Aiotko mennä urheilutapahtumiin, ravintoloihin ym viruslinkoihin kesäkuussa?
Kommentit (94)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Huvipuistoon heti kun se aukee! 🎢🎡🎠 Tai oikeastaan jo ennen sitä 😄
Minä menen vasta sitten huvipuistoon, kun sinne on saatu Viruslinko-niminen laite.
Enpä. Mulla ehti juuri loppua salijäsenyyskin ennen koronaa, syynä oli salin muutto mulle liian kaukaiseen paikkaan ja uutta en ehtinyt ottaa. Olen jo päättänyt, että jumppailen kotona syyskuun loppuun asti, ostan vähän lisää välineitä. Sitten alan ehkä käydä taas ryhmäliikuntatunneilla ja salilla ja ostaa sen jäsenyyden - jos tilanne on hyvä. Ravintolaan ei ole tarvetta mennä, Haetaan sapuskoita nyt kotiin kesän ajan ja on nyt keväälläkin haettu kerran viikossa ihan tukemisen vuoksi, kun on kerran varaa. Veljen luona menen käymään 400 km päässä viikon päästä, siihenkin on hyvä syy kun on asiallisia asioita - omistan puoliksi talon, jossa hän asuu, lapsuudenkotimme, ja talon ylläpitoon liittyviä asioita on pakko välillä hoitaa, veli ei oikein hallitse netin käyttöä kun on ikänsä tehnyt duunarityötä. En usko, että tämän vuoden puolella käyn missään tapahtumissa vielä.
En mene mihinkään tapahtumaan.
Tapaan läheisiänikin vain ulkona. Tulee erilainen kesä kuin ennen mutta ei voi mitään.
Tottakai menen. Tulin juuri äsken yhdestä viruslingosta. Nimittäin klo 18 ja Liiterissä kaikki kiimoissaan lastaamassa kärryt täyteen lihoja ja olutta sekä karkkia. Kukaan ei muistanut mitään koronaa, vaan mentiin ihan niin kuin ennen vanhaa perstuntumassa. Kassajonossa sitten vähän lopuksi muodon vuoksi teatteria ja nökötystä turvaväliviivojen kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion mennä! Ei ole minulta pois jos te haluatte kökkiä kotona.
Ei ole sinulta pois jos me kökitään kotona, mutta se on meiltä pois kun ylimieliset, kuolemattomat ihmiset tälläytyvät ties mihin viruspesäkkeisiin, joissa useita ihmisiä paikalla ja sen jälkeen änkeävät kauppoihin tai vaikka julkiseen liikenteeseen, joita "kökkijöidenkin" on pakko jossain määrin käyttää. Eli vaikka itse on varovainen se ei takaa turvallisuutta, koska on paljon välinpitämättömiä ihmisiä, jotka ovat käyneet hakemassa viruksen ravintolasta ja välittävät sen eteenpäin.
Miten nää jaksaa... Juu ihan teidän takia joo hautaudumme muutkin kotiimme. Ei oo itsekkyydellä rajaa.
Aion nauttia elämästäni niin kauan kuin voin. Minun kohdalla se tarkoittaa terasseja ja leffassa käyntejä.
En missään tapauksessa. Oma järki käytössä. Nautin kesästä ja luonnosta, omasta rauhasta.
Kylläpä on mukavaa huomata, etten ole ainoa, joka pinkaisee laitumelle heti, kun saa luvan. Skoolataan yhdessä!
Koska tällä palstalla on aika nuoria ihmisiä ja täälläkin enemmistö ei mene vieuslinkouhin, niin veikkaan, että erittäin selvä enemmistö suomalaisista ei aio käyttää ylimääräisiä palveluja kesän aikana.
Taloudella kulkisi paremmin, jos virus olisi tukahdutettu.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Huvipuistoon heti kun se aukee! 🎢🎡🎠 Tai oikeastaan jo ennen sitä 😄
Minä menen vasta sitten huvipuistoon, kun sinne on saatu Viruslinko-niminen laite.
Ehkä se on meidän uuden vuoristoradan nimi 🎢 sitä ei ole vielä paljastettu 😄
Aijon mennä jalkapallopeleihin, terassille, syömään ravintolaan ja pubiinkin. Kirjastoon menen heti kun se aukeaa. Koko ajan olen käynyt töissä, jossa tapaan ihmisiä päivittäin. Olen nainen. Ja "viruslinko" on todella typerä sana. Ärsyttävä jopa. Pidän kyllä huolta käsihygieniasta ja välttelen ihmistungoksia jatkossakin.
Eipä ole tähän mennessä omaa elämääni liikauttanut juuri yhtään. Hygieniasta olen pitänyt sen verran huolta, kuin aina ennenkin, eli hyvin. Olen sitä mieltä, että rajoitukset ovat ylimitoitettuja ja tulevat olemaan haitallisempia, kuin itse virus. Media on kyllä osasyyllinen tähän hysteriaa . Vaikka virus onkin potentiaalisesti vaarallinen kaikille, niin täyttyy muistaa, ettei se tässä suhteessa eroa muista viruksista. Edelleen, vain hyvin pienelle, jopa mitättömän pienelle, osalle perusterveistä ihmisistä korona on koitunut pahaksi taudiksi. Mediassa nämä vain nostetaan tikun nokkaan ja ihmisille syntyt harhakuvia.
Mitä tulee kysymykseen, niin aion kyllä mennä museoihin ja kirjastoihin ja moneen muuhunkin paikkaan.
Kyllä aion. En jaksa enkä ymmärrä koronavirushysteriaa, perusterveelle työikäiselle lähinnä flunssa. Siis toki on aina onnettomia jotka saavat komplikaatioita, mutta niin..elämä on..Miettikää nyt vaikka sytostaattihoidoissa olevia, kantasolusiirtopotilaita, elinsiirtopotilaita jne. Heille jokaikinen flunssavirus on korona potenssiin 10 ja tavalliset bakteerit potentiaalisia hengenviejiä, mutta ihan normaalia arkea hekin pyrkivät elämään eivätkä istu muovikuplassa neljän seinän sisällä. Urheilevat, jopa matkustavat, käyvät töissä..Ja on se tavallaan hassua että nyt keuhkoamme koronaan kuolevista +70v mutta immunosuppressoidut lapset ja nuoret joilla koko elämä edessä eivät kiinnosta pätkääkään, ei heistä ole tehty koskaan lehtijuttuja emmekä ole kokeneet tarpeelliseksi koskaan esim. kieltää matkustamista tai juhlia tai ravintoloita heidän elämää turvataksemme. Vähän ristiriitaista mutta kai kyse on siitä että korona on uusi juttu.
Influenssavertauksia jostain syystä paheksutaan vaikka tosiaan isolle osalle aikuisia influenssa on rajumpi tauti kuin korona ja influenssa niittää satamäärin porukkaa joka ikinen vuosi ja sen sairastaa pikaisen googletuksen perusteella 5-15% aikuisväestöstä joka hiton vuosi. Mutta kun influenssa on ollut "aina" ja influenssakuolemista ei uutisoida niin ei säväytä ihmisiä. Ja mä 38-vuotiaana en tunne kuin 2 ihmistä joilla on influenssa ollut vaikka nuo tartuntaprosentit hurjia ovat. Tai siis varmasti tunnen mutta koska influenssasta ei kohkata niin ei vaan ole tullut puheeksi.
Joo, mutta mä palaan normaalielämään niin nopeasti kuin mahdollista. Korona on yksi tarttuva tauti näiden influenssien ja norojen ym joukossa. Panikoijat eristäytyköön vaikka maailman tappiin, mä en ymmärrä miksi tähän pitäisi suhtautua yhtään sen kummemmin kuin näihin lukuisiin "vanhoihin tartuntatauteihin".
No jos on jotain kiinnostavia tapahtumia, niin miksipä en menisi. Urheilutapahtumat yms. ei kiinnosta. Jos on joku hyvä konsertti niin menen. Elän nytkin niin normaalia elämää kuin mahdollista, tapaan paljon ystäviä, käyn kampaajalla, hemmottelu- ja luontaishoidoissa, kaupoissa. Ei pelota.