Työmatkustaminen on syvältä, en jaksa!!
Vähintään 2 kertaa kuukaudessa lentämällä, ehkä junalla, joskus laivalla, kestää aina ikuisuuden, ja pelkkää helevetin kärsimystä! En jumankauta jaksa enää.
Tuntuu että joka prkeleen kerta on joku lakko jossain, talvella myrskyjä, lentoja perutaan suit-sait, lähdöt myöhästyy, laivat kulkee miten sattuu jne jne. Joka armas kerta! Oliko tää ennekin tällaista vai onko tämä mennyt huonommaksi, vai olenko minä nyt vaan ryynännyt viimeiset kilometrini?
Lounget on vaan tulleet kalliimmiksi, ja huonommiksi, en löydä mitään ostettavaa kentiltä, en suostu kyllä maksamaan 1,5dl marjasmoothiesta 6€!
Koneet on nykyään aina täynnä, viimeistä penkkiä myöten, matkatavaroita mittaillaan ja niistä vittuillaan kyllä. Tunnelma on vaan lähinnä että: ryhmä ineen, kone liikkeelle ja tiukalla aikataululla eteenpäin.
Matkailu on muuttunut paskemmaksi, ugh , olen puhunut!
Kommentit (20)
Työnantajan piikkiinhän kaikki ruuat menee, joten mitä valitat?
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustat noin paljon, niin miten sinulla ei ole minkään lentoyhtiön tasokorttia jolla pääset ilmaiseksi sinne loungeen? Varsinkin kun Suomesta nykyään ei tunnu lentävän mikään muu kuin Finnair.
Pitäisi matkustaa paljon enemmän, että sen saisi. Ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan piikkiinhän kaikki ruuat menee, joten mitä valitat?
Ei kyllä mene, vain ehkä pörssiyrityksen johtajilla voisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustat noin paljon, niin miten sinulla ei ole minkään lentoyhtiön tasokorttia jolla pääset ilmaiseksi sinne loungeen? Varsinkin kun Suomesta nykyään ei tunnu lentävän mikään muu kuin Finnair.
Mitä sitten rutiset jos et edes matkusta paljoa?
JOS olet tärkeä ihminen firmalle, niin sanot että "nyt loppu, ei matkustelua. Nuoret kehiin, en jaksa ei huvita. Briiffaan kyllä."
Miksi miehet eivät kieltäydy näistä työmatkoista ja sovi Teams-palaverejä? Miehethän näitä haluavat, että pääsevät samalla naisiin.
Oi, tuo olisi mun unelmaelämää. Nyt olen vain työelämästä syrjäytynyt kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten rutiset jos et edes matkusta paljoa?
No kyllä mua ainakin tympii jo pelkkä ajatus että pitäs lähteä! Pääsin pois siitä matkustelusta ja nyt yökk pelkkä ajatus että pitää lähteä...nyppii!
Ei ole pakko!
Voi pojat oispa aivan unelma jos sais matkustaa työnantajan piikkiin ympäri Suomea tai miksei vaikka ulkomaillekin. Vois jäädä viikonlopuksi vaikka Helsinkiin kimuleita bongailemaan sexy asuissaan :)
Vierailija kirjoitti:
Oi, tuo olisi mun unelmaelämää. Nyt olen vain työelämästä syrjäytynyt kotiäiti.
Kuka ne lapset hoitaisi, jos olisit matkoilla? Juuri perheelliset inhoaa näitä matkoja. Yritän itsekin aina kieltäytyä, mutta aina löytyy joku 50+ johtaja joka haluaa olla pois perheensä luota ottamassa paukkua illanvietossa ja siksi muutkin joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Voi pojat oispa aivan unelma jos sais matkustaa työnantajan piikkiin ympäri Suomea tai miksei vaikka ulkomaillekin. Vois jäädä viikonlopuksi vaikka Helsinkiin kimuleita bongailemaan sexy asuissaan :)
Ymmärrän, vaikka omassa työssäni työmatkoja on onneksi vain pari kertaa vuodessa. Silloinkin kun määränpäämaa on sinänsä kiva, nuo työmatkat on tuupattu niin täyteen pakollisia pitkiä palavereja ja illoiksi vielä pakollista yhteistä puuhaa ja seurustelua paikallisten kollegoiden kanssa ettei todellakaan tule mikään rentouttava loma mieleen. Päivät kuluvat kuin sumussa ja odotan koko ajan kotiinpääsyä kun aivot käyvät ylikierroksilla ja introverttinä ahdistaa myös nuo pakolliset pönötykset ja riekkumiset. Hotellihuoneella saa "palautua" ehkä tunnin noin klo 22-23, ja sitten onkin jo kiire nukkumaan kun aamulla on herätys kuuden ja seitsemän välillä.
Yleensä nuo matkat on vielä sovittu keskelle viikkoa (esim. ti-to) ettei varmasti voi jäädä rauhassa itsekseen rentoutumaan kohteeseen viikonlopuksi.
Mun mies on ottanut työn, jossa lentää 2-5 krt kk.
Ensi kesänä meidän perhe lähtee näillä ja miehen kollegan pisteillä kesäksi Singaporeen.
Palkka on hyvä, päälle päivärahat ja muut kulut. Onhan toi rankkaa, mutta on hakenut tätä työpaikkaa.
Lounget ovat iso vitsi nykyään. Täynnä ihmisiä ja tarjoilut ovat mitä ovat. Koneesta saa ihan hyvää pöperöä. Miehellä on jo vuosia ollut mun vanha Tupperwaren eväslaatikko. Laittaa loingen leivät sinne . Koneessa syö mitä tarjotaan, taksissa syö eväät. Usein ei edes kerkee pitää ruokatuntia , etenkin jos on päivän reissu.
Kai sulla on piristävät ja rauhoittavat käytössä?
Kyllä kunnon pro matkaajalla pitää olla kunnon lääkevarasto käytössä.
Vai ihan selvin päinkö meinasit tosiaan matkustella??
Koko lounge-homma on mennyt huonoksi: vähän väliä tulee tiedoitetta jossa aloitetaan että voidaksemme palvella asikkaita paremmin, kiristämme ja huononnamme ehtoja ja nostamme hintaa
Vierailija kirjoitti:
Ensi kesänä meidän perhe lähtee näillä ja miehen kollegan pisteillä kesäksi Singaporeen.
Palkka on hyvä, päälle päivärahat ja muut kulut. Onhan toi rankkaa, mutta on hakenut tätä työpaikkaa.
Lounget ovat iso vitsi nykyään. Täynnä ihmisiä ja tarjoilut ovat mitä ovat. Koneesta saa ihan hyvää pöperöä. Miehellä on jo vuosia ollut mun vanha Tupperwaren eväslaatikko. Laittaa loingen leivät sinne . Koneessa syö mitä tarjotaan, taksissa syö eväät. Usein ei edes kerkee pitää ruokatuntia , etenkin jos on päivän reissu.
Kai mies on sitten maksanut verot niistä pisteistä?
No irtisanoudu ja mene siivoamaan vessoja. Lyhyet matkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ? Kyllä yksityisillä ymmärretään ei se reissutyö ole niin hienoa, että siitä pitäisi vielä rangaista. Pisteillä matkustaminen on kiitos perheelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ? Kyllä yksityisillä ymmärretään ei se reissutyö ole niin hienoa, että siitä pitäisi vielä rangaista. Pisteillä matkustamine
Ei se yksityisistä ole kiinni vaan verottajasta. He saattavat kiinnostua veropetoksesta.