Käyttekö kampaajalla nyt Coronan aikaan?
Ja jos käytte, niin onko teillä maski ja hanskat?
Entä kampaajalla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kondomin päähän kun menen.
Kumpaan päähän?
Molempiin päihin ihan vaan varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kerran. Ei ollut maskeja naamalla kummallakaan. Kädet desifioitiin eikä kummalaan ollut mitään oireita. Eikä tullut sen käynnin jälkeenkään. Olen tuntenut kampaajani 20 vuotta.
Miten kuvittelet sen vaikuttavan tartuntariskiin kauanko olet jonkun tuntenut?
Kovin monella tuntuu olevan tämä sama harha, että jos ihminen on tarpeeksi läheinen tuttu, tartuttaminen ei ole mahdollista. Olen seurannut samaa harhaa omien treenikavereideni keskuudessa, kun nämä treenaavat 6-8 hengen porukoissa ja ottavat kivoja treeniselfieitä poski poskea vasten, mutta omasta mielestään noudattavat tosi tarkasti eristäytymisohjeita, kun tapaavat vain niitä tosi tuttuja kavereita, jotka ovat tunteneet vuosikausia. Juu, jos olette tarpeeksi läheisiä, tulette kaikki immuuneiksi - vai miten se nyt menikään. Ja jos teitä on alle kymmenen, niin ihan sama, onko jollain virusta, niin eihän se tartu samassa tilassa poski poskea vasten tunnin ajan huohottaessa.
Varasin ajan kesäkuun alkuun, katsotaan menenkö. Asun maassa jossa on maskipakko, ja tietenkin hanskat ja muu desinfiointi käytössä. Seuraan paikallisia tartuntamääriä ja arvoin sitten riskiä. Tällä hetkellä epidemia on erittäin heikko täällä, joten ehkä kuukauden päästä on jo oikeasti seminormaalia elämää.
Olen käynyt viimeksi kampaajalla alkuvuodesta 2012, joten ei ole tullut muutettua kulutuskäyttäytymistä koronatilanteen vuoksi. Inhottaa, kun vieras ihminen koskee, joten olen ostanut parturinsakset jo aikoja sitten ja pitkähiuksisena tasaan vain latvat parin kuukauden välein itse. Töissä nutturalla ollessaan hiukset näyttävät tarpeeksi siisteiltä. Ei ole sen pahempi koronatukka kun normaalisti. :)
Tietääkö joku onko Turun keskustan läheisyydessä kampaamoa, jossa on vain yksi tai kaksi asiakasta kerralla ja kampaajalla maski käytössä? Jos löytyy niin voisin harkita.
Kävin viime viikolla. Oletin, että kampaajalla olisi ollut vähintään maski, koska oikein markkinoi, että ottaa hygienian tarkasti huomioon. Ei ollut, mutta toivottavasti oli edes pessyt käsiään ja pyyhkinyt paikkoja. Toista kertaa en mene, jos ei ole varmuutta, että kampaaja oikeasti huomioi sen, että viettäessään tunnin sisätiloissa, lähikontaktissa asiakkaan kanssa koko ajan höpöttäen, hän todellakin on potentiaalinen tartunnan lähde, jos ei pidä huolta omasta suojautumisestaan.