Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nerot saavat vauvapalstalta?

Vierailija
05.05.2020 |

Tasaisin väliajoin saa lukea älykkyyttä tavalla tai toisella käsittelevistä ketjuista, miten täälläkin tappaa aikaansa ainakin yksi älykkyydeltään suorastaan nero, joka kärsii muiden typeryydestä ja yksinäisyydestä. Mitä ihmettä tällaiset ylivertaisen älykkäät ihmiset oikein tekevät vauvapalstalla? Mitä te täältä saatte? Kerta turhaudutte tyhmien keskuudessa, niin miksi tuhlaatte aikaanne täällä? Kyselen varmasti tyhmiä, mutta en vain ymmärrä. Miksi ette opiskele, keskustele vertaistenne kanssa, tieteen tekeminenkin ja tutkimus vie oman aikansa ja ainakin minun tuntemani tutkijat käyttävät suurinpiirtein kaiken aikansa meneillä olevaan tutkimukseen ja vastapainoksi harrastuksiinsa. Vaikea kuvitella, että joku Eistein tai Hawking olisivat tuhlanneet aikaansa johonkin vauvafoorumiin.

Nero, miksi pyörit täällä?

Kyselee tyhmä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään älykästä paikalla, joka pystyisi vastaamaan tyhmälle?

Ap

Vierailija
2/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa pätemistä. Viihdyttävää ajankulua.

Teen samalla kymmentä muuta, keskittymistä vaativaa asiaa.

ÄO160

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupia.

Vierailija
4/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa pätemistä. Viihdyttävää ajankulua.

Teen samalla kymmentä muuta, keskittymistä vaativaa asiaa.

ÄO160

Mitä muita asioita teet samalla? Mitä viihdykettä saat turhautumalla meidän tyhmien kanssa?

Ap

Vierailija
5/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdettä enimmäkseen. Tunteiden purkamista siinä missä muutkin. Erilaisten ihmisten maailmoihin kurkistelua. Ja löytyy täältä välillä ihan sellaista kokemusta, mikä avartaa omaa tietoa kys aiheesta.

Ei tätä jaksaisi jos kaikki olisi järjestään pelkkää provoa tai huonon mielen lietsontaa. Mutta kyllä aikamme on myös sellainen että tämä voi ajaa sitä virkaa mitä ystävät toisille. Kaikenälyiset kaipaavat ainakin välillä seuraa

Vierailija
6/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupia.

Eikö hupia ole mahdollista saada jostain älykkäämmästä harrasteesta? Miksi juuri meidän tyhmien seura av:lla?

Ap

Vierailija
7/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äo 140, kaksi akat.tutkintoa, hyvissä ylemmän keskijohdon töissä. Kuulostaa siis tähän asti hyvältä, on ura, koulutus, hyvät tulot.

Mutta: olen sosiaalisesti syrjäytynyt, mulla ei ole ystäviä, olen yksinäinen (työn ulkopuolella). Mulla olit todella huono lapsuus, väkivaltaiset vanhemmat, rupusakkikoti, ja vaati kyllä yli-inhimilliset ponnistelut nousta tuolta ja kouluttaa itsensä suvun ensimmäiseksi akateemiseksi.

Vaikka olen uralla menestynyt, hyvätuloinen ja työssä arvostettu, en oikein pääse taustastani eroon. Puhun viittä kieltä, seuraan useaa tieteen haaraa (esim lääketiede, fysiikka, astronomia). SILTI tunnen tyhjyyttä ja koen olevani elämän murjoma. Lapsuuden väkivalta ja laiminlyönti tekivät minulle arvottomuuden tunteen.

Huomastko ap, vaikka on ”älykäs nero” ei ole silti mitenkään suojassa, ihan samanlaiset huolet ja murheet ja taakat on kuin muillakin.

Tiivistetty vastaus: av on yksinäisyyteeni ainoa ”ystävä”

Vierailija
8/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa hupia ja ylemmyyden tunnetta. Tunnustan. 

Vierailija
9/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdettä enimmäkseen. Tunteiden purkamista siinä missä muutkin. Erilaisten ihmisten maailmoihin kurkistelua. Ja löytyy täältä välillä ihan sellaista kokemusta, mikä avartaa omaa tietoa kys aiheesta.

Ei tätä jaksaisi jos kaikki olisi järjestään pelkkää provoa tai huonon mielen lietsontaa. Mutta kyllä aikamme on myös sellainen että tämä voi ajaa sitä virkaa mitä ystävät toisille. Kaikenälyiset kaipaavat ainakin välillä seuraa

Olen tosiaan takuulla keskivertotyhmä, mutta en ymmärrä millaista viihdettä kykenet täältä ja meistä saamaan? Jos kerta ero normaalin ja neron välillä on todella huomattavas ja tuskastuttavaa, sama kuin minä yrittäisin jutella vammaisen kanssa, niin en ihan ymmärrä. Jos en minä hae seuraa vammaisista, koska en saisi siitä mitään itselleni. Edes viihdykettä. Maailma on kuitenkin täynnä kaikkea muuta.

Eikö teillä ole oikeita ystäviä? Jotka ovat samalla tasolla ja joiden kanssa jakaa asioita?

Ap

Vierailija
10/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyydentunnetta. :D

Vierailija
11/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset on niin helppo saada suuttumaan, että omaksi huvikseni käyn välillä "hämmentämässä soppaa". Varsinkin vanhemmuus näyttäisi tekevän ihmisistä lähes aivottomia, joten täydellinen paikka kiristää äitylien pinnaa.

Vierailija
12/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äo 140, kaksi akat.tutkintoa, hyvissä ylemmän keskijohdon töissä. Kuulostaa siis tähän asti hyvältä, on ura, koulutus, hyvät tulot.

Mutta: olen sosiaalisesti syrjäytynyt, mulla ei ole ystäviä, olen yksinäinen (työn ulkopuolella). Mulla olit todella huono lapsuus, väkivaltaiset vanhemmat, rupusakkikoti, ja vaati kyllä yli-inhimilliset ponnistelut nousta tuolta ja kouluttaa itsensä suvun ensimmäiseksi akateemiseksi.

Vaikka olen uralla menestynyt, hyvätuloinen ja työssä arvostettu, en oikein pääse taustastani eroon. Puhun viittä kieltä, seuraan useaa tieteen haaraa (esim lääketiede, fysiikka, astronomia). SILTI tunnen tyhjyyttä ja koen olevani elämän murjoma. Lapsuuden väkivalta ja laiminlyönti tekivät minulle arvottomuuden tunteen.

Huomastko ap, vaikka on ”älykäs nero” ei ole silti mitenkään suojassa, ihan samanlaiset huolet ja murheet ja taakat on kuin muillakin.

Eli tyhmien kanssa kärvistely on parempaa puuhaa kuin esimerkiksi lukeminen? Tai jonkun muun asian opiskelu itsenäisesti? Tai uuden harrastuksen opettelu? Tai vaikka shakin peluu?

Kyselen tyhmiä, koittakaa kestää.

Ap

Vierailija
13/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan takuulla keskivertotyhmä, mutta en ymmärrä millaista viihdettä kykenet täältä ja meistä saamaan? Jos kerta ero normaalin ja neron välillä on todella huomattavas ja tuskastuttavaa, sama kuin minä yrittäisin jutella vammaisen kanssa, niin en ihan ymmärrä. Jos en minä hae seuraa vammaisista, koska en saisi siitä mitään itselleni. Edes viihdykettä. Maailma on kuitenkin täynnä kaikkea muuta.

Eikö teillä ole oikeita ystäviä? Jotka ovat samalla tasolla ja joiden kanssa jakaa asioita?

Ap

Erittäin älykkäillä ei useinkaan ole ystäviä. Tosin eivät he sellaista aina kaipaakaan.

Vierailija
14/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koukussa vitutukseen.

Vierailija
15/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa hupia ja ylemmyyden tunnetta. Tunnustan. 

Mitä tarvetta ylemmyydentunteen täyttämisesi ajaa? Mitä hyödyt siitä? Me tyhmät ei kuitenkaan tajuta mitään, edes ylivertaisuuttanne. Millaista hupia haet? Miten siis konkreettisesti viihdytät itseäsi täällä?

Ap

Vierailija
16/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käyhän täällä monia älykkäitä kuten huomaat. Lue joskus syvällisempiäkin keskusteluja, niistä löytyy pitkiä pohdiskeluja, perusteltuja mielipiteitä, mielenkiintoisia näkökulmia. Itse ainakin hyppään tietyt nimimerkit, tunnistettavat provoajat, kalastelijat (nyt haksahdin), tietynaiheiset ketjut kokonaan yli. Sivusta

Vierailija
17/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tyhmien kanssa kärvistely on parempaa puuhaa kuin esimerkiksi lukeminen? Tai jonkun muun asian opiskelu itsenäisesti? Tai uuden harrastuksen opettelu? Tai vaikka shakin peluu?

Kyselen tyhmiä, koittakaa kestää.

Ap

No, en arvota ihmisiä siten että onpa tuo typerä, onpa alhainen älykkyys jne. Enkä halveksi tyhmiä ja yksinkertaisia. Kaikilla ei ole samat lähtökohdat elämään, ja sen itsekin kurjan paskalapsuuden kokeneena tiedän. Tiedän myös sen että kukaan ei voi ”valita” viisauden astettaan joten siksi siitä ei pidä ketään kiusata.

Ehkä minä kaipaan jonkinlaista ihmisten virtuaalista yhteisöä, jota av antaa. Antaa se joskus kyllä paskaa niskaankin :)

Vierailija
18/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erittäin älykkäillä ei useinkaan ole ystäviä. Tosin eivät he sellaista aina kaipaakaan.

Mutta silti vietät aikaasi täällä?

Ap

Vierailija
19/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt fiksummatkin saa täällä käydä lukemassa juttuja? Ei kukaan 24/7 tee vain jotain fiksujen ihmisten juttuja.

t: PhD

Vierailija
20/101 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kummallisen aggressiivinen älykkäitä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi