Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neurologisista ongelmista kärsivän, 9v lapsen käytös on sen verran silmiinpistävää ja erikoista (pakenee uusia ihmisiä pöydän alle ym), että on helpompi sanoa kyseess olevan kehitysvamma

Vierailija
08.05.2020 |

Helpompaa kuin antaa ihmisten ihmetellä, miksi tyttäreni leikkii kovaan ääneen olemattomien ystävien kanssa bussipysäkillä ( hei juostaan tuonne päin, hihii) tai uusien ihmisten tullessa kylään ryömii pöydän alle. Tyttö on kova takertumaan minuun, kirjaimellisesti ja joudun usein olemaan puhetorvena kun ei uskalla puhua.
Diagnoosit ovat siis adhd ja laaja-alainen kehityshäiriö

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokkakaveri on sanankaltainen. 12v saa raivokohtauksia, leikkii mielikuvitushahmoilla, hytkyy pöydän alla luokassa, käy käsiksi muihin, hyväksyy vain yhden luokkakaverin, uskoo joulupukkiin, pissii housuihin. En tiedä daignoisia, mutta on tosi outo. On normiluokalla, mutta ei ole normaali. Toisten pitää vain sietää, kun esim. Potkii muita. Ei saa kiusata pikku neiti nenäkästä..., sanoo ope.

Niin siis koulussa kiusataan, kun toinen ei voi itselle mitään ja pissaa housuihin, hytkyy pöydän alla..

Ja sinä vielä mietit että miksi tämä lapsi potkii.

Ei taida sinunkaan lapsella parhaat lähtökohdat olla, siltä kuulostaa. Rouva nenäkäs..

Vierailija
62/70 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tutustuneet Miten rokotukset vaikuttavat? Juuri tällaisia neurologisia oireita.

Oletko itse tutustunut polioon, isorokkoon ja kurkkumätään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytkutyttöä ei kiusata, häntä pelätään, koska potkii. Open mielestä se on kiusaamista, jos ei suostu potkittavaksi, kun pikku prinsessaa pitää ymmärtää.

Vierailija
64/70 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytkutyttöä ei kiusata, häntä pelätään, koska potkii. Open mielestä se on kiusaamista, jos ei suostu potkittavaksi, kun pikku prinsessaa pitää ymmärtää.

Juurihan päivittelit sitä, kun ope sanonut ettei saa kiusata. Ikään kuin se tekisi oikeammaksi kiusata kun toinen hädissään potkii.

Muutenkin outoa että aikuinen ihminen nimittelee lasta joilla noin vakavia ongelmia tuolla tavalla. Ei tulisi itselle mieleenkään tuossa iässä housuun pissaavaa nimitellä pikku prinsessaksi. Luuletko että se housuun pissaa sun lapsen kiusaksi tai osoittaa nenäkkyyttä menemällä pulpetin alle piiloon.

Et kuulosta kovin fiksulta ihmiseltä.

Vierailija
65/70 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella luokallani oli poika jolla oli tourette. Häntä kiusattiin ja ärsytettiin aina tahallaan ja sitten kiihtyi. Yläasteella kiusaaminen jatkui, mutta hänellä oli onneksi hyvä itsetunto eikä enää välittänyt. Minä olin hänen kanssaan aina välitunnit. Nyt hän on lukiossa ja kavereita riittää, tyttöystäväkin, kun kiusaajat menivät amikseen. Pärjää hyvin koulussa ja aikoo yliopistoon, enkä kyllä näe estettä miksei sinne voisi päästä. Ticit ovat myös helpottaneet hänellä iän myötä, veikkaan että stressi helpotti kun kiusaaminen loppui.

Vierailija
66/70 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytkytyttöä EI kiusata. Hän käy käsiksi muihin ja potkii muita, kun muut esim. pukemassa. Kun muut, kertovat opelle tuon erityisen taas lyöneen tai potkineen' ope kääntää sen muuden syyksi sanomalla "ei saa kiusata", vaikka ne touset EIVÄT kiusaa.vOpella ei oke keinoja suojella muiya oppilaita tältä raivohullulta. Tilanne on katastrofi. Ton tytön paikka ei ole normaalissa luokassa. Tajuatko,että koulussa ei ketään saa lyödä tai potkia, varsinkaan ilman mitään syytä? Mun lapsi vaihtaa seuraavaksi koulua. Hänellä on oikeus turvalliseen koulupäivään. Sinä potkijaa puolesteleva voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi avustajaksi hänelle.

Vierailija
67/70 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytkytyttöä EI kiusata. Hän käy käsiksi muihin ja potkii muita, kun muut esim. pukemassa. Kun muut, kertovat opelle tuon erityisen taas lyöneen tai potkineen' ope kääntää sen muuden syyksi sanomalla "ei saa kiusata", vaikka ne touset EIVÄT kiusaa.vOpella ei oke keinoja suojella muiya oppilaita tältä raivohullulta. Tilanne on katastrofi. Ton tytön paikka ei ole normaalissa luokassa. Tajuatko,että koulussa ei ketään saa lyödä tai potkia, varsinkaan ilman mitään syytä? Mun lapsi vaihtaa seuraavaksi koulua. Hänellä on oikeus turvalliseen koulupäivään. Sinä potkijaa puolesteleva voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi avustajaksi hänelle.

Nämä ovat vaikeita tapauksia. Mä olen sitä mieltä, että arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä lapsi ei kuulu normaaliluokalle. Ei niiden muiden lasten tarvitse kärsiä siitä, että yhdellä on isoja ongelmia itsensä kanssa. Ihan näin pahaa tapausta ei onneksi ole lapsen luokalla, mutta yksi tapaus kuitenkin, jolta voi saada turpaansa ihan ilman syytä. Olen kehottanut välttämään tätä "kaveria". Ei mun lapsen tarvitse olla nyrkkeilysäkkinä kenellekään, jolla päässä ei johdot ole ihan oikein kytkettynä. Ihan yhtä kipeää se lyönti tekee. Ikävää tietysti tälle lapselle, joka on kovin "erityinen", mutta näissä tapauksissa pitää ehdottomasti katsoa kokonaisuutta, eikä alkaa vinkumaan siitä, että tälläkin lapsella on oikeus. Joo, on, mutta mieluusti sellaisen avun piirissä, mitä tarvitsee, ja jossa ei ole muille vaaraksi.

Vierailija
68/70 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiä toki saa, mutta  onhan  se outoa ja silmäänpistävää jos 16 v leikkii  jollain  petseillä 9-vuotiaiden kanssa . Että ei osaa olla oman ikäisten kaveri olla olenkaan vaan kaikki kaverit on pikkulapsia. Ja yöksi mönki äidin ja isin väliin. 

Vierailija
69/70 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän vaikeaa uskoa, että tyttöä ei kiusata, jos yksi vanhemmistakin nimittelee noin vakavasti oireilevaa lasta nenäkkääksi ja pikkuprinsessaksi? 12-vuotiasta joka uskoo Joulupukkiin ja pissaa housuihin.. En ymmärrä millainen ihminen keksii sanoa tuollaista lasta nenäkkääksi, tiedätkö sinä mitä nenäkäs tarkoittaa? Ja kyllähän tekstistäsi välittyi se, että kokisit tämän lapsen kiusaamisen kuitenkin oikeutetuksi.

Selvää on, ettei ketään saa potkia ja lyödä, eikä ks. lapsi saa tarvitsemaansa tukea koulussa. Hänen pitäisi varmaan olla pienluokalla tms.

Muutenkin, aika usein näiden vakavasti oireilevien kanssa on kyse myös siitä, että toiset lapset ärsyttävät tahallaan äärimmilleen ja sitten nauravat ja pilkkaavat niistä äärireaktioista tai mustamaalaavat niiden perusteella syntipukiksi. Esimerkiksi tämä lapsi pissaa housuun, ja toiset nauravat ja osoittelevat, nimittelevätkin, ehkä piilottavat tahallaan koulureppua yms. Ja sitten kuten kuka tahansa nurkkaan ajettu, niin lapsi hyökkää jossain vaiheessa päälle. Jos opettaja ei ole nähnyt kuvioita, niin hänkin tarttuu vain siihen äärireaktioon eikä muuhun mitä tapahtui sitä ennen. Ihan hirveän yleistä koulukiusaamisessa.

Vanhemmat eivät pääsääntöisesti usko mitä ne omat ns. normaalit lapset tekevät näille erityislapsille, vaan kuulevat kotona vain se erityislapsen reaktion siihen kiusaamiseen. On hirveän helppoa ensin itse rääkätä toista oudosti käyttäytyvää ja sitten kun tämä puolustautuu niin lapsi leimataan häiriköksi.

Viisitoista vuotta alalla olin, ja en hetkeäkään usko että pulpetin alla kyyhöttävää, housuun pissaavaa, Joulupukkiin uskovaa ja yhden vanhemman taholta pikku prinsessaksi nimiteltyä 12-vuotiasta ei kiusattaisi. En sekuntiakaan. Ja se että opettaja on kieltänyt kiusaamisen kertoo kyllä siitä, että tuossa luokassa sitä on ilmennyt ja siihen on yritetty puuttua. Se että jonkun vanhempi täällä väittää, että kiusaamista ei ole koska oma Jennica näin sanoo, ei suinkaan siitä tee totta.

Kuulostaa kuitenkin siltä, että tyttö tarvisi erilaisen luokkaympäristön. Mutta se että hän käyttäytyy väkivaltaisesti ei tarkoita sitä, että hän on siellä luokassa ainoa joka toimii väärin, ja että kukaan ei esimerkiksi välitunnilla häntä potkisi ja löisi. Vanhemmat vain hyvin usein aivan surutta uskovat, että kaikki vika on siinä kiusatussa erityislapsessa ja kukaan muu siellä ei käyttäydy huonosti.

T. Entinen lo

Vierailija
70/70 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä käy uusia ihmisiä kylässä? Minä en pyytäisi kuin ihan tuttuja käymään, olen kai sen verran neurologinen ihminen etten tykkää vieraista ihmisistä. Ja lapsi ei ole teille niitä vieraita pyytänyt, niin saa olla pöydän alla jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan