Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan poisto tähystyksellä

Vierailija
07.05.2020 |

Onko kokemuksia? On yritetty gynen polilla poistaa, ei saanut pois. Nyt jonossa tähystyksellä poistoon. Mitä tuo tähystämällä poisto tarkoittaa? Humautetaanko vai ei? Löysin ristiriitaista tietoa googlaamalla. Sattuuko? Ronkkiminen nimittäin sattui.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
22/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Humautus" joka minulle joskus tehtiin ( ei kierukan poistoa varten mutta genen juttu kuitenkin) ketamiinilla suoraan suoneen ja kesto oli n. 20min (lääkkeen anto+toimenpide+herääminen). Taksilla kotiin parin tunnin pötköttelyn jälkeen. Spinaali tai yleisanestesia kuulostaa aika isoilta toimenpiteiltä kierukan poistoon.

Vierailija
24/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spinaali- tai yleisanestesia leikkaussalissa. Toimenpide ei satu laisinkaan.

Miksi minä en saanut lähetettä vaan kierukka otettiin avaamalla kohdunsuu ilman lääkitystä? Olenko kenties kivikasvon näköinen?

Lääkärin moka. Hänen olisi pitänyt kysyä sinun mielipidettä.

Kierukan poistoon ei anneta spinaali- tai epiduraalipuudutusta.

Vierailija
25/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kierukkani lähti ulkomaanmatkalla liikkeelle ja jäi kohdunkaulaan poikittain. Muutaman päivän kärvistelyn ja verenvuodon jälkeen paikalliseen yksityissairaalaan ja kierukka pikanukutuksella (humautus? lääke suoneen) pois. En siis ennen sairaalaan hakeutumista ja ultrausta tiennyt, että kierukka on karkuteillä. Olin puhelinyhteydessä naikkarille ennen toimenpidettä ja kyselin mitä pitäisi tehdä ja naikkarin lääkäri oli sitä mieltä, ettei mitään nukutusta tarvita ja Suomessa se vain ronkittaisiin pois. Ulkkislääkäri totesi, että täällä emme ole barbaareita ja määräsi humautuksen. Toimepide oli nopeasti ohi ja vietin yhden yön sairaalassa vakuutuksen piikkiin. Sitten antibiootit kourassa takaisin lomailemaan. Asennoituminen asiaan siis kuin yö ja päivä: Suomessa olisi kivun kautta se koitettu onkia ulos, paikallinen lekuri taas ajatteli, että se on raakalaisten hommaa ja olisi ollut todella kivuliasta. 

Vierailija
26/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä en saanut lähetettä vaan kierukka otettiin avaamalla kohdunsuu ilman lääkitystä? Olenko kenties kivikasvon näköinen?

Ehkä toinen pää näytti siltä, että sieltä mahtuu poliisisoittokunta marssimaan läpi.

Mitä tämä ilkeä kommentti tarkoittaa? Eli jos olen lääkärin mielestä löysä, saa tuottaa kipua?

Rentous on oleellista.

Vierailija
27/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko haittaa jos se jää sinne ikuisesti. Itse olen ajatellut etten mene poistattamaan, kun ei se mitenkään haittaa eikä ole mitään kuukautisvaivojakaan. 50 v.

En tiedä onko tähän jo vastauksia, mutta itsellä sama tilanne.

Siellä se kierukka möllöttää. Ikää 54v.

Vierailija
28/40 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paltamon isäntä kirjoitti:

Sormi ryppyreikään kkool. Oisko oisko kkona kun pistäs bätänni emännän ryppyyn sormen?

Isännät ei nyt sekaannu tähän keskusteluun, kiitos.

Vierailija
29/40 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt lähinnä tässä askarruttaa, että voidaanko tähystys tehdä ilman humautusta? Oli sen verran kipeitä nimittäin nuo ronkkimiset jo. Vai onko automaattisesti tähystys humautuksessa?

Vierailija
30/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kierukkani langat olivat myös kadoksissa. Gyne totesi, että hän katsoo ultraäänellä, missä kohtaa se on ja yrittää sen perusteella ottaa pihdeillä pois. Jos se ei onnistuisi helposti, niin minut olisi pitänyt nukuttaa, jotta hän olisi voinut poistaa kierukan tähystyksessä. Se olisi ollut kuulemma sellainen hyvin lyhyt operaatio, mutta sen jälkeen olisi pitänyt olla sairaalassa iltapäivään asti lepäämässä. Gyne kuitenkin onnistui saamaan kierukan pihdeillä ulos. Sattui saatanasti mutta vain 5 sekuntia.

Vierailija
31/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toinen pää näytti siltä, että sieltä mahtuu poliisisoittokunta marssimaan läpi.

Mitä tämä ilkeä kommentti tarkoittaa? Eli jos olen lääkärin mielestä löysä, saa tuottaa kipua?

Rentous on oleellista.

Kohdunkaulaa ei voi itse rentouttaa mitenkään. Miten huonot tiedot sinulla on naisen synnytyselimistä?

Vierailija
32/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ihmiset, miksi suostutte ottamaan näitä kidutusvälineitä?

Toivottavasti ap ei aio hankkiutua raskaaksi, voi olla ongelmia tuon kohdunkaulan ronkkimisen jälkeen.

Vierailija
33/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentous on oleellista.

Kohdunkaulaa ei voi itse rentouttaa mitenkään. Miten huonot tiedot sinulla on naisen synnytyselimistä?

Eli mikä on määräävä tekijä siinä kuka jää kidutettavaksi ja kuka saa oikeaa hoitoa?

Vierailija
34/40 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset, miksi suostutte ottamaan näitä kidutusvälineitä?

Itse otin hormonikierukan, sillä halusin täyden kontrollin omasta kehostani. Hyvästi pelko raskaudesta, hyvästi kuukautiset kipuineen ja vuotoineen. Tämä on todellakin sen hetken kidutuksen arvoista.

Vierailija
35/40 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin poistaa kierukka ensin terveysasemalla, ei onnistunut. Kierukan langat olivat hukkuneet. Sain sitten lähetteen naisten poliklinikalle, jossa yrittivät ottaa pois paremmilla instrumenteilla ja puudutteiden kera, mutta se ei onnistunut vieläkään. Sain onneksi samalle päivälle ajan tähystykseen, siinä todella ohuella tähystystikulla ensin etsittiin kierukka ja sen jälkee poistettiin toisia pihtejä apuna käyttäen. Muut toimenpiteet olivat melkoisen kivuliaita, mutta tähystys oli hyvin kivuton ja nopea toimenpide. Mitään huomautuksia tai muita ei erikseen annettu.

Vierailija
36/40 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*humautuksia

Vierailija
37/40 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on kierukka poistettu spinaalipuudutuksessa, kun ei irronnut kuin väkisin ja pieninä paloina.

Vierailija
38/40 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onko noin tavallista, että kierukan poisto on vaikeaa ja kivuliasta? Tämä nyt on vähän aiheen vierestä, mutta minulta nappasi gyne kierukan pois vastaanotolla eikä se tuntunut yhtään.

Vierailija
39/40 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan vaikuttaa tietysti myös se miten kauan kierukka on ollut paikoillaan. Itselläni oli toistakymmentä vuotta, ihan tarkoituksella ja gynen seurannassa. Se oli tuona aikana ilmeisesti painautunut kudoksiin niin tehokkaasti, että poisto ei tosiaan ollut mikään läpihuutojuttu. Gynellä kyllä onnistui lopulta, mutta ei ollut kivaa.

Vierailija
40/40 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko mitään puudutuksia? Minulla sama edessä kun nauhat ei ole näkyvillä ja pelottaa ihan sikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi