja kaikki ylimääräiset ja sekalaiset viritelmät pois niin, että piha on selkeä ja helppohoitoinen. Jos ei jaksa kitkeä, niin piha pitää tehdä sen mukaan helpoksi huoltaa. Ikivihreitä ennemmin kuin jotain rehottavia/ruskistuvia epäsiistejä puskia.

Hoidettavaa ehkä vajaa parituhatta neliötä. Metsänpohja pitää käydä läpi raivurilla noin joka toinen vuosi. Kukkapenkit on kivetyksen tai nurmikon keskellä, jos ne pistää matalaksi niin tulee ehkä liian laakeaa ja autiota. Olen lyönyt niihin kariketta niin ei nyt ihan kamalasti tarvitse kitkeä mutta joskus kuitenkin. Yksi penkeistä on ollut osittain tyhjänä perennoista kun tyhjensin pari kolme vuotta sitten siitä suurimman osan kasveista kun oli niin juolavehnän valtaama. En ole viitsinyt miettiä uusia kasveja siihen. Sen opin että sammalleimua meille ei tule enää ikinä!

Vierailija
19/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärä, miksi asua omakotitalossa, ellei puutarhan vuoksi. Miksi myyntiilmoituksissa esitellään usein taloa, mutta ei tonttia ja ikkunoista avautuvia maisemia? Esim puiden tilausaika on kymmeniä vuosia, joten tahdon juuri tietynlaisen maiseman!  Mieluiten jättäisin kaikki kotityöt sisällä miehen tehtäviksi!

Oma rauha ja tila. Rakastan meidän taloa ja sen parissa jaksan näpertää. Ja onhan tuo ympäröivä luonto ja metsä kaunis.

Vierailija
20/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää eikä moni muukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi