Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic ja alkoholi ja muut hyvät sivuvaikutukset, kokemuksia?

Vierailija
13.06.2026 |

Ozempicin mielenkiintoisiin sivuvaikutuksiin kuuluu, että alkoholi ei enää maistu, kun kunnon nousuhumalaa ei tule. Vaikka tavallaan olisi kiva humaltua välillä, olen oikeastaan tyytyväinen tähän pakolliseen absolutismiin. Myöskään humaltuvien seura illanvietossa ei enää jaksa kiinnostaa, joten ei tule myöhäisistä illoistakaan univajetta enää. Oletteko te muut Ozempicin, Mounjaron tai Wegovyn käyttäjät huomanneet vastaavia tai muita hyviä sivuvaikutuksia, siis painonhallinnan lisäksi?

Nyt muuten on myös 8 annoksen kynä, joka on aavistuksen verran halvempi kuin 4 annoksen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moista vaikutusta huomannut. Ehkä se johtuu siitä, ettei juomiseni ole humalahakuista.

Vierailija
2/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, kyllä känni tuli kuten ennenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta ole olemassa ihan tutkimustietoakin, että semaglutidi vaikuttaa hillitsevästi juopotteluhaluun?

Vierailija
4/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuosta ole olemassa ihan tutkimustietoakin, että semaglutidi vaikuttaa hillitsevästi juopotteluhaluun?

On. Esim arvostetussa Lancet journalissa on julkaistu tuosta artikkeli. Itse asiassa ihmeen vähälle huomiolle on tuo lääkkeen positiivinen sivuvailutus jäänyt.

Vierailija
5/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole moista vaikutusta huomannut. Ehkä se johtuu siitä, ettei juomiseni ole humalahakuista.

Mielenkiintoista. Itse olen huomannut vaikutuksen jo aika pienilläkin määrillä, 1-2 annosta, eli sen, että en juurikaan koe humaltuvani.

Täytyy  kyllä myöntää, että oma juomiseni on ollut humalahakuista siinä mielessä, että toivoisin juodessani sen tuntuvan edes pienenä humaltumisena, koska mitä mieltä siinä alkoholin nauttimisessa muuten on? Voin yhtä hyvin juoda vaikka kokista.

.ap

Vierailija
6/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Ozempic että alkoholi aiheuttavat veren sokerin laskua (siksi  Ozempic onkin diabeteslääke)

Yhteiskäyttö voi aiheuttaa  hypoglykemian, joka on vaarallinen tilanne.

Joskus alkoholi on syynå lihomiseen, niin ehkä kannattaa sitten vähentää ensisijaisesti alkoholin käyttöä.

Vierailija
7/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä Ozempic että alkoholi aiheuttavat veren sokerin laskua (siksi  Ozempic onkin diabeteslääke)

Yhteiskäyttö voi aiheuttaa  hypoglykemian, joka on vaarallinen tilanne.

Joskus alkoholi on syynå lihomiseen, niin ehkä kannattaa sitten vähentää ensisijaisesti alkoholin käyttöä.

Ahaa, mutta eikö tuo päde enemmänkin, jos käyttää Ozempicia sokeritaudin hoitoon, ei niinkään, jos käyttää sitä painonhallintaan?

Vierailija
8/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei laihdutuslääkkeen käyttäjä voi myöntää käyttävänsä laihdutuslääkettä?

Vierailija
9/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei laihdutuslääkkeen käyttäjä voi myöntää käyttävänsä laihdutuslääkettä?

Miksi oletat, ettei voi?

Vierailija
10/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alussa oli tuo, ettei alkoholia tehnyt mieli. Eipä se "haluttomuus" kauaa kestänyt. 

Vierailija
11/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ja peukku ovat raikas yhdistelmä kesärientoihin.

Vierailija
12/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ja peukku ovat raikas yhdistelmä kesärientoihin.

Jatkuva sätkiminen ja venyttely tehostavat Ozempicin vaikutusta.

Vierailija
13/13 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Itse olen huomannut vaikutuksen jo aika pienilläkin määrillä, 1-2 annosta, eli sen, että en juurikaan koe humaltuvani.

Täytyy  kyllä myöntää, että oma juomiseni on ollut humalahakuista siinä mielessä, että toivoisin juodessani sen tuntuvan edes pienenä humaltumisena, koska mitä mieltä siinä alkoholin nauttimisessa muuten on? Voin yhtä hyvin juoda vaikka kokista.

.ap

Ei kai aikuinen ihminen yhdestä annoksesta humallu missään olosuhteissa.

Lihavat henkilöt vielä vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi