Millä pesuaineella peset 1. lattiat 2. vessan 3. pöydät ja muut pinnat 4.pyykit ???
Siis mielellään tarkka tuotemerkki esim Tolu koivu yms.
Ja bonuksena:
Kommentit (56)
Fairy: astiat, kaikki pinnat,
Domestos: wc, kylppäri, roskakorit
Omo jauhe: pyykit ja pohjaan palaneet kattilat.
Jos Method on myrkytön ja luomu, miksi ihmeessä saan siitä hengitystieoireita vaikkei mulla ole astmaa? Method bathroom-suihkeesta kyse.
1. Johnsonin parkettipesu
2. Kiilto ja pönttöön wc-ankka
3. Kiilto
4. Mini risk, en voi sietää pesuaineita, joista tulee karmea haju pyykkiin
Vierailija kirjoitti:
Jos Method on myrkytön ja luomu, miksi ihmeessä saan siitä hengitystieoireita vaikkei mulla ole astmaa? Method bathroom-suihkeesta kyse.
Koska voi olla allerginen myös myrkyttömälle ja luomulle. Eikä hengitysoireisiin tarvita astmaa.
1. lattiat - laminaattilattian pesuaineella, en muista merkkiä
2. vessan - laimennettavalla saniteettipesuaineella 2% liuos, joku ammattisiivoojien merkki. Vessanpytyn WC-ankka -tyylisella kloorisotkulla, nyt on sitruunan tuoksuinen.
3. pöydät ja muut pinnat - laimennettavalla yleispesuaineella 2% liuos, sama ammattisiivoojen merkki. Sekoitan aina pienen suihkepullollisen kerrallaan ja pidän keittiön tasolla mikrokuituliinan kanssa.
4.pyykit - jahemainen aine, joko ariel tai lidlin väripesuaine
En näköjään muista yhdenkään siivousaineeni merkkiä. Tiskit hoidan Dreftillä=Fairylla :D
1. Lattiat: Kiillon yleispesuainetta suihkepullosta tai Pirkan etikkaa vähän veteen.
2. Vessa: Joillain Kiillon vessanpesuaineilla.
3. Pinnat: Kiillon yleispesuaineilla, hajusteettomilla yleensä.
4. Pyykit: Erisanin herkän ihon pesupulverit, vaalealle ja kirjopyykille.
Lattiat Tolulla
Vessan Dermosilin kylppärisuihkeella ja pönttöön WC Duck
Pöydät ja muut pinnat Rainbow yleispuhdistusaineesta tehdyllä liuoksella (suihkepullo)
Pyykit BioLuvil Colorilla ja lisäksi siihen Softlanin huuhteluaine
1. Vedellä
2. Pönttöön kelpaa mikä tahansa siihen tarkoitettu aine tai kloori. Laatat ja saumat kerran-pari vuodessa jollain kylpyhuoneen pesuaineella. Muut pesut vain vedellä.
3. Vedellä
4. Lumme Metsä
1. En käytä pesuaineita lattioihin.
2. Tarkoittaako vessa pönttöä vai koko huonetta, jossa pönttö sijaitsee? No, pönttöön menee joku Cif tms. hankausjauhe, ja sitten etikkaa. Pesuallas samalla tavaralla ja muut pinnat esim. Ruohonjuuresta saatava Ecover-yleispesuaine.
3. En yleensä pese pöytää tai muitakaan pintoja, vaan pyyhkiminen nihkeällä riittää. Jos jotain ainetta tarvitsee niin sotkun laadun mukaan valitsen aineen.
4. Joku hajusteeton zeoliititon kirjopesujauhe, esim. LV, Erisan tms.
1. lattiat Method parketti ja kivi
2. vessan Ecover
3. pöydät ja muut pinnat Method suihke
4. pyykit Ecover tai Held
Pöydät pinnat vedellä tarvittaessa hajusteettomalla käsitiskiaineella.
Kaikki muu hajusteettomalla käsitiskiaineella. Etikkaa ja ruokasoodaa, jos tarpeen ja pinta kestää.
Vaatteet nestemäisellä hajusteettomalla Omolla yleensä.
En siedä hajusteita, enkä voimakkaita kemikaaleja. Ne aiheuttaa ihon pistelyä, silmien kirvelyä, hengitysoireita. Ihan vaikka niitä ei iholle kaataiskaan. Myös ilmaistoinnin kautta tulevat haihtuvat naapurien käyttämät pesuaineet, huuhteluaineet ja monet hajusteet, hiuslakat yms. aiheuttaa minulle edellä mainittuja oireita. Ja kun ne kemikaalit ei yleensä rajoitu vain sinne ihmisten omaan huusholliin, jos ne ovat haihtuvaa sorttia, vaan tunkevat ilmaistoinnin kautta myös naapuriasuntoihin. Ihmettelen miten ihmiset itse pystyvät hengittämään "tahmaista" ilmaa, mitä hajusteet ja jotkin kemikaalit tuotteissa yleensä aiheuttaa. Sitten ihmetellään vielä jotain astmaa ja hengitysoireita ja vielä näin korona-aikaankin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koittanut muita Method tuotteita? Eihän kaikki luonnonmukaisetkaan hajusteet sovi kaikille. Itsellä taas on migreeni ja tuo Method merkki on niitä harvoja puhdistusaineita, joita pystyn käyttään koska se ei laukaise mulla migreenikohtausta niin kuin nuo perinteiset pesuaineet.
Eikö teitä yhtään huolestuta käyttää noita vahvoja kemikaaleja kotona? Etenkin jos on pieniä lapsia tai eläimiä, jotka pistävät sormia suuhun tai nuolevat itseään.
Vierailija kirjoitti:
Saan myös Method-tuotteista hengenahdistusta. Ne ovat hyvin voimakastuoksuisia eivätkä sovi herkille ja allergisille.
1. Mäntysuopaliuos
2. Wc-pesusuihke ja wc-ankka
3. Fairy tai mäntysuoaliuos
4. Hajuton omo ja huuhteluun surf
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä yhtään huolestuta käyttää noita vahvoja kemikaaleja kotona? Etenkin jos on pieniä lapsia tai eläimiä, jotka pistävät sormia suuhun tai nuolevat itseään.
Samaa ihmettelen. Mä käytän vain etikkaa pinnoille, mäntysuopaa lattioille ja lavuaareille sekä saunan lauteille. Pöntölle on joku oma myrkkynsä. Pyykit hajustamattomalla nestemäisellä aineella. Ei tulis mieleenkään käyttää desifioivia aineita kotona.
1. Tolun Parketti silloin harvoin kun pesen muutenkin kuin pyyhkäisen nahkealla ilman pesuainetta yksittäisen tahran, märkätilat Mäntysaippualla
2. WC-istuin halvimmalla pytynpesuaineella sisältä, muut pinnat miedolla käsitiskiainevedellä + huuhtelu
3. Mikrokuituliina + vesi
4. Serton aineet, jos niissä on erikseen sensitiveä niin sitä on valittu, en muista (kirjopyykki, tumman pyykin pesuneste + silkki-villa-pesuaine), lisäksi Vanishia lasten tahrapyykkiin, tarvittaessa etikkaa hajuja poistamaan
1 - 3: CIF ikkunanpesuaine
4: Bio Luvil hajusteeton
Lattia parkettia eli vain nihkeäpyyhintä ilman pesuainetta. Vessassa Methodin kylppärisuihke ja wc-pesuaine. Keittiön pinnat ja ruokapöytä methodin keittiösuihkeella. Muut pinnat vain nihkeällä mikrokuitupyyhkeellä ilman pesuainetta. Pyykinpesussa Serton pyykinpesunesteet.
Muuten vaihtelevasti eri tarpeisiin käytössä fairy, taikasieni, puhdistuskivi, etikka ja ruokasooda. Mikron puhdistuksessa esimerkiksi sitruuna.
Kaikki kohdat: Jokin ekologinen ko. pinnalle sopiva pesuaine. Merkit vaihtelevat.