Kuinka luotettava tori.fissä on ostajan maksukuitti?
Eli kun sulta ostetaan jotain ja ostaja tekee tilisiirron ja haluaa tuotteen toimitettavaksi nopeasti ja näyttää kuvatiedestoa jossa tulee ilmi tilisiirto? Eikö tuollainen ole aika helppo väärentää? Onko nordealla englanninkielisenä tekstit noissa kuiteissa?
Kommentit (14)
Ei mene montaa minuuttia kun Paintilla väärentää jonkun peruskuitin.
On suhteellisen helppo väärentää. Nykyisin maksu yleensä näkyy jo seuraavana päivänä eli itse pakkaisin tuotteen valmiiksi mutta maksaisin postimaksun ja veisin paketin vasta kun rahat ovat tilillä näkyvissä.
Kannattaa lähettää tuote vasta sitten kun maksu näkyy omalla tilillä.
Täällä kans yksi torikaupoista kokematon, onko mitään tapaa varmistaa että maksettu tuote todella postitetaan, vai onko kaupankäynti ainaista riskinottoa mahdollisen huijarin kanssa?
Juu meinasinkin odottaa. Ärsyttää vaan kun muut ostajat pommittaa ja nyt tämän potenttiaalisen kusettajan vuoksi joutuu odottelemaan että lähettikö rahaa vai ei. Sellanen tuntuma että ei lähettänyt eli on huijaus.
Itse olen tehnyt kauppaa facessa ja lähettänyt suoraan kuittia vastaan, aina on ollut rahat seuraavana päivänä tilillä.
Isompien summien kanssa tosin odottelisin.
Kantsii googlata tilinumero, ennenkuin maksaa mitään. Sillä yleensä löytyyy keskusteluja fb:sta tai suomi24:ltä jos kyseessä huijari.
Ai näkyykö eri pankkien maksu jo yhden päivän kuluttua eikä kolmen?
Jos haluaa nopean toimituksen kannattaa käyttää jotain maksusovellusta, esim mobilepay. En ymmärrä miksei kaikilla nettikirppistelijöillä ole tätä käytössä.
Mut eipä oo mitään varmuutta ostajallakaan, pitää vaan luottaa et tuote tulee. Jos tätä riskiä ei uskalla ottaa, ei kannata tuotetta maksaa näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ai näkyykö eri pankkien maksu jo yhden päivän kuluttua eikä kolmen?
Riippuu maksajan ja maksun saajan pankista. Joistakin pankeista raha siirto on kestänyt pari päivää.
Tuotetta ei kannata postittaa ennen kuin suoritus näkyy tilillä, vaikka olisi ostajalla kiire saada tuote.
Jos tuote on auto ja ostaja Tommi, niin ei kannata luottaa.
Missään vähänkään kalliimmassa ostossa ei kannata luottaa pätkääkään. Ja pienemmät maksut taas on helppo esim. Mobilepaylla maksaa reaaliajassa.
Ei ole luotettava.