Mikä on paras hedelmä?
Kommentit (247)
Kookospähkinä, jos pitää heittää jotain päällekarkaajaa.
Uskotteko te totella että vatelma on etelän hetelmä?
Kirsikka ja päärynä. Ananaskirsikka ja passion ovat myös hyviä! Näitä ei raaskii aina ostaa - paitsi päärynöitä - joten arjessa mennään usein halpisomenoilla (alle 1 e/kg).
Ihan mikä vaan, kunhan ei ole banaani. Pelkkä haju saa yökkäämään.
Luumuja ja päärynöitä tulee ostettua ehkä eniten.
Taatelit, ainakin terveysvaikutuksiltaan. Muhammed ja muut idän "viisaat miehet" uskoivat, että kyseinen hedelmä on "ikuisen elämän lähde".
Nykyiset tutkijat ovat todenneet taatelien voivan olla lääke vaivaan kuin vaivaan. googlatkaa: "dates health benefits" tai "anti aging benefits" kun en jaksa tässä luetella pitkiä litanioita.
Yleisesti sitä kannattaa vähän vanhempien mammojen syödä, jos haluaa sileän kiinteän ihon ja kiiltävät hiukset muutenkin kuin purkista.
Se myös torjuu masennusta, ahdistusta, osteoporoosia, vyötärölihavuutta, kolesterolia...
Carambola, hedelmä kuin elämä itse. Mielellään kulhollinen hyvää boolia ympärillään.
Koko koronan ajan on meidän Alepassa ja S-marketissa myyty homeelta haisevia hedelmiä. Ulkonäkö on hyvä, mutta kun kotona halkaiset, niin homeen vahva haju pomppaa silmille. Roskiin vaan. Olen laittanut myös suuhun hone hedelmiä, mutta on ne syljettävä pois.
Banaani ja avokado olisivat minulla smoothien perus raaka-aineita, mutta hunajameloni, luumut ja kirsikat maistuvat myös.
Vierailija kirjoitti:
Durian varmaan. Erityisen kiva kerrostalossa myös naapureille....
En suosittele testaamaan oikeasti.
Väittävät että tää on maultaan hyvä mutta haju on todella karsea. En tieda saako suomesta. Lentokoneissa kuulemma kielletty.
Persikat, harvoin enää saa vain niin mehukkaita. Osuin kerran Kroatiaan sikäläiseen persikka-aikaan, voi hyvänen aika kuinka hyviä persikoita siellä myytiin joka paikassa.
Avocado. Voisin syödä vaikka kuinka mutta ovat hirvittäviä energiapommeja.