Minulla on työpaikka, mutten tiedä mitä pitäisi töissä tehdä
Saan jonkun tehtävän jostakin ja tartun reippaasti toimeen. Melko pian selviää sitten se, että työtä hoitaakin jo joku muu. Todella turhauttavaa.
Kommentit (77)
[/quote]
Vaihdoitko alaa vai jatkatko yhä samoissa töissä? Toivottavasti uusi työpaikka on entistä mukavampi. Jos työpaikalla ei ole kenelläkään halukkuutta keskustella työnkuvasta, niin sitten tilanne ei pelkällä työntekijän aktiivisuudella parane.[/quote]
Ammattiala on sama, mutta työnkuva ja tuote on täysin erilainen. Pienessä firmassa on paljon tekemistä ja toivottavasti ei tule vastaan tilannetta jossa jään ilman työtä. Nykyisessä työssä käytin kaiken energian siihen että saan pidettyä edes jotain töitä itselläni tai haalittua niitä väkisin muilta. Ei se työnteko sellaista kuuluis olla. Voisin käyttää sitä energiaa oikeesti hyödyksi tekemällä töitä joita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoitko alaa vai jatkatko yhä samoissa töissä? Toivottavasti uusi työpaikka on entistä mukavampi. Jos työpaikalla ei ole kenelläkään halukkuutta keskustella työnkuvasta, niin sitten tilanne ei pelkällä työntekijän aktiivisuudella parane.
Ammattiala on sama, mutta työnkuva ja tuote on täysin erilainen. Pienessä firmassa on paljon tekemistä ja toivottavasti ei tule vastaan tilannetta jossa jään ilman työtä. Nykyisessä työssä käytin kaiken energian siihen että saan pidettyä edes jotain töitä itselläni tai haalittua niitä väkisin muilta. Ei se työnteko sellaista kuuluis olla. Voisin käyttää sitä energiaa oikeesti hyödyksi tekemällä töitä joita riittää.
Kun ei ole ollut töissä kovin pitkään, niin on yllättävän hankalaa saada muilta haalittua töitä. Auktoriteetti puuttuu.
Täällä sama homma.
Minut palkattiin tehtävään x, jota hoitaa myös toinen ihminen. Hänellä aika ei vain riittänyt kaikkeen joten apukäsi tarvittiin.
Itse taas olen mielestäni työotteeltani ripeä, eli jos saan jonkun homman, niin sen myös teen. Tuntuu vaan, että viikon hommat saisi tehtyä päivässä.
Tämä toinen henkilö joka hoitaa samaa työtehtävää on vanha ja jäämässä eläkkeelle, joten se hieman lohduttaa.
Olen kyllä.vastaanottanut kaikki työtehtävät ja pyytänyt ylimääräistäkin, mitä vain tarjotaan. Aina valmis olemaan apukäsi, jos joku tarvitsee apua.
Olen siis toimistotyössä. Välillä mietin, että olen turhake ja töissä ahdistaa, että miksi minut on palkattu. Mutta ollaan nyt niin kauan, kun sopimus jatkuu ja yritän tehdä parhaani.
Olen oma-aloitteisesti lähtenyt opiskelemaan alaa lisää, ja puhtaalla omallatunnolla käyttänyt työaikaa myös koulujuttuihin, jos siis töiden saralla ollut hiljaisempaa.
Tiedän vaan, että minusta olisi niin paljon enempään ja olisin parhaimmillani pienessä kiireessä.
Välillä on huono omatunto, että näin "kevyestä" duunista maksetaan palkka.
Toki joskus niitä kiireisiäkin aikoja on ollut, mutta aika vähissä on.
Toimistorotta kirjoitti:
Täällä sama homma.
Minut palkattiin tehtävään x, jota hoitaa myös toinen ihminen. Hänellä aika ei vain riittänyt kaikkeen joten apukäsi tarvittiin.
Itse taas olen mielestäni työotteeltani ripeä, eli jos saan jonkun homman, niin sen myös teen. Tuntuu vaan, että viikon hommat saisi tehtyä päivässä.
Tämä toinen henkilö joka hoitaa samaa työtehtävää on vanha ja jäämässä eläkkeelle, joten se hieman lohduttaa.
Olen kyllä.vastaanottanut kaikki työtehtävät ja pyytänyt ylimääräistäkin, mitä vain tarjotaan. Aina valmis olemaan apukäsi, jos joku tarvitsee apua.
Olen siis toimistotyössä. Välillä mietin, että olen turhake ja töissä ahdistaa, että miksi minut on palkattu. Mutta ollaan nyt niin kauan, kun sopimus jatkuu ja yritän tehdä parhaani.
Olen oma-aloitteisesti lähtenyt opiskelemaan alaa lisää, ja puhtaalla omallatunnolla käyttänyt työaikaa myös koulujuttuihin, jos siis töiden saralla ollut hiljaisempaa.
Tiedän vaan, että minusta olisi niin paljon enempään ja olisin parhaimmillani pienessä kiireessä.
Välillä on huono omatunto, että näin "kevyestä" duunista maksetaan palkka.
Toki joskus niitä kiireisiäkin aikoja on ollut, mutta aika vähissä on.
Oletko alkanut hakea muita töitä?
Tämä on hyvä ketju siinä mielessä että näkee todellakin, kuinka johtajuus on täysin hukassa näissä työpaikoissa! Sama minun työssäni, sillä erotuksella että töitä kyllä on, mutta kun tulin taloon 2 kk sitten sain puhelimen, läppärin ja läjän paperia ja sitten vaan "pärjäile". En tiedä olenko jotenkin idiootti, mutta minun on aika vaikeaa johtaa työtäni ihan yksin, ilman stuktuuria, ilman rakennetta työpäivissä, ilman oikein mitään. Pomon saa kiinni etäyhteydellä, mutta hänkään ei oikein asioista tiedä. Säädän sitten itse sen 8 tuntia.
Olen alkanut haaveilla ihan konkreettisista hommista joissa on päivärytmi ja rakenne. Tyyliin vaikka päiväkodissa aamu alkaa niin että pestään kädet ja tossa on sulle napero kaurapuuroa, simple as that. Mutta vissiin en ole riittävän akateeminen johtamaan itseäni ja olemaan niin helvetin itseohjautuva "asiantuntija"
Dummy kirjoitti:
Tämä on hyvä ketju siinä mielessä että näkee todellakin, kuinka johtajuus on täysin hukassa näissä työpaikoissa! Sama minun työssäni, sillä erotuksella että töitä kyllä on, mutta kun tulin taloon 2 kk sitten sain puhelimen, läppärin ja läjän paperia ja sitten vaan "pärjäile". En tiedä olenko jotenkin idiootti, mutta minun on aika vaikeaa johtaa työtäni ihan yksin, ilman stuktuuria, ilman rakennetta työpäivissä, ilman oikein mitään. Pomon saa kiinni etäyhteydellä, mutta hänkään ei oikein asioista tiedä. Säädän sitten itse sen 8 tuntia.
Olen alkanut haaveilla ihan konkreettisista hommista joissa on päivärytmi ja rakenne. Tyyliin vaikka päiväkodissa aamu alkaa niin että pestään kädet ja tossa on sulle napero kaurapuuroa, simple as that. Mutta vissiin en ole riittävän akateeminen johtamaan itseäni ja olemaan niin helvetin itseohjautuva "asiantuntija"
Monessa paikassa on osaamattomia johtajia, että heiltä puuttuu täysin käsitys siitä että jättämällä ihmiset töissä täysin oman onnensa nojaan jäävät myös tulokset vaatimattomiksi. Työntekijällä pitäisi aina olla jonkinlainen käsitys siitä mitä hänen pitäisi töissään tehdä ja miksi.
Tein vuoden työtä, josta puoleen työaikaan oli selkeä työnkuva, mutta puolet oli odottelua ja tylsistymistä. Työhön ei oltaisi tarvittu kuin puolikas työntekijä, mutta tehtävään sopivasta työvoimasta on muutenkin pulaa, joten työtä tarjottiin kokonaisilla tunneilla, että joku saadaan. Keksimällä keksin sitten puolet viikosta itselleni työtehtäviä ja avustin kaikessa, mihin pystyi mennä mukaan auttelemaan. Työpäivät kuluivat niiiiiin hitaasti! Onneksi projekti ei kestänyt kuin tuon vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Tein vuoden työtä, josta puoleen työaikaan oli selkeä työnkuva, mutta puolet oli odottelua ja tylsistymistä. Työhön ei oltaisi tarvittu kuin puolikas työntekijä, mutta tehtävään sopivasta työvoimasta on muutenkin pulaa, joten työtä tarjottiin kokonaisilla tunneilla, että joku saadaan. Keksimällä keksin sitten puolet viikosta itselleni työtehtäviä ja avustin kaikessa, mihin pystyi mennä mukaan auttelemaan. Työpäivät kuluivat niiiiiin hitaasti! Onneksi projekti ei kestänyt kuin tuon vuoden.
Tuo on kyllä määräaikaisten töiden hyvä puoli, että silloin pääsee helposti lähtemään ikävästä työpaikasta ilman pitkiä selittelyjä.
Voisiko keskustella painokkaasti etätyöhön siirtymisestä? Kaikilla aloilla ei voi, teksteistä ei ihan selvinnyt missä töissä olet.. monet hommat voi tehdä myös etänä ja sitä vastustetaan lähinnä periaatteellisista syistä.
Jos pomo ei millään siihen suostu niin irtisanoudu. No, etsi ensin uusi työ ja irtisanoudu sitten. Tuollainen tyhjänpanttina pyöriminen voi jättää jälkensä, syödä itsevarmuuden ja elämänilon. Mä en usko että pystyisin tuohon täyspäiväisesti.. oma kokemus on lievempi, mutta yök, se on kamalaa. Yhdistelmä häpeää ja epävarmuutta ja turhautumista.. ja kelle siitä voi edes puhua kun ei ihmiset oikein ymmärrä ja muutenkin tuntuu että kaikki on omaa syytä.
Ei oo sun syytä. Sun työ on vaan aivan surkea. Ota loparit tai tee etänä ja vietä se luppoaika rennommin kotona.
Eipä se etänä tekeminen paljon auta jos ei nauti siitä että voi 8 tuntia katsella telkkaa. Nyt korona-aikaan olen tehnyt etänä "töitä" eli päivystänyt läppärin ääressä jospa tulisi joku työtehtävä. Ainoa hyvä puoli on se että voi tehdä kotiaskareita siinä samalla ja pääsee lopettaa aikaisemmin. Mut päivät tuntuu silti yhtä pitkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko keskustella painokkaasti etätyöhön siirtymisestä? Kaikilla aloilla ei voi, teksteistä ei ihan selvinnyt missä töissä olet.. monet hommat voi tehdä myös etänä ja sitä vastustetaan lähinnä periaatteellisista syistä.
Jos pomo ei millään siihen suostu niin irtisanoudu. No, etsi ensin uusi työ ja irtisanoudu sitten. Tuollainen tyhjänpanttina pyöriminen voi jättää jälkensä, syödä itsevarmuuden ja elämänilon. Mä en usko että pystyisin tuohon täyspäiväisesti.. oma kokemus on lievempi, mutta yök, se on kamalaa. Yhdistelmä häpeää ja epävarmuutta ja turhautumista.. ja kelle siitä voi edes puhua kun ei ihmiset oikein ymmärrä ja muutenkin tuntuu että kaikki on omaa syytä.Ei oo sun syytä. Sun työ on vaan aivan surkea. Ota loparit tai tee etänä ja vietä se luppoaika rennommin kotona.
Olen tosi huono ottamaan rennosti. Mietin sitäkin, että mitä oikein voi työhaastattelussa kertoa syyksi miksi haluaa tällaisesta paikasta pois. Olisi kiva kertoa saaneensa aikaiseksi vaikka mitä. Jos taas sanoo että on tylsistynyt kun töitä ei ole, niin vaikuttaa työntekijänä huolestuttavan passiiviselta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se etänä tekeminen paljon auta jos ei nauti siitä että voi 8 tuntia katsella telkkaa. Nyt korona-aikaan olen tehnyt etänä "töitä" eli päivystänyt läppärin ääressä jospa tulisi joku työtehtävä. Ainoa hyvä puoli on se että voi tehdä kotiaskareita siinä samalla ja pääsee lopettaa aikaisemmin. Mut päivät tuntuu silti yhtä pitkiltä.
Ihan totta. Se vasta pahalta vaikuttaisi, jos lopettaisi kaiken vastaamisen työpaikalta tuleviin yhteydenottoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. Se vasta pahalta vaikuttaisi, jos lopettaisi kaiken vastaamisen työpaikalta tuleviin yhteydenottoihin.
Voisi toki olla nopea tie pois nykyisestä työpaikasta, mutta sen jälkeen ei enää oman alan töitä kannattaisi kysellä muualtakaan kun huono maine leviäisi.
Sano pomollesi, että haluat nähdä toimenkuvasi kirjallisena. Luet sen ja toimit sen mukaan. Jos on korjattavaa, ehdota toimenkuvaan muutoksia.
Jos teet paperitöitä, äkkiä rustaat projektisuunnitelman ja hyväksytät esimiehelläsi. Tutkit jotakin tärkeää asiaa ja raportoit esimiehellesi. Hyvä aihe voisi olla "Yrityksen/Osaston toimenkuvien kattavuus ja ajantasaisuus nykyisessä organisaatiossa" tms :DDDD. Rakennuksen/osaston kulunvalvontajärjestelmän toimivuus ja ajantasaisuus jne.
Jos olet suorittavassa työssä, ilmoittaudu muiden apulaiseksi ja tee itsestäsi korvaamaton jokapaikanhöylä. Ole utelias ja opi kaikkea hyödyllistä.
Epäilen tuon johtuvan siitä, että hän haluaisi myös muualle ja yrittää noin saada työnhakuun buustia osoittamalla tehneensä kaikkea mahdollista.