Käyttekö kampaajalla nyt Coronan aikaan?
Ja jos käytte, niin onko teillä maski ja hanskat?
Entä kampaajalla?
Kommentit (27)
Muotoile kysymyksesi gallupiksi, niin vastaan.
En käy. Mulla on nyt koronatukka. Mies leikkaa takaa ja minä edestä. Helppo polkkatukka nykyään.
En käy. Pitkät, luonnonkiharat hiukset, joita värjään itse kasviväreillä. Kampaajat ei oikein pärjää näiden hiusten kanssa, joten en käy kuin kerran vuodessa hieman lyhentämässä. Nyt en sitten sitäkään yhtä kertaa.
Hiukset voi leikata ihan normaalisti.
En ole käynyt nyt kahdeksaan viikkoon ja harmaa tyvi on jo monta senttiä. En ole viitsinyt alkaa edes itse värjäämään, sillä ajattelin muuttaa nyt vähän värikierrettä.
Hiukseni ovat yli puoleenväliin selkään ulottuvat paksut ja luonnonkiharat.
Käyn. Ei ainakaan viimeksi ollut suojuksia, tällä viikolla menen taas, saa nähdä onko nyt.
Olen kävellyt useaan otteeseen kampaaja/parturin ohitse ja siellä on aina asiakkaita. Kenelläkään ei ole maskia tai suojakäsineitä.
Olen käynyt. Kampaajalla oli hanskat kädessä, mutta hänellä on aina ollut, joten ei liity koronaan.
Olen käynyt kerran. Ei ollut maskeja naamalla kummallakaan. Kädet desifioitiin eikä kummalaan ollut mitään oireita. Eikä tullut sen käynnin jälkeenkään. Olen tuntenut kampaajani 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kerran. Ei ollut maskeja naamalla kummallakaan. Kädet desifioitiin eikä kummalaan ollut mitään oireita. Eikä tullut sen käynnin jälkeenkään. Olen tuntenut kampaajani 20 vuotta.
Miten kuvittelet sen vaikuttavan tartuntariskiin kauanko olet jonkun tuntenut?
Kävin 5vkoa sitten, seur aika buukattuna kesäkuun ekalle viikolle. Käytti maskia ja hanskoja ja pyyhki desinfiointiaineella mm tuolin-käsinojat ym ennenkuin istahdin alas.
Seur aika kun on niin olen päivän ensimmäinen asiakas.
Olen käynyt leikkauttamassa hiukset. Kampaajilla ei ollut maskeja eikä käsineitä, mutta käsidesiä oli tarjolla ja pintoja pyyhittiin asiakkaiten välillä. Maskin olisivat laittaneet, jos olisin halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Kävin 5vkoa sitten, seur aika buukattuna kesäkuun ekalle viikolle. Käytti maskia ja hanskoja ja pyyhki desinfiointiaineella mm tuolin-käsinojat ym ennenkuin istahdin alas.
Seur aika kun on niin olen päivän ensimmäinen asiakas.
Kuitenkin. Vaikka kampaajalla olisi vaan tosi vähän asiakkaita, sanotaan nyt vaikka 3/päivä. Niin viikon (oletus 5-päiväinen työviikko) aikana hänellä käy jo 15 asiakasta, kahden viikon aikana 30 asiakasta. Koronan itäminen voi olla sen kaksi viikkoa.
Kampaajalla ollaan todella läheisessä kontaktissa pitkän aikaa, minullakin kun leikataan ja värjätään menee n. 1 h 45 min. Hiuksia pestessä kampaaja on kumartuneena lähes ylitseni.
Tämä taisi jo vastata: en käy. Värjäsin ensimmäistä kertaa elämässäni itse ja yllättävänkin hyvä tuli:) Vähän on nyt kyllä pitkä, mutta olen pitänyt paljon tukkaa kiinni.
Ja vielä: kysäisin myös lääkärin (perhepiirissä) mielipidettä kampaajalla käymiseen. Hän oli kyllä aika vahvasti sitä mieltä, että jättäisin väliin, kun kyseessä ei todellakaan ole mikään pakollinen kontakti.
Käyn. Mulla on kypärä ja visiiri.
Laitan kondomin päähän kun menen.
En käy ja vaihdan kampaajaa koronan jälkeen, koska nykyinen nosti hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin:
Kommentoin vain saadakseni kommentoida 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. 😃
Vierailija kirjoitti:
Laitan kondomin päähän kun menen.
Kumpaan päähän?
En käy