Teini töihin puhelinmyyntiin - HÄVETTÄÄ
Teinini pääsi kesätöihin puhelinmyyntiin. Hävettää niin paljon, olisi nyt jonkun kunnollisemman ammatin valinnut tai ollut vaikka kotona ja opiskellut. Eihän tuota kehtaa kenellekään tutulle edes kertoa, että mitä nuori tekee...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/puhelin…
Siisti sisätyö, ja jos asiakkaat osaa käyttäytyä, niin ihan mukavaakin
Kyse ei varmaan ole siitä etteivätkö osaisi, vaan siitä että heidän aikaansa tuhlataan "häirintäsoitoilla". Soittaja saa sentään jonkinlaisen rahallisen korvauksen ajastaan toisin kuin puhelun vastaanottaja.
Ja sen sijaan että sanoo ystävällisesti "ei kiitos" ja lopettaa puhelun, niin on paljon parempi haukkua se työtään tekevä. Kumpaab menee enemmän aikaa?
Ihmiset on erilaisia. Itse olen sitä kohteliaampaa kaikki kiellot päällä sorttia mutta joku toinen voi saada nautintoa veetuilusta. Ammatinvalintakysymys. Jos ei kestä sitä niin on väärä ammatti.
Jos "veetuilee" niin sitten on myös turha valittaa kun menee hirveesti aikaa
Meidän lapset on ollut puhelinmyyjänä ja kokemus on auttanut suuresti eteenpäin työmarkkinoilla opiskelujen lomassa. Siitä saa työkokemusta, joka on aina plussaa.
Parempi kai se tehdä edes jotain työtä?
Onnea teinille! Näinä aikoina on vaikeaa saada töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei varmaan ole siitä etteivätkö osaisi, vaan siitä että heidän aikaansa tuhlataan "häirintäsoitoilla". Soittaja saa sentään jonkinlaisen rahallisen korvauksen ajastaan toisin kuin puhelun vastaanottaja.
Ja sen sijaan että sanoo ystävällisesti "ei kiitos" ja lopettaa puhelun, niin on paljon parempi haukkua se työtään tekevä. Kumpaab menee enemmän aikaa?
Ihmiset on erilaisia. Itse olen sitä kohteliaampaa kaikki kiellot päällä sorttia mutta joku toinen voi saada nautintoa veetuilusta. Ammatinvalintakysymys. Jos ei kestä sitä niin on väärä ammatti.
Voi olla. Eikä se aika välttämättä ole edes kynnyskysymys. Kyse voi olla ihan vaikka vaan periaatteestakin ettei ole ostamassa mitään mitä tyrkytetään. Kiusaksi voi laittaa soittajan odottamaan tai kysellä ummet ja lammet ilman aikomustkaaan ostaa mitään. Mahdollisuukdia on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Eikä se aika välttämättä ole edes kynnyskysymys. Kyse voi olla ihan vaikka vaan periaatteestakin ettei ole ostamassa mitään mitä tyrkytetään. Kiusaksi voi laittaa soittajan odottamaan tai kysellä ummet ja lammet ilman aikomustkaaan ostaa mitään. Mahdollisuukdia on monia.
Ei kaikille, mutta "Kyse ei varmaan ole siitä etteivätkö osaisi, vaan siitä että heidän aikaansa tuhlataan "häirintäsoitoilla". Soittaja saa sentään jonkinlaisen rahallisen korvauksen ajastaan toisin kuin puhelun vastaanottaja" viestin laittajalle selvästi on.
Kaikilla ei luonnostaan oikeaa asennetta. Sinulla voi kuitenkin olla pientä toivoa vielä asenteen kohennukseen. Ei näes puhelimitse tehtävä myynti tarkoita automaattisesti huonopalkkaista työtä, vaan se riippuu missä yrityksessä, kuka ja miten sen työn tekee =)
Puhelinmyyjän työn miellekkyys riippuu varmasti myös firmasta: onko soittolista tehty oikein, niin että soitetaan oikeasti kohderyhmälle?
Ap rauhoitu. Ei arvostettu työ, mutta anna nuoren kokeilla siipiään. Ei sitä hävetä tarvitse.
Aika moni kokeilee puhelinmyyntiä jossain vaiheessa. Ala joka erottaa jyvät akanoista -> se pärjää, jolla kantti kestää.
Ei se nyt niin kamalaa ole. Siisti sisätyö. Vaatii kyllä vähän kanttia mutta siinäpähän oppii. Ja sen jälkeen osaa ainakin arvostaa parempia töitä.
Olet ap nolo jos tuota ihan häpeät.
Omat vanhempani reagoivat samoin. Eipä siinä mitään, pidin työstäni ja tienasinkin ihan hyvin. Kyllä sitä hetken tekee. Ja mielummin soittelin kuin siivosin (nyt kaikki tulee kertomaan, että siivoaminen on kivempaa. Hyvä jos olet sitä mieltä, minä en ole).
Onhan se hirveää, jos teini yrittää kartoittaa työkokemustaan ja tienaa samalla vähän rahaa. Tsemppiä ap
Mulle soitti tänään puhelinmyyjä. Äänestä päätellen nuori nainen hieman aran kuuloinen. Sähköliittymää kauppasi ja oikeen kohteliaasti jutteli. Mulla on kuitenkin määräaikainen sähkösopimus joten toivotin myyjälle hyvää päivänjatkoa ennenkuin lopetin puhelun.
M33
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitti tänään puhelinmyyjä. Äänestä päätellen nuori nainen hieman aran kuuloinen. Sähköliittymää kauppasi ja oikeen kohteliaasti jutteli. Mulla on kuitenkin määräaikainen sähkösopimus joten toivotin myyjälle hyvää päivänjatkoa ennenkuin lopetin puhelun.
M33
OIKEIN! Jokainen puhelinmyynnissä oleva/ollut kiittää sinua nyt!
Joo, parempi ois käyttää kesä siihen että opettelee täyttämään työttömyyskorvaus- ja toimeentulotukihakemuksia. Niillä pärjää koulun jälkeen aika pitkälle. Olet tosi kannustava!
No tällä hetkellä voi olla tämän koronatilanteen takia vaikea saada mitään työtä, joten hienoa että sai jotain!
Loppupeleissä hyvin harva asiakas siellä linjan toisessa päässä edes on äkäisiä, etenkin jos kohderyhmät on hyvin suunniteltu. Itse olin usean vuoden ajan puhelinmyyjänä ja ehkä pari kertaa kuukaudessa joku oli kussut asiakkaan muroihin. Ikävistä asiakkaista pääsi helposti eroon sillä että oli itse yliystävällinen niin asiakas laittoi helpommin luurin korvaan. :)