Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jotkut kristityt oikein luulevat?

Vierailija
06.05.2020 |

Miksi niin monet kristityt ajattelevat, että on ihan OK ehdottaa vaikka jonkun virren laulamista tilaisuuden lopussa? Tai että on kiva toivottaa kaikille siunausta?

Olin juuri nettikokouksessa, jossa yksi kristitty oli niin kovin kiitollinen jumalalleen ja kertoi rukoilevansa meidän kaikkien puolesta jne. Lainasi jonkun virren sanojakin.

Aika moni meistä oli hiljaa ja ajatteli, ettei tuollainen kyllä kuulu yhteiseen tapaamiseemme. Jälkeenpäin keskustelin parin ihmisen kanssa, että miten tässä pitäisi toimia. Kenelläkään (ei siis myöskään minulla) ole pokkaa huomauttaa tästä. Tuntuu kuitenkin ikävältä sekin, että puhumme vain selän takana.

Eivätkö uskovat vain voi säästää sitä uskonsa ilmaisua niihin hetkiin, joihin se sopii? Todella kiusallista tällainen, että joku vain olettaa oman uskonsa olevan muillekin tuttu tai jopa tärkeä ideologia.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ärsyttää kun uskontojen edustajat tai muuten vaan hörhöilijät yrittävät omia ihmisyyden ja sielun. Ihme väkee.

Vierailija
2/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen kannattaisi ehdottomasti ottaa puheeksi. Tämä henkilö ei välttämättä yhtään ymmärrä, että tuo käytös voi ahdistaa muita, ellette kerro hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin ärsyttää kun uskontojen edustajat tai muuten vaan hörhöilijät yrittävät omia ihmisyyden ja sielun. Ihme väkee.

Mitä tarkoitat tällä?

Vierailija
4/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen kannattaisi ehdottomasti ottaa puheeksi. Tämä henkilö ei välttämättä yhtään ymmärrä, että tuo käytös voi ahdistaa muita, ellette kerro hänelle.

Voisivatko he rukoilla apua ahdistukseensa?

Vierailija
5/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kertoo, että ihmiset, jotka eivät ole uskossa, eivät siedä kuulla Jeesuksesta...Mikä on todella surullista, koska yleensä uskovat tahtovat vilpittömästi pelastusta muillekin ja jotkut saattavat innostua hieman liikaa, eivät siis kiusallaan sitä tee. Tietenkään tuputtaminen väkisin ei toimi, mutta tänä aikana uskoviin, etenkin kristittyihin, suhtaudutaan aika aggressiivisesti ja vihamielisesti, minkä tälläkin palstalla olen saanut huomata

Luulisi sen verran ymmärtävän että eivät ole mitään "pelastusta" vailla koska eivät usko noihin satuihin.

Vierailija
6/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kertoo, että ihmiset, jotka eivät ole uskossa, eivät siedä kuulla Jeesuksesta...Mikä on todella surullista, koska yleensä uskovat tahtovat vilpittömästi pelastusta muillekin ja jotkut saattavat innostua hieman liikaa, eivät siis kiusallaan sitä tee. Tietenkään tuputtaminen väkisin ei toimi, mutta tänä aikana uskoviin, etenkin kristittyihin, suhtaudutaan aika aggressiivisesti ja vihamielisesti, minkä tälläkin palstalla olen saanut huomata

Johtuisikohan juuri siitä "liikaa innostumisesta" eli raivostuttavasta tuputtamisesta. Ei mikään ihme että jengillä menee välillä pata jumiin hih.hu.leiden kanssa.

Ap, kannattaa oikeasti avata suu. Sanot että on jopa loukkaavaa tuoda väkisin omaa ideologiaansa tilanteeseen johon se ei kuulu. Neuvo hänelle että uskovaisten tapaamiset ja jumalanpalvelukset yms. ovat oikeita paikkoja moiselle.

Tai sitten alat ihan pokkana päälle selittää vaikka siitä lentävästä spagettihirviöstä ja jostain muusta 'uskonnosta'. :D Sinulla on täysi oikeus jos kerran hänelläkin.

Vierailija
7/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi ihan asiallisesti huomauttaa, etteivät uskonnolliset asiat kuulu kokouksiin.

Vierailija
8/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän uskovat niitä ahdistuneita ole, vaan ne uskosta osattomat.

9/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään ota vastaan uskontojen "pelastuksia". Paitsi sen oman uskontosi. Islamin ja monien kristinuskon suuntausten mukaan sinäkin joudut kadotukseen. Vaikka muut niin vilpittömästi haluaisivat sinut pelastaa. Ei ole aggressiivistä tai vihamielistä sanoa, että ei usko jumalaan ja pitää uskontoja typerinä. Se on vain mielipide. Sen sijaan on melko aggressiivista sanoa ihmisille, että he joutuvat kuoleman jälkeen tuliseen pätsiin tai että on olemassa joku jumala, joka loi heidät, mutta ei pidä heistä lainkaan.

Vierailija
10/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi ihan asiallisesti huomauttaa, etteivät uskonnolliset asiat kuulu kokouksiin.

Miksei kuulu? Jumala on luonut kokouksetkin ja siinä olevat ihmiset tietenkin.

Vierailija
11/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmiset jotka eivät ole hulluja, eivät siedä kuulla hullujen höpinöitä ja suhtautuvat vihamielisesti sekavia pöliseviin ahdistelijoihin. On se kumma.

Vierailija
12/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä agnostikkona otan kyllä kohteliaisuutena jos joku uskovainen toivottaa siunausta tai sanoo rukoilevansa puolestani. Se on hyvän tahdon ele vaikka en itse juuri siihen uskoisikaan. Se toinen uskoo ja haluaa hyvää. En ymmärrä miksi tuo pitää nähdä negatiivisena asiana.

Vierailija
13/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta sydämestään he puhuvat, sen mukaan mikä heidän mielestään on hyvää ja oikein, eikä sitä ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi sinua vastaan.

Vierailija
14/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kuulu? Jumala on luonut kokouksetkin ja siinä olevat ihmiset tietenkin.

Koska usko on henkilökohtainen asia eikä mikään kokouksen ydinasia.

Vierailija
15/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitäpä itse seuraavan kokouksen loppuun, että toivotat kaikille herrasi Luciferin siunausta jatkossakin, kun hän on niin hyvin pitänyt sinustakin huolta. Sitten hieman Dimmu Borgiria tai vastaavaa pätkä lopuksi.

Vierailija
16/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kyllä agnostikkona otan kyllä kohteliaisuutena jos joku uskovainen toivottaa siunausta tai sanoo rukoilevansa puolestani. Se on hyvän tahdon ele vaikka en itse juuri siihen uskoisikaan. Se toinen uskoo ja haluaa hyvää. En ymmärrä miksi tuo pitää nähdä negatiivisena asiana.

Oletko uskovainen vai ateistinen agnostikko?

Vierailija
17/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän uskovat niitä ahdistuneita ole, vaan ne uskosta osattomat.

Hekin voivat yhä rukoilla. Vaikka sitä että se yksi pysyisi hiljaa.

Vierailija
18/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kristitty, siis pidän itseäni uskovana, mutta ns. tosiuskovan kaverini käytös silti ahdistaa. Hän koki suuren elämänmuutoksen uskoontulon myötä jokunen vuosi sitten, ja aluksi hän muuttui todella paljon parempaan suuntaan. Nyt kaikki keskustelut hänen kanssaan muuttuvat paasaamiseksi. En tiedä pitääkö hän minua täyspakanana vai onko hänen saarnojensa pohjimmainen tarkoitus vahvistaa häntä itseään, mutta ei sitä tahdo jaksaa. Jos hetken aikaa jutellaan muista asioista, niin aina homma kääntyy julistukseksi. Tunnen olevani täysin alakynnessä.

Vierailija
19/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Missä kokouksissa on erikseen kielletty uskonnolliset asiat? Kuulostaa ihan joltain neukkulalta...🧐

Vierailija
20/133 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen vai ateistinen agnostikko?

En kiellä jumalan olemassaoloa (= ole ateisti) mutta en myöskään usko mihinkään. En tiedä onko jotain ylempää voimaa olemassa.

Pointtini on se että jos joku minulle toivottaa siunausta tai rukoilee puolestani yms. mikä tarkoitetaan hyvänä asiana, otan sen kohteliaisuutena. Se kyseinen ihminen haluaa minulle silloin hyvää ja se on hänen tapansa osoittaa se. Äitini on kristitty ja hänellä oli asiakkaana päiväkodissa muslimiperhe. Perheen äiti teki jonkun rukousrituaalin mikä heidän uskontoonsa kuului äidille kun kuuli että äidilläni on syöpä. Kaksi eri uskontoa mutta siinä kunnioitettiin toista. Kyseinen perhe oli kuulemma muutenkin ihana äidin mukaan.

En näe tuota negatiivisena asiana. Jos joku siitä ottaisi nokkiinsa niin en ymmärtäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi