Uskallatko huomauttaa, jos joku ei noudata turvavälejä esim. kaupan kassalla?
Ärsyttää, kun kaikki eivät kauppojen kassajonoissa tai tavaroita pakatessa noudata turvavälejä, vaikka kuulutuksillakin niistä muistutetaan. Itse olen sellainen, etten millään viitsisi ruveta "räyhäämään" kellekään turvaväleistä. Mites muut? Uskallatteko huomauttaa, jos joku tulee liian lähelle?
Kommentit (42)
Käytän luonnollisia mekanismeja. Äänetön mutta haiseva ilmahyökkäys on erinomainen muistuttamaan ihmisille, että pysyvät koronakurkkuineen kaukana minusta.
Uskallan mutta ei minua kiinnosta sellainen
Tänään kaupassa ensimmäistä kertaa vanhempi ukko ei noudattanut turvaväliä. Teki mieli sanoa että sinulla voi olla korona, pidä turvaväli!
En osannut ilmaista silkin sileämmin ja pysyin hiljaa. Ylimielinen ukko coronan suhteen, turvaväli on oltava!
Ei vois vähempää kiinnostaa.
Pysy kotona ja tilaa kotiin, jos pelkäät, että joku tulee 1m päähän
Tietysti voit sanoa. Asiallisen ystävällisesti toteat, että anteeksi, voistiko ottaa pari askelta taaksepäin, kun ohjeistus on, että pitää pitää 2 metrin turvaväli.
Ihmiset on idiootteja. Täytyy ruveta käyttämään tota pärskimistä.
Uskallan, mutta en koe tarpeelliseksi. Pyrin kyllä itse pitämään turvaväliä, ettei tulisi sanomista. Muiden tekemisistä en jaksa hermostua, ennen kuin joku pystyy jotain evidenssiä antamaan siitä, että koronan tarttuminen 5-60 sekunnin lähikontaktissa kaupan kassalla olisi jotakin muuta kuin lähes häviävän pieni todennäköisyys. Kaikkialla sanotaan, että tartuntaketjut liittyvät pidempiaikaiseen oleskeluun samassa sisätilassa, vaikkakaan ei toki välttämättä varsinaisessa lähikontaktissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vinkki jokaiselle: yskähdä ja niiskuta nenää, jos joku tulee liian lähelle. Vetäytyvät taatusti kauemmas.
Tämä on hyvä! Samalla ihmiset saavat muistutuksen siitä, miksi niitä turvarajoja pitikään noudattaa.
"Anteeksi, mutta sinun kannattaisi varmasti pitää se suositeltu turvaväli, kun minulla voi olla korona". Sitten vielä alat kaivella kertakäyttönenäliinaa taskusta ja vähän pyykäiset sillä nenääsi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän luonnollisia mekanismeja. Äänetön mutta haiseva ilmahyökkäys on erinomainen muistuttamaan ihmisille, että pysyvät koronakurkkuineen kaukana minusta.
Aliarvostettu menetelmä. Jos olet niin lähellä että voit haistaa toisen kainalot ja pesemättömät alushousut olet niin lähellä että saat koronan.
Sanon kyllä. Juuri eilen suututin yhden eukon, joka otti tiskin numerolapun ja jäi tonöttämään siihen eteen. Pyysin ihan nätisti, että voisiko siirtyä, että minä(kin) voisin ottaa lapun. Tuhahteli ja pyöritti silmiään mutta siirtyi sentään. Kaupan jonossa siirrän kärryn aina tarvittaessa eteen tai taakseni niin kukaan ei pääse sen lähemmäksi. Koska niitä tolloja on, jotka eivät välitä.
Olen huomauttanut ja tulen huomauttamaan. Pölvästejä on liikkeellä aivan tuhottomasti.
Kyllä minulla on kanttia sanoa ihmisille että he älyisivät pitää turvavälit kaupan kassajonossa. Tosin suosin enimmäkseen muutamaa lähikauppaa, jonne ei muodostu mitään järjettömiä pitkiä jonoja.
Itse yskin koko ajan kaupassa. Näin saa tilaa todella hyvin ympärilleen.
Laitan ostoskärryt kassajonossa aina väliin. Tänäänkin oli joku viinamäen ukkeli, jonka eristin kärryillä taakseni, kun tämä ei älynnyt pitää väliä, vaan tuppasi miltei kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on kanttia 7sanoa ihmisille että he älyisivät pitää turvavälit kaupan kassajonossa. Tosin suosin enimmäkseen muutamaa lähikauppaa, jonne ei muodostu mitään järjettömiä pitkiä jonoja.
Musta nuo pienet kaupat ovat pahimpia! Joku tautinen aivastaa ja koko kauppa täyttyy viruksista.
Uskaltaisin mutten viitsi. Otan mielummin itse yhden askeleen taakse päin kuin alan muiden kanssa vääntämään. Helpompaa ja säästää omia hermoja.
Kyllä. Kassoilla osa ihmisistä ei tajua, että ostoshihnalle laitettavat välikapulat on otettu pois ja hihnalla on yhden asiakkaan ostokset kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vinkki jokaiselle: yskähdä ja niiskuta nenää, jos joku tulee liian lähelle. Vetäytyvät taatusti kauemmas.
Harvinsusen työtä vinkkinä, huono. Yskimällä voit oikeasti tartuttaa muut, jos kannat virusta (oireettomana/oireet tulevat myöhemmin).
Joku hullu voi käydä vielä yskimisen takia kimppuun, kun tulet julkiselle paikalle yskimään. Noiden hullujen takia en itse huomauttaisi turvaväleistä. Tätähän AP kysyi aloituksessa. Osa on niin hermo pinnassa, että ei tiedä miten reagoivat.
Poistuisin siinä tapauksessa jonosta ja tulisin hieman myöhemmin uudelleen jonottamaan.