Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa se kun monilla niin kauniita koteja ja itsellä ihan rupunen

Vierailija
05.05.2020 |

Millä rahalla ihmiset sisustavat, remontoivat ja laittavat puutarhojaan? Itsekin yritän laittaa, mutta ei ikinä olisi varaa uutena mitään ostaa, eikä monesti edes käytettynä. Ilmaiseksi annetaan myös huonekaluja ym, mutta eipä ne useimmiten kovin hienoja ole ja vaikeaa saada sellaista kivaa kokonaisuutta kun kaikki elementit vaan haalittu jostain.

Miten saada kaunis sisustus pienellä rahalla?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ostaa vanhaa huonekalua ja maalaa niitä itse, päällystää kankaita.

Ei kaikki ostele uutta kokoajan, ja monet kierrättää niitä sukulaistenkin kanssa.

Vierailija
2/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta yksi hyvä huonekalu vuodessa. Laita loput osakkeisiin. Voit käyttää esim. 1/3 osingoista huonekalujen hankintaan. 10 vuoden päästä sinulla on ihan kiva koti. Karsit huonoimmat aina alta pois. Myös kirpputoreilta voi löytää vanhoja hienoja huonekaluja, Ikea hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama. Ja itseltäni puuttuu kokonaan ns sisustussilmä, en oikein edes hahmota mikä meidän kotiin sopisi.

Hävettää koko mörskä.

Vierailija
4/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla? No sillä, mitä palkaksi kutsutaan.

Ja harva on koonnut sen kauniin sisustuksen hetkessä, vaan se on vuosien etsimisen, itse tekemisen ja kärsivällisen suunnittelun tulos.

Vierailija
5/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole minkäänlaista silmää sille, mikä olisi kaunista ja viihtyisää. Tori.fissä oli nyt hienoja pöytiä ja tuoleja kyllä, halvalla yksi aaltopöytäkin, tai sen näköinen. Mutta meillä on niin ahdasta jo, ei mitään mahdu kun miehen harrastusroinaa joka nurkka täynnä.

Vierailija
6/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos BLOGIkoteja ihmettelet, niin ne saattaa olla monien sponsorifirmojen esittelykoteja, ja joku vaan esittää asuvansa siellä kun käy kuvaamassa, vaihtelee vähän päiväpeitteitä, mattoja, lastenhuoneet näyttää siltä ettei niissä ole yksikään lapsi oikeasti leikkinyt, keittiössä ei ole laitettu ruokaa vaan kaikki tuodaan siihen esiin kuvattavaksi, vaatteita on minimaalinen määrä jotta näyttäisivät kivoilta kuvissa riippuessaan ; )

Joku bongasi jonkun tuommoisen joskus mutta se ketju katosi äkkiä jossa todisteet, eli samaa lavastekämppää oli yrityksen tuotemainoksissa ja sitten mukamas bloggaajan kotina, vaikka joku paljasti että tää asui monen korttelin päässä oikeasti ja oli tonne avaimet että pääsee vähän kuvia varten muka järjestelemään kotoisaksi, muttei liian.......! :D

Vierailija
7/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kattele niiden muiden kuvia työkseen rakennetusta kauneudesta, niin oma koti näyttää kullan kalliilta eikä ole lainkaan niin kämänen. Keskity sisäiseen elämään. Onhan sinulla sellainen jo?

Vierailija
8/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei edes ole minkäänlaista silmää sille, mikä olisi kaunista ja viihtyisää. Tori.fissä oli nyt hienoja pöytiä ja tuoleja kyllä, halvalla yksi aaltopöytäkin, tai sen näköinen. Mutta meillä on niin ahdasta jo, ei mitään mahdu kun miehen harrastusroinaa joka nurkka täynnä.

No ulkoista mies, sitten on tilaa tehdä nättiä.

Vierailija
9/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta yksi hyvä huonekalu vuodessa. Laita loput osakkeisiin. Voit käyttää esim. 1/3 osingoista huonekalujen hankintaan. 10 vuoden päästä sinulla on ihan kiva koti. Karsit huonoimmat aina alta pois. Myös kirpputoreilta voi löytää vanhoja hienoja huonekaluja, Ikea hintaan.

Tai sitten ei enää kotia ollenkaan?

Itse oon sijoittanu 10 vuotta sitten Nokiaan ja sittemmin Nordeaan ja Tikkurilaan. Kaikki sijoitukset 30-75 % miinuksella. Nokia ei taida enää maksaa osinkojakaan. Ihan ei oo menny putkeen. En ole siis ap, mutta en kyllä sijoittamaan ketään neuvoisi. Ja mistä tuommoiset sijoitettavat rahat edes saa, jos muutenkaan ei rahaa ole liikoja.

Vierailija
10/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko masentaa? En tiedä mitä mieltä olisin kaltaisistasi ihmisistä joiden ainut huoli elämässä on se, että on rupunen koti.

Vierailija
11/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja se mörskässä vasta asuikin ja nyt asuu sen mies. Kävin niillä kylässä ja huh huh millainen mörskä se oli.

Vierailija
12/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein omaisuus on luovuus ja ideointi. Pienellä rahalla saa aikaiseksi vaikka mitä ja kivaa. Jos et itse koe keksiväsi mitään pienellä rahalla, niin onko kavereissasi joku joka voisi heitellä ideoita ilmaan. Autan itsekin kavereita pois umpikujasta ja sitten sitä ideaa tulee, kun vähän jutellaan ja mietitään yhdessä mikä sopisi pihalle tai asuntoon. Tässä juuri projektina uuden miesystävän piha ja vähän asuntoakin .Väitti, ettei tajua mistään mitään ja nyt herra tuottaa tyylikkäällä tavalla pihamaata kuin myös sisustusta. Joskus siellä epävarmuuden takana voi olla ihan vain joku, joka on päättänyt omasta puolesta kaiken ja lytännyt ideat. Anna mennä vaan! Älä vertaile muihin, vaan tee mistä ite tykkäät. 

Vierailija
13/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnostamalla. Itsellä on rahaakin sisustaa, mutta mielummin katson aina olemassaolevat tavarat ja mietin saako niistä kunnostamalla tehtyä siistiä. Siis maalamalla, hommaamalla vain uudet vetimet, uusi varjostin tms

Ja tietty siivoaminen ja puhtaus, avaruus auttaa aina.  

Vierailija
14/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavis vuokrakämppä ja viihdyn itse romujeni seassa. Ihanaa kun ei tarvitse kutsua ketään töllistelemään nurkkia. En kuulu siihen sosiaaliluokkaan jossa elämän keskeisin sisältö on kodin viilaaminen.

Vierailija
15/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala kerrallaan. Mieti pieniä muutoksia, mitä voit tehdä itse tai yhdessä kavereiden kanssa.

Vierailija
16/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muiden katseita varten.

Vierailija
17/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustyylejä on laidasta laitaan, miksi kuvitellaan että joku monien menneiden vuosien valkoinen somekoti olisi sellainen upea, hieno, kadehdittava?

Minusta sellainen on mauton ja väritön, ja kertoo sopulimaisista, lammasmaisista seuraaja-persoonista eikä omaa persoonaa ja karismaa omaavista ihmisistä, koska sellaisia on todennäköisesti 80%:lla väestä edelleen. Monilla on olemassa lempivärejä koko ikänsä ajalta, miksi niitä värejä ja sävyjä ei hyödynnetä oman näköisessä sisustuksessa? Miksi pitää sisustaa vain toisille mieliksi, että vieraat tykkäävät?

Asun juuri nyt työsuhdeasunnossa ulkomailta palattuani eli en ole vielä saanut omaa enkä päässyt kunnolla sistustamaan, mutta esimerkiksi itse pitäisin tällaisesta kuin alla olevassa kuvassa. Tällaisia olen nähnyt monessa Euroopan maassa, enkä pelkkää valkoista. Tuossakin näkee uutta, vanhaa, tuunattua, erilaisia kuoseja, eri värejä, kevyttä ja raskasta kalustetta, eikä mitään steriiliä, vitivalkoista, minulle sellaista epäkodikasta. Tilapäisasunnossani on nyt paljon valkoista, kun valmiiksi kalustettu, ja minulla on sellainen olo kun olisin jossain odotushuoneessa tai sairaalan oleskelutilassa. En pysty keskittyä enkä saa sellaista kivaa hämyistä tunnelmaa tänne, kuin vasta iltaisin kun ulkona pimenee.

Monien tuttujen mielestä nämä ei varmasti ole kivoja kun kamalan levotonta, ei yhtenäinen, eikä näytä hirveän kalliilta eikä valkoisia pintoja ole seinissä eikä huonekaluissa, mutta he ovat nähneet liikaa somekoteja suomalaislehdissä ja suomalaisilla sometileillä joten kuvittelevat että se on hienoa kun sitä tyrkytetään joka tuutista ja että se on ainoa oikea tapa sisustaa. Siksi useimmat teistä pitävät näitä kauheina! :D

https://b.njus.me/pr0/l_87575891.png

https://metromode.se/mmImages/110/2016/03/vardgsrum_morka_vaggar-700x95…

Vierailija
18/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koteja on erilaisia: jotkut tykkäävät sisustaa ja polttaa siihen melkoiset määrät rahaa (joko itsensä takia tai sitten vain siksi että on jotain esiteltävää, voi olla molemmat) ja jotkut tyytyvät siihen mitä saavat, mutta käyttävät jonkin verran luovuutta, jotta kodista tulee itsensä näköinen. Minä itse yksin pienessä kaksiossa (50-luvun) ja jotkut kai haluaisivat remontoida, mutta pidän tästä vanhannäköisestä kodistani (vessa ja pesuhuone on ehkä ainoa nykyaikaisemmän näköinen ja parveke taloyhtiön remontin jäljiltä :D) Vuokralla kun asun ei ole paljon mahdollisuuksia remontoida mutta mielestäni ei tarvitsekaan kun näkee muiden melko uusia yksiöitä ja kaksioita, jotenkin samankaltaisia keskenään. Oma kotini, joka on myös ensimmäinen kotini (olen parikymppinen) tulee aina olemaan omanlaisensa ja koen että nyt se on minunlaiseni koti <3 Koti on myös katsojan silmissä.

Vierailija
19/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minua taas ahdistaa ajatuskin, että pitäisi asua sellaisessa "kauniissa", täysin persoonattomassa blogikodissa. 

Vierailija
20/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi ylimääräistä, turhaa tavaraa.

Selkeytä värimaailmaa. (paitsi jos haluat värikkään kodin).

Maalaa huonekaluja, seiniä, kierrä kirppareita. Osta harkiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi