Saako miespuoliset liikunnanopettajat mennä tyttöjen suihkutiloihin?
Kommentit (28)
Saako muunsukupuolinen mennä minne vaan? Tai jos ei anna tähän lupaa niin onko suvaitsematon, syrjivä rasistisika?
Tietenkin saa ja minä ainakin olen mennyt. Usein ollaan vähissä vaatteissa ja rinnat paljaana siellä kun sujahdan paikalle valmentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän iästä. Yläkoulussa nou-nou, mutta 1.-3.-luokilla vielä voi mennä katsomaan, että kaikki käyvät suihkussa.
Meillä on rajana 5. luokka. Eli kutoselta eteenpäin pitää olla saman sukupuolen opettaja valvomassa.
Ja mitenköhän sukupuoli muka vaikuttaa henkilön pätevyyteen toimi opettajana?
Oletko oikeasti noin typerä vai esitätkö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miespuolisen liikunnan opettajan tarvitsisi päästä tyttöjen suihkutiloihin; tai edes pukuhuoneen puolelle? Aina joskus käy mielessä, että joillekin liikunnanopetajille on muodostunut käsitys, että liikuntatuntien tehtävänä on pyrkiä siihen, etä niilä poistetaan ja hävitetään kaikki liikunnan ilo ja nauinto, jos sellainen on havaittavissa, jossain oppilaassa.
Mutta tätäkään varten ei tarvise miesopetajan mennä tyttöje suihkuiloihin/ pukuhuoneeseen.
En kyllä ymmärrä mitä mies liikunnanope tekisi poikienkaan puolen suihkutiolissa, ellei hän itse ole menossa suihkuun.
Sinkkumies
Meillä poikien puolella aikoinaan pienessä nahinassa yksi kundi liukastui ja löi päänsä. Sitä verta meinaan tuli jajoku rynnisti hakemaan lähimmän aikuisen apuun.
Nainen tuli, voisikin laittaa metoo-syytteet näin 30 vuoden takaa.
Kertomasi ja kysymäsi perusteella voisi luulla, että sinäkin olisit saattanut lyödä, jossai pääsi aika pahasti.(..) - Tai siten minä en vain ymmärrä, miten "me too-syyte" liittyi tähän. Mutta kyllähän kertomuksesi oli myös muistutus siiä, että koulu on... no antaa olla. Sanonn sen sijaan nyt vain, että en ihmettele, kuinka jotkut ovat takuulla viihtyneet viime viikoina "kotikoulussa" paremmin kuin "tavallisessa koulu ympäristössä."
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
No tottakai saa mennä.
Sehän yksi eroottisten aikuisviihde-elokuvien perusjuonia! En paljasta mitä sitten tapahtuu.
No ei ainakana enää yläkoulussa, vaikka enpä ole koskaan kuullutkaan että yläkoulussa enää olisi miespuolisia liikunnan opettajia tytöillä, kun on jaettu viimeistään silloin tytöt ja pojat erikseen omille tunneilleen. Eikä meillä ainakaan aikanaan yläkoulussa ikinä tullut edes samaa sukupuolta oleva opettaja suihkutiloihin vahtimaan tai käymään.
Feministien mukaan keholla ei ole sukupuolta, vaan sukupuoli on tunne. Ja muutenkin ajavat unisex-maailmaa. Eli suihkuun vaan!
Varmuuden vuoksi voisi identifioitua naiseksi, niin voi sitten syyttää syrjinnästä jos TERFit urputtavat ladypeniksestä.
Aivan. Siksi on turha ihmetellä, että johtotehtäviin sopii usein paremmin mies.