Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansainvälinen vaiko tavallinen koulu/tarha tms?

04.07.2006 |

Heh, aikaisimpa olen liikkeellä, kun poika on vasta päälle vuoden ja kotona ainakin kolmevuotiaaksi...

Mutta kun olen tässä muiden mokuperheiden kanssa jutellut, niin moni tuntuu haluavan lapsensa kv-kouluun, tarhaat tms. Haluaisinkin kuulla, että miksi. Mitä ovat ne edut? Tai vastaavaksi miksi tavalliseen kouluun eikä kansainväliseen?

Itsellä on vielä auki ja hahmottamatta koko homma.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että tuo meidän nuorimmainen jatkaa perheen perinnettä ja menee tuohon kyläkouluun aikanaan. Ei meidän paikkakunnalla edes ole mitään kansainvälisiä kouluja, mutta Tampereellahan taitaa olla se ranskankielinen koulu, mitä taisin miettiä jo ennen raskaaksi tuloa... Mutta menköön vain tuohon kyläkouluun, joka ei taida kuuden vuoden päästä enää kyläkoulusta tosin käydä, niin saavatpa " taviksetkin" vähän väriä elämään ;)

Vierailija
2/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivikseen ja kouluun haluaisi tuo mies laittaa poikamme (joka myös reilun vuoden ikäinen eli ei ihan vielä laiteta mihinkään kouluun). Etuna lähinnä se, että oppisi enkun ja saisi paremmat eväät, jos haluaa suunnata esim. kv-uralle tai muuten vain elämään johonkin muuhun maahan kuin Suomeen. Ei siis kyllä vielä mitään uraa rakenneta pojalle, mutta pitäähän sitä antaa mahdollisuudet =) Siis, en väitä, etteikö normaalista koulusta voisi tähdätä ihan mihin vaan, mutta ehkä ainakin sujuisi se englanti.

Olisi tosiaan kiva kuulla mielipiteitä teiltä, joilla lapsi jo on jossain koulussa/päiviksessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielistä peruskoulua ja eskaria? Meillä ensi syksynä olisi ajankohtainen esikoulu ja sen jälkeen sitten peruskouluun.. ja mieheni mielellään haluaa lapsen eglanninkieliseen kouluun jotta voisi paremmin opettaa lapsia kotonakin englanniksi. Itsekkin olen samaa mieltä että mielelläni hänet laittaisin sellaseen. Jos joku tietää niin yhteystiedotkin olisi kiva saada! kiitos etukäteen!

Vierailija
4/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi seuraava osoite, josta saa avattua pdf-tiedostona infopaketin vieraskielisesta opetuksesta Espoossa.

http://english.espoo.fi/default.asp?path=32373;37337;45340;36943;37081;…

Vierailija
5/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on mahdollisuus saada 2 tuntia viikossa opetusta omalla toisella äidinkielellä ja muutenkin ollaan tosi tyytyväisiä oltu opetuksen tasoon. Täällä espoossa on paljon kouluja joissa vieraan kielen opettaminen alkaa jo toisella luokalla ja kieliä on monta joista voi valita. Ainakin kirstinmäessä espoonkeskuksen kupeessa on ennen ollut kielikylpy päiväkoti englanninkielellä. Nykyisinhän kaikissa päiväkodeissa on oltava myös esikouluopetusta. Hyvää aurinkoisen päivän jatkoa palstailijoille!

Vierailija
6/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! olarissa ainakin on kaksi englanninkielistä päiväkotia joissa on esiopetusta sekä Tähtiniityn ja komeetan kouluissa englanninkielinen opetus.meillä lapset englannin kielisessä päiväkodissa,meillä tyttö menee ensi vuonna tuohon tähtiniityn kouluun.