Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä hemmetin takia en laihdu???

Vierailija
07.05.2020 |

ikääki on niin pirusti, 50 vee, ja joo, olen normaalipainoinen, 169 cm ja 67 kg, mutta kun haluan vatsaläskit veke, ei niitä nuorempanakaan ollut ja miksi nyt pitäis olla, mutta kun en saa painoa tosta alas, en sitte millään!! mitä teen väärin??
syön arkena näin:
aamulla 2 voileipää (ruisleipää, keijua, kinkkua, hiukan juustoa, runsaasti kasviksia) ja kahvia
lounaalla töissä joko salaatti (ite tehty, ei mitään juustoja tai muuta moskaa siellä) tai kaksi samanlaista leipää kuin aamulla paitsi kinkun tilalla kanafilettä, keitettyä kananmunaa tms.
töistä tullessa lämmin ateria - keitto, joku perus kotiruoka, ei mitään mässyannosta
iltapala sama kuin aamulla paitsi kahvin tilalla appelsiinimehu (koska mukamas nopeilla hiilareilla nukkuu niin pirun hyvin, paskapuhetta sekin kyllä)

liikun noin 4 kertaa viikossa; 5-6 km reipas kävelylenkki ja kotona lihaskuntotreeniä

okei, heti joku sanoo: liikaa leipää! jos vaihdan johonkin tuorepuuroon tms., niin tepsiikö se? ja sitä helkutin pyhää rahkaa en pysty syömään kun vatsa ei kestä maitoa, voisin kokeilla jotain alpron korviketta kyllä, oisko se hyvä...

viikonloppuisin joo tulee otettua viiniä, mutta mitään mässyruokaa EN syö, karkkia en syö lainkaan, perunalastuja saattaa mennä pari kourallista viikonloppuna, mut oikeasti, niissäkö nyt on niin hemmetisti niitä kaloreita että paino ei tuosta laske?? pitääkö vetää pelkkää vettä ja istua keinutuolissa virsikirja perseen alla?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 viikkoa ja paino on kyllä laskenut näköjään 1.2 kiloa siinä ajassa :D minäkö kärsimätön??? mut en tajua miten viime viikolla painoin jossain kohtaa 66.4 kiloa ja nyt taas aamulla 67.1? ja syönyt samalla kaavalla! onko tää nyt normaalia että se sahaa noin? ja joo, en oo oikein koskaan ennen laihduttanut, joten en tiedä mistään mitään, olen ollut onnekas, saanut syödä mitä vain lihomatta, joten ihan noobietasolla ollaan, ikä tehnyt tehtävänsä näköjään kun ei saa enää syödä niin kuin nuorena... 

Ootko ikinä käynyt vaa'alla aiemmin?

Kyllä on aivan normaalia, että paino sahaa +-2kg kuukaudenkin sisällä. Siksi sitä punnitusta ei suositella, kuin ehkä kerran viikossa, jos meinaa olla taipumusta panikoitua vaa'an lukemasta. Voi käydä joka päivä, mutta kannattaa ymmärtää, että se on se trendi siinä painossa mikä merkkaa, ei se yksittäisen päivän lukema.

Vierailija
42/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamupalalla samanverran kuin täällä jotkut koko päivän aikana. Lisäksi syön vielä paljon lounaalla ja päivällisellä. Syön siis kolme kertaa päivässä. No, ilmankos olenkin ylipainoinen. En näemmä ymmärrä ruokamääristä mitään. En ole koskaan laskenut kaloreita. No, vielä löytyy vaatteita normikokojen puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa.

Puolita nykyiset annokset niin alkaa paino tippumaan.

Vierailija
44/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivässä kuusi palaa leipää päällisillä plus ruoka? Ihmettelen enemmän sitä miten olet tuolla ruokavaliolla onnistunut laihtumaan yhtään. Mä lihoisin.

Tämä. Mun mies on 183/85 lihaksilla varustettuna ja sekin syö vähemmän kuin ap :o

nyt kyllä valehtelet :D ei oo torellista...... 

Vierailija
45/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön aamupalalla samanverran kuin täällä jotkut koko päivän aikana. Lisäksi syön vielä paljon lounaalla ja päivällisellä. Syön siis kolme kertaa päivässä. No, ilmankos olenkin ylipainoinen. En näemmä ymmärrä ruokamääristä mitään. En ole koskaan laskenut kaloreita. No, vielä löytyy vaatteita normikokojen puolelta.

Ruuan määrä ei kerro sen kaloripitoisuutta. Voit syödä salaattia vaikka 120l jätesäkillisen verran, siinä ei juurikaan ole kaloreita, lähes pelkkää vettä.

Vierailija
46/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon mä vaa'alla käynyt aiemminkin, mutta en oo niin kiinnittänyt sit huomiota, kun ei oo ollut tarvettakaan, nyt vasta alkanut tämä trendi että mul on LÄSKIÄ vyötäröllä... kuten sanottu, olen ollut hyvin onnekas, luontaisesti hoikka, saanut syödä ihan mitä vain välittämättä mistään kaloreista

Vierailija
47/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme et porukka on lädei, niin umpi tampioita kun ovat.

Vierailija
48/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Normaalipainon sisällä laihtuminen on vaikeaa.

2. Normaalipainon sisällä terveellisesti laihtuminen on vielä vaikeampaa ja HIDASTA. 

3. Keski-ikäisen laihtuminen on vaikeaa ja hidasta. 

Jos nykyinen ruokavalio sopii sinulle ja olet sillä laihtunut, jatka vaan samaan malliin! Syömisissäsi ei ole mitään erityistä ongelmaa ja jos viinin juominen jää pariin lasilliseen viikossa, se tuskin kovin paljon hidastaa projektia. 

Jos taas haluat laihtua nopeammin (ja hyväksyt, että silloin saavutetussa painossa on vaikeampi pysyä), syö vähemmän tai liiku enemmän. Jätä iltapalalta pois yksi leipä ja appelsiinimehu. Luovu viinin juomisesta ainakin joka toinen viikonloppu. Treenaa vähän enemmän.

Tarkista tilanne kolmen viikon päästä ja mieti miten sitten jatkat. 

Vierailija
49/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Normaalipainon sisällä laihtuminen on vaikeaa.

2. Normaalipainon sisällä terveellisesti laihtuminen on vielä vaikeampaa ja HIDASTA. 

3. Keski-ikäisen laihtuminen on vaikeaa ja hidasta. 

Jos nykyinen ruokavalio sopii sinulle ja olet sillä laihtunut, jatka vaan samaan malliin! Syömisissäsi ei ole mitään erityistä ongelmaa ja jos viinin juominen jää pariin lasilliseen viikossa, se tuskin kovin paljon hidastaa projektia. 

Jos taas haluat laihtua nopeammin (ja hyväksyt, että silloin saavutetussa painossa on vaikeampi pysyä), syö vähemmän tai liiku enemmän. Jätä iltapalalta pois yksi leipä ja appelsiinimehu. Luovu viinin juomisesta ainakin joka toinen viikonloppu. Treenaa vähän enemmän.

Tarkista tilanne kolmen viikon päästä ja mieti miten sitten jatkat. 

nyt tuli sellanen fiilis et joo, näin mä teen :) kiitos, ja kiitos kaikille jotka kommentoitte, nyt pitää vissiin keskittyä duuniin ja lakata laihduttamasta tältä aamulta :D tsempit kaikille muillekin asian kanssa painiville!

Vierailija
50/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, ihminen on laihduttanut kolme viikkoa ja laihtunut ihan lääkäreiden suosittelemassa tahdissa (max puoli kiloa viikossa) ja vinkuu, että ei laihdu millään vaikka tekisi mitä. Lol. Kolme viikkoa!

Vierailija
51/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tosiaan saa syödä, jos haluaa laihtua normaalipainon sisällä. Itsellä nyt yritys käynnissä ja vähän tässä joutuu nälkää näkemään.

Aamulla juon kahvin mantelinmaidolla ja pienen lautasellisen puuroa proteiinijauheella. Viikonloppuna kauraleipää puuron tilalta + avokadoa. Lounas on itse tehty salaatti (kana, lohi, kananmuna, avokado, kikherneet) tai pelkkiä valkuaisia paistettuna kasvisten kanssa. Välipalana yleensä banaani + muutama pähkinä. Päivällisellä syön kotiruokaa pienen annoksen tai jos muulla perheellä on tukevampaa ruokaa esim makaronilaatikkoa, paistan silloin itselleni kananfileen ja riisiä + kasviksia.

Treenaan noin viisi kertaa viikossa. En siis syö viljoja paitsi kauraa, en maitotuotteita ja alkoholin jätin kokonaan pois. Kaksi viikkoa mennyt ja 1,5kg tippunut. Jatkan näin vielä ehkä kuukauden, jos sama tahti jatkuu ja laihdun reilun 0,5kg viikossa. Tosiaan näin vanhempana saa syödä paljon pienempiä määriä kuin nuorempana.

Vierailija
52/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaikki suunnitelmat ja ohjelmat kaatuu siihen että juon parin päivän vapaalla 3litran tonkan viiniä.

Siitä seuraa ainakin 2 päivää ihan muumiona oleminen. Sitten vasta alkaa aineenvaihdunta palata normaaliksi ja pystyy vöjön ajattelemaankin.

Että vaikeeta on kyllä.

Vierailija
53/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kommentteja? Ikäkriisi pukkaa.

Vierailija
54/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt nuorena leipää tai muita viljatuotteita juurikaan ja olin hoikka. Nykyisin olen 10kg painavampi ja syön leipää jne. Taikinaa kertynyt joka puolelle.

Vierailija
55/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen vähähiilarista ruokavaliota. Pääsin yli nelikymppisenä sillä eroon ikuisesta alavatsapömpöstä ja vatsaläskistä. Mikään kaloreiden rajoittaminen ei toiminut, söin vaan liikaa leipää, pastaa, perunaa, riisiä jne. Enää ei turvota mahaa, aina ennen oli iltaisin maha pallo, aamulla litteä. Syön vain kolmesti päivässä. Pätkäpaasto myös vauhdittaa laihtumista. Itse syö yleensä aikaikkunassa klo 11-18. 

Suosittelen kokeilemaan. Ketoosi on myös monille nopea tie laihtumiseen. Itselle tämä vähähiilarinen toimii erinomaisesti, olen paljon virkeämpi, energisempi. Jaksan liikkua. Iho kirkastunut ja aivosumu kadonnut. Suosittelen kokeilemaan jos muut keinot eivät ole toimineet. 

Vierailija
56/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän proteiinia ruokaan, äläkä syö liian vähän tai käy niin, että keho polttaa lihasta eikä rasvaa. Lihasta kannattaa pyrkiä kasvattamaan niin se syö sitä rasvaakin enemmän liikkuessa, kunhan muistaa myös syödä tarpeeksi ja jokseenkin terveellisesti.

Vierailija
57/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda illan leivät esimerkiksi mauatamattomaan jogurttiin ja marjoihin, saat proteiinia ja vähennät hiiluhystaatin määrää. Tarkista kotiruuasta annoskoko ja rasvan laatu. Muista juoda 3 litraa vettä päivässä! Tsemppiä!

Vierailija
58/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihystaatti ois sit hiilihydraatti :D

Vierailija
59/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosi-iässä tulee semmoinen pieni vatsakumpu alavatsalle. Sille ei kai voi mitään. Myös aineenvaihdunta hidastuu. Se on hieman vaikeampaa laihduttaa, kun ikääkin jo on. Itsekkin 50 vee ja vielä hoikka, mutta syönkin kyllä vähemmän kuin sinä.

kerro nyt miten syöt vähemmän kuin minä? en ymmärrä tätä, syön 4 kertaa päivässä

Mikään pakko ei ole syödä 4 kertaa päivässä, jos kokee pärjäävänsä vähemmillä kerroilla. Minä esimerkiksi syön kerran päivässä. Ei mitkään taulukot sovi suoraan jokaiseen ihmiseen ja tilanteeseen.

Vierailija
60/64 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia liian vähä ja hiilareita liikaa + vettä pitää juoda 3l päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme