Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on työpaikka, mutten tiedä mitä pitäisi töissä tehdä

Vierailija
05.05.2020 |

Saan jonkun tehtävän jostakin ja tartun reippaasti toimeen. Melko pian selviää sitten se, että työtä hoitaakin jo joku muu. Todella turhauttavaa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut vastaavassa työssä. Ensin ajattelin sen johtuvan uudesta roolista. Mutta työn riitämättömyys vain jatkui. Työtä oli siis ehkä kahden tai kolmen tunnin verran viikossa. Vaikka sitä miten ripotteli pitkin viikkoa ja teki hitaasti, ei siitä riittänyt. Paikalla piti kuitenkin istua 8h päivässä.

Voin kertoa että 8h on tooodella pitkä aika lukea netistä uutisia ja odottaa josko iltalehden sivuille tulisi jotain uutta mitä ei ole vielä lukenut.

Kyselin roolista ja mahdollisista uusista tehtävistä, mutta ei kellään oikein ollut mitään. Koko toimenkuvaa ei oltu suunniteltu. Palkka oli kuitenkin semihyvä 2800€/kk, joten ihan vain sen takia jaksoin roikkua 3kk mukana. Sitten sain yhteydenoton muualta ja irtisanouduin. En tiedä kauanko olisin oikeasti voinut siellä pelkästään notkua uutisia lukemassa täydellä palkalla. Ilmapiiristä päätellen varmaan aika pitkään. Mutta aivan tappavan tylsää puuhaa.

Oletkohan ollut jokin edeltäjistäni? 😅

Vierailija
22/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä kuvaillut tilanteet teidän vika ole, mutta kyllä silti vetuttaa lukea. Oma työ on sellaista, ettei työtunnit veinaa riittää sen tekemiseen, ja palkkakin on umpisurkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä kuvaillut tilanteet teidän vika ole, mutta kyllä silti vetuttaa lukea. Oma työ on sellaista, ettei työtunnit veinaa riittää sen tekemiseen, ja palkkakin on umpisurkea.

Etkö usko että töissä turhan tähden roikkuminen syö myös ammatillista itsetuntoa?

Vierailija
24/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö usko että töissä turhan tähden roikkuminen syö myös ammatillista itsetuntoa?

Olen yrittänyt etsiä muita töitä, mutta tuloksetta. Perheellisenä työttömyys ei ole oikein varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
25/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, odottele liksapäivää  ja kesälomaa. Kyllä se vielä sulle aukeaa mitä töissä tehdää.

Aiemmissa työpaikoissa ei ole ollut ikinä tällaista. Olen todella tylsistynyt.

Yrityksiin olla oma-aloitteinen on suhtauduttu todella nihkeästi. Vaikuttaa siltä, että parempi olisi ollut että olisin vain yrittänyt esittää kiireistä ratkoen netissä sudokuja.

Esimies ei ole ottanut tosissaan sitä, että töitä ei ole. Ilmeisesti hänellä on sen verran kiirettä, ettei töiden jakamista eteenpäin ehdi miettiä.

:D

Vierailija
26/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työltä, josta kannattaa pitää kiinni eläkeikään asti. Ei ikinä stressiä, vastuuta tai kiirettä, vain juokseva palkka.

Vierailija
27/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että tehtävien vähyys liittyy ehkä valmisteilla olevaan lomautukseen tai vastaavaan, mutta ilmeisesti ei ole kyse mistään tällaisesta. Kukaan ei vain isossa organisaatiossa ilmeisesti ole ehtinyt miettiä työtehtäviä, vaan paikka on laitettu automaattisesti hakuun kun edellinen työntekijä on lähtenyt. Mahdollisesti lähtö sitten on johtunut siitä, ettei hänkään ole tiennyt mitä tehdä, kun kukaan edeltäjä ei ole tehtävässä pitkään viihtynyt.

(1) Otat lunkisti, näppäilet konetta, käyt kopioimassa, selvittelet mappeja (oikeasti luet kirjoja) Olet kiireisen ja keskittyneen näköinen aina kun joku kävelee ohi. Jos joku tulee antamaan hommia, kuuntelet mutta kieltäydyt kohteliaasti koska kätesi ovat täynnä ja jos ottaisit homman vastaan, sinulla olisi liian monta palloa ilmassa. (2)Toista ma-pe, oikeasti katsellen kissavideoita, kirjoitellen runoja ja selaten nettiä.

(3)Kerää rahat

(4)???

Vierailija
28/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, odottele liksapäivää  ja kesälomaa. Kyllä se vielä sulle aukeaa mitä töissä tehdää.

Yrityksiin olla oma-aloitteinen on suhtauduttu todella nihkeästi. Vaikuttaa siltä, että parempi olisi ollut että olisin vain yrittänyt esittää kiireistä ratkoen netissä sudokuja.

Esimies ei ole ottanut tosissaan sitä, että töitä ei ole. Ilmeisesti hänellä on sen verran kiirettä, ettei töiden jakamista eteenpäin ehdi miettiä.

Kieltämättä absurdia, mutta esimies käy kuin haukka kaikkien mahdollisten työtehtävien kimppuun eikä anna mitään eteenpäin. Kai sitten muillakin on pulaa töistä, mutta ei täällä ammattitaito kehity mihinkään suuntaan.

Vierailija
29/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työltä, josta kannattaa pitää kiinni eläkeikään asti. Ei ikinä stressiä, vastuuta tai kiirettä, vain juokseva palkka.

Minä koen tämän kuormittavammaksi kuin sen että olisi tekemistä työpäivien aikana. Mitään urakehitystä ei tällaisessa paikassa tapahdu.

Vierailija
30/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kirjastovirkailija on etätöissä. Aika menee kuulemma netissä surffatessa.

Vierailija
31/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että tehtävien vähyys liittyy ehkä valmisteilla olevaan lomautukseen tai vastaavaan, mutta ilmeisesti ei ole kyse mistään tällaisesta. Kukaan ei vain isossa organisaatiossa ilmeisesti ole ehtinyt miettiä työtehtäviä, vaan paikka on laitettu automaattisesti hakuun kun edellinen työntekijä on lähtenyt. Mahdollisesti lähtö sitten on johtunut siitä, ettei hänkään ole tiennyt mitä tehdä, kun kukaan edeltäjä ei ole tehtävässä pitkään viihtynyt.

(1) Otat lunkisti, näppäilet konetta, käyt kopioimassa, selvittelet mappeja (oikeasti luet kirjoja) Olet kiireisen ja keskittyneen näköinen aina kun joku kävelee ohi. Jos joku tulee antamaan hommia, kuuntelet mutta kieltäydyt kohteliaasti koska kätesi ovat täynnä ja jos ottaisit homman vastaan, sinulla olisi liian monta palloa ilmassa. (2)Toista ma-pe, oikeasti katsellen kissavideoita, kirjoitellen runoja ja selaten nettiä.

(3)Kerää rahat

(4)???

Ei oikein vastaa mielikuvaani siitä mitä varten menin opiskelemaan. Oli kaikenlaisia toiveita työn sisällön suhteen.

Vierailija
32/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei suoranaisesti ole vastaavaa tilannetta, mutta neuvoisin että ottaisit tuon mahdollisuutena kehittyä omassa työssäsi.

Itsellä on useita vastuita, joissa ei periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään, mutta olen syventänyt näiden asioiden osaamista. Olen lukenut lainsäädäntöä aiheesta, käynyt koulutuksissa, ohjeistanut muita, kaiken kaikkiaan kehittänyt omaa osaamistani em. aiheessa.

Aina jos on ollut väljää, olen alkanut opiskella lisää jotain omaan alaan liittyvää.

Mieheni meni myös työpaikkaan, jossa hänen ns. toivottiin pyörittelevän peukaloitaan. Ajatuksena oli, että tuo koko yksikkö ehkä pidemmässä juoksussa ajettaisiin alas. Hän ei tähän tyytynyt, vaan kehitti omia ideoitaan ja verkostoitui. Nyt hän on johtoroolissa useammassakin kansaillisessa ja kansainvälisessä kehitysprojektissa. Samoin hänen kolleegansa ovat hyvin päteviä, ja vieneet paljon asioita eteenpäin.

Eipä enää ole puhettakaan että osastoa ei tarvittaisi.

Vierailija
33/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kirjastovirkailija on etätöissä. Aika menee kuulemma netissä surffatessa.

Kirjastot taitavat avautua pian, joten tuohon tulee pian muutos.

Vierailija
34/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei suoranaisesti ole vastaavaa tilannetta, mutta neuvoisin että ottaisit tuon mahdollisuutena kehittyä omassa työssäsi.

Itsellä on useita vastuita, joissa ei periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään, mutta olen syventänyt näiden asioiden osaamista. Olen lukenut lainsäädäntöä aiheesta, käynyt koulutuksissa, ohjeistanut muita, kaiken kaikkiaan kehittänyt omaa osaamistani em. aiheessa.

Aina jos on ollut väljää, olen alkanut opiskella lisää jotain omaan alaan liittyvää.

Mieheni meni myös työpaikkaan, jossa hänen ns. toivottiin pyörittelevän peukaloitaan. Ajatuksena oli, että tuo koko yksikkö ehkä pidemmässä juoksussa ajettaisiin alas. Hän ei tähän tyytynyt, vaan kehitti omia ideoitaan ja verkostoitui. Nyt hän on johtoroolissa useammassakin kansaillisessa ja kansainvälisessä kehitysprojektissa. Samoin hänen kolleegansa ovat hyvin päteviä, ja vieneet paljon asioita eteenpäin.

Eipä enää ole puhettakaan että osastoa ei tarvittaisi.

Esimies tyrmää kaikki ajatukseni, kun sanon että voisin tehdä jotain mikä olisi osaston eduksi pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
35/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Minulla on ollut tuollainen työpaikka. Määräaikaisuutta oli vielä 6kk jäljellä, kun en enää kestänyt. Olin ollut siellä jo vuoden ja kesäloman jälkeen kamelin selkä katkesi. Kysyin voisiko määräaikaisen työsopimuksen purkaa ilman sanktioita. Se sopi ja minä pääsin piinasta.

Vierailija
36/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Minulla on ollut tuollainen työpaikka. Määräaikaisuutta oli vielä 6kk jäljellä, kun en enää kestänyt. Olin ollut siellä jo vuoden ja kesäloman jälkeen kamelin selkä katkesi. Kysyin voisiko määräaikaisen työsopimuksen purkaa ilman sanktioita. Se sopi ja minä pääsin piinasta.

Vuosi on todella pitkä aika ilman järjellistä tekemistä töissä. Aikansa sitä keksii kaikenlaisia pikkujuttuja tehtäviksi, mutta ne loppuvat aikanaan.

Vierailija
37/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on todella pitkä aika ilman järjellistä tekemistä töissä. Aikansa sitä keksii kaikenlaisia pikkujuttuja tehtäviksi, mutta ne loppuvat aikanaan.

Ja kun n vielä työajan seuranta, johon kertyy miinusta joka kerta kun lähdet lorvimasta. Kenelläkään ei ollut antaa lisätöitä. Ihan uskomatonta hommaa. Olin irtisanomassa itseäni jo paljon aiemmin, mutta tuttavat saivat ylipuhuttua pysymään siellä. Ei vaan pystynyt...

Vierailija
38/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ruokakaupassa käydessäni kadehdin siellä työskenteleviä ihmisiä, kun heillä näyttää olevan kaikenlaista oikeasti tarpeellista työtä tehtävänä. Ellei uutta omaa koulutusta vastaavaa työtä löydy, niin täytynee alkaa tosissaan miettiä alanvaihtoa.

Vierailija
39/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt kyseessä valtion tai kaupungin/kunnan duuni?

Vierailija
40/77 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten teille maksetaan noin paljon jostain peukaloiden pyörittelystä? Saan itse bruttopalkkaa 2000 per kk ja jokainen tunti pitää kirjata järjestelmään ja olla tuottava ja käyttää tuottavasti koska Olen Niin Kallis työnantajalle??

tv. suunnitteluassistentti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi