minkä hemmetin takia en laihdu???
ikääki on niin pirusti, 50 vee, ja joo, olen normaalipainoinen, 169 cm ja 67 kg, mutta kun haluan vatsaläskit veke, ei niitä nuorempanakaan ollut ja miksi nyt pitäis olla, mutta kun en saa painoa tosta alas, en sitte millään!! mitä teen väärin??
syön arkena näin:
aamulla 2 voileipää (ruisleipää, keijua, kinkkua, hiukan juustoa, runsaasti kasviksia) ja kahvia
lounaalla töissä joko salaatti (ite tehty, ei mitään juustoja tai muuta moskaa siellä) tai kaksi samanlaista leipää kuin aamulla paitsi kinkun tilalla kanafilettä, keitettyä kananmunaa tms.
töistä tullessa lämmin ateria - keitto, joku perus kotiruoka, ei mitään mässyannosta
iltapala sama kuin aamulla paitsi kahvin tilalla appelsiinimehu (koska mukamas nopeilla hiilareilla nukkuu niin pirun hyvin, paskapuhetta sekin kyllä)
liikun noin 4 kertaa viikossa; 5-6 km reipas kävelylenkki ja kotona lihaskuntotreeniä
okei, heti joku sanoo: liikaa leipää! jos vaihdan johonkin tuorepuuroon tms., niin tepsiikö se? ja sitä helkutin pyhää rahkaa en pysty syömään kun vatsa ei kestä maitoa, voisin kokeilla jotain alpron korviketta kyllä, oisko se hyvä...
viikonloppuisin joo tulee otettua viiniä, mutta mitään mässyruokaa EN syö, karkkia en syö lainkaan, perunalastuja saattaa mennä pari kourallista viikonloppuna, mut oikeasti, niissäkö nyt on niin hemmetisti niitä kaloreita että paino ei tuosta laske?? pitääkö vetää pelkkää vettä ja istua keinutuolissa virsikirja perseen alla?
Kommentit (64)
Lihoisin 2kg viikossa jos söisin noin paljon
Monilla voi olla syynä se että vaikka syödään kaloripitoisesti melko vähän syödään liian tiuhaan jotain joka vaikutta edes hieman insuliinin eritykseen. Tämä vaikuttaa negatiivisesti leptiiniherkkyyteen, eikä keho tykkää luopua läskistä. Pätkäpaastoaminen voisi olla yksi vaihtoehto jolla parannat tämän herkkyyden. Mutta aina nämä ottavat aikaa muutos ei tapahdu hetkessä. Jotain on kyllä pielessä jos kalorit ovat hyvin alhaalla eikä paino lähde edes viikkojen jälkeen laskemaan.
:D ai saakeli, kyllä mä olen 50 vee ja olen oman elämäni trolli, mut tosissani olen!
jaaha, no näköjään siis mässään ruokaa ihan hitosti ja ryyppään vielä enemmän, ja makaan loppuajan sohvalla, no turhaan sitte kyselen :D
toi lihaskuntovinkki oli hyvä kyllä, varmaan se onkin muuten just noin, no mä koitan rääkätä itteäni enemmän, kiitos
Iän myötähän ranka lyhenee ja ryhti lysähtää josta seuraa se pömppämaha.
no mä olen kyl muuten lyhentynyt, et toi 169 cm ei varmaan enää pidä paikkaansa, eli siis mähän en oo lihonut vaan muuttunut haitariksi :D
no on toi painokin kyllä noussut, kolmekybäsenä painoin joku 62 kg eikä tarvinnut yhtään miettiä vetäsiskö kokonaisen pizzan vai ei
Päivässä kuusi palaa leipää päällisillä plus ruoka? Ihmettelen enemmän sitä miten olet tuolla ruokavaliolla onnistunut laihtumaan yhtään. Mä lihoisin.
Vierailija kirjoitti:
Päivässä kuusi palaa leipää päällisillä plus ruoka? Ihmettelen enemmän sitä miten olet tuolla ruokavaliolla onnistunut laihtumaan yhtään. Mä lihoisin.
okei, mitä sä sit syöt aamu- ja iltapalaksi?
Heippa Ap!
Ongelma on tosiaan sinun syömisessä, mutta siinä, että syötkin tietämättäsi liian vähän ja hieman liian harvoin.. esim missä välipala?
Ei vaadi paljon korjaamista, ja olet jo hyvin päässyt alkuun.
Aerobista liikuntaa tulee juuri sopivasti, ja tasasykkeiset lenkit polttaa Hyvin rasvaa, lisäisin sinulle 2-3 ennen lenkkiä tapahtuvaa kotitreeniä lihaksia herättelemään ja vahvistamaan.
mai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosi-iässä tulee semmoinen pieni vatsakumpu alavatsalle. Sille ei kai voi mitään. Myös aineenvaihdunta hidastuu. Se on hieman vaikeampaa laihduttaa, kun ikääkin jo on. Itsekkin 50 vee ja vielä hoikka, mutta syönkin kyllä vähemmän kuin sinä.
kerro nyt miten syöt vähemmän kuin minä? en ymmärrä tätä, syön 4 kertaa päivässä
Juon aamulla kahvi ja 1-2 leipää, aamupäivällä jotain proteiinia ja kiivi, puolenpäivän aikaan yksi leipä ja kahvia. Neljän aikaan iso lautasellinen höyrytettyjä kasviksia ja juureksia. Iltapalaa en syö.
Tuppaan tähän ketjuun. Turhautumisen aste lienee sama kuin aloittajalla :) Olen 43-vuotias nainen ja tähän asti mun keho on toiminut juuri niin kuin kaikissa ohjeissa ja kirjoissa sanotaan. Olen saanut treenattua ja syötyä itseni tosi hyvään kuntoon. Nyt kun salitreeni jäi pois koronan vuoksi, huomaan olevani ihan eri tilanteessa. Teen kyllä kotitreeniä, ja olen lisännyt lenkkeilyä korvatakseni arkiaktiivisuuden laskun, mutta silti kiloja on alkanut tulla. Ruokavalio mulla on jo valmiiksi tosi tiukka ja niukkakin. Syön 6 kertaa viikossa n. 1500 kcal (makrot n. R55, P140 ja HH100) ja kerran viikossa n. 2500 kcal (rasvat alempana ja hiilarit reilusti ylempänä, mutta silloinkin hyviä ja hitaita hiilareita). Voiko salitreenin puuttuminen muuttaa hormonitoimintaa? Se on ainoa mitä keksin tähän painonnousuun syyksi.
Ja leivässä ei painoa pudottamassa ole sinänsä ole mitään pahaa, mutta leipävalinnalla on väliä!
Vaihtaisin kauraleipään!
mai
Toi on tuttua. Tosin olen sinua pienempi, joten en voi syödä paljon ennen kuin alan lihoa. Nyt ole saanut kilon putoamaan kahdessa viikossa, kun syön kolme kertaa päivässä suunnilleen näin:
- aamulla Uotilan ruislimppua siivu ja päällä Oivariinia, kinkku ja kurkkua + maustamaton jugurtti Bonnen mangososeella
- lounaalla salaatti, jossa jääsalaattia, kurkkua, tomskua, sipulia ja kaks kanan sisäfilettä tai pieni annos jotain kotiruokaa (lasagne, lihapullat yms.)
- töistä tullessa siivu tai pari Polar-näkkäriä/ ruisleipää ja päällä hummusta/ guacamolea + parsakaalia tai hedelmä tai purkki vauvojen hedelmäsosetta
Viikonloppuna syön yhden herkun ja juon alkoholitonta olutta ja tehdään vähän tukevampi ruoka.
Treenaan salilla tai juoksen kuutena päivänä viikossa. Tavoite on tiputtaa vielä toinen kilo ennen kesää niin kehtaa vetää ees jotenkin sortsit vaik selluliittia on ( ei lähde vaik olisin alipainoinen).
ai jessus te jotkut kyllä syötte päivän aikana saman ku minä aamupalalla... tohon en tule ikinä pystymään! kauraleipään, mä oon luullu et se on ns. vaalea leipä ja paha paha? kuitua kaipaisin varmaan enemmän ku vatsa on vielä laiskempi kuin minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei, mitä sä sit syöt aamu- ja iltapalaksi?
En mitään. Aamuisin juon kahvia, iltapalaa en tarvitse, syön lounaan n. klo. 13 ja päivällisen siinä seitsemän kieppeillä illalla. Niillä pärjää hyvin.
Kauraleipä (100%) ei ole sama asia kuin vaalea sekaleipä tai paahtoleipä :)
Ja hiilari on kaveri, se on se polttoaine jolla jaksaa toimia!
Paino sahaa nesteiden takia ja sitä kertyy helposti, jos joka välissä vetää leipää. En suosittele tilalle mitään tuorepuuroja tai rahkoja, vaan jotain terveellistä. Munakas, avokadoa, kasviksia yms. Ihan vaan jo siksi, että saisit ruokailuistasi terveellisempiä. Pienet muutokset on helpoimpia, joten mitään täyskäännöstä koko ruokavaliossa ei kannata tehdä kerralla.
ja välipalan päälle en ole koskaan ymmärtänyt... nyt tulee ristiriitaista infoo kyllä, syön liikaa paitsi liian vähän?
Sama täällä ikää on 20 vuotta vähemmän mutta sama ongelma. Aikaisemmin sain hallittua painoa juuri syömisillä. Nykyään aina vaan turvottaa. Kävin mittauttamassa ferritiinin joka oli minulla 50. Luin jostain, että ferritiinin ollessa alle 80 ei aineenvaihdunta toimi normaalisti, olisikohan siinä se syy sitten miksi paino ei tipu?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mun mies on 183/85 lihaksilla varustettuna ja sekin syö vähemmän kuin ap :o
Tää on ihana aloitus, turhautuminen ei jää epäselväksi! :DD Tsemppiä ap!