Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa se kun monilla niin kauniita koteja ja itsellä ihan rupunen

Vierailija
05.05.2020 |

Millä rahalla ihmiset sisustavat, remontoivat ja laittavat puutarhojaan? Itsekin yritän laittaa, mutta ei ikinä olisi varaa uutena mitään ostaa, eikä monesti edes käytettynä. Ilmaiseksi annetaan myös huonekaluja ym, mutta eipä ne useimmiten kovin hienoja ole ja vaikeaa saada sellaista kivaa kokonaisuutta kun kaikki elementit vaan haalittu jostain.

Miten saada kaunis sisustus pienellä rahalla?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse suunta, ei sekaisin modernia ja retroa. Paitsi jos oikeasti osaat niitä yhdistää.

Vierailija
22/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos BLOGIkoteja ihmettelet, niin ne saattaa olla monien sponsorifirmojen esittelykoteja, ja joku vaan esittää asuvansa siellä kun käy kuvaamassa, vaihtelee vähän päiväpeitteitä, mattoja, lastenhuoneet näyttää siltä ettei niissä ole yksikään lapsi oikeasti leikkinyt, keittiössä ei ole laitettu ruokaa vaan kaikki tuodaan siihen esiin kuvattavaksi, vaatteita on minimaalinen määrä jotta näyttäisivät kivoilta kuvissa riippuessaan ; )

Joku bongasi jonkun tuommoisen joskus mutta se ketju katosi äkkiä jossa todisteet, eli samaa lavastekämppää oli yrityksen tuotemainoksissa ja sitten mukamas bloggaajan kotina, vaikka joku paljasti että tää asui monen korttelin päässä oikeasti ja oli tonne avaimet että pääsee vähän kuvia varten muka järjestelemään kotoisaksi, muttei liian.......! :D

Se on Oma Koti valkoinen.. niissä vaatteissa on Stockan hintalaput kiinni:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asuttiin rumassa kodissa ennen. Harmaansekava naarmuinen muovimatto lattioilla, keittiö ja kph halvinta mahdollista, tahraiset, kolhuiset kaapinovet (kuin tuolla tuo ENNEN-kuva paitsi kulunut, ja samalla vinkki miten kaunistat keittiön :) ). Sokkeloinen ja hämärä asunto. 

Muutettiin viime vuonna, nyt on kaunis koti. Rakastan tätä, esteettinen nautinto tekee mielen paremmaksi. Tuntuu että olin hieman masentunut vanhassa. Kalusteet on halpoja, vanhoja, mutta sopii tuonne. 

Blogikoteja en katsele, ei ole tapana...

Vierailija
24/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta yksi hyvä huonekalu vuodessa. Laita loput osakkeisiin. Voit käyttää esim. 1/3 osingoista huonekalujen hankintaan. 10 vuoden päästä sinulla on ihan kiva koti. Karsit huonoimmat aina alta pois. Myös kirpputoreilta voi löytää vanhoja hienoja huonekaluja, Ikea hintaan.

Tai sitten ei enää kotia ollenkaan?

Itse oon sijoittanu 10 vuotta sitten Nokiaan ja sittemmin Nordeaan ja Tikkurilaan. Kaikki sijoitukset 30-75 % miinuksella. Nokia ei taida enää maksaa osinkojakaan. Ihan ei oo menny putkeen. En ole siis ap, mutta en kyllä sijoittamaan ketään neuvoisi. Ja mistä tuommoiset sijoitettavat rahat edes saa, jos muutenkaan ei rahaa ole liikoja.

Nyt oli outo kommentti. "Ihan ei oo menny putkeen". Et kai sinä luullut, että raketin lailla käyrä on koko ajan ylöspäin elämäsi loppuun asti? Olethan sinä saanut osinkoja kaikki nämä vuodet. Minä ainakin olen saanut, ja suunnilleen yhtä monta vuotta olen sijoittanut. Mitä sitten, jos nyt on vähän hiljaisempaa?

Ehkä sinunlaisten ei tosiaan pitäisi sijoittaa, jos vuosikymmenen osingotkaan eivät merkitse sinulle mitään. 

Vierailija
25/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin asuttiin rumassa kodissa ennen. Harmaansekava naarmuinen muovimatto lattioilla, keittiö ja kph halvinta mahdollista, tahraiset, kolhuiset kaapinovet (kuin tuolla tuo ENNEN-kuva paitsi kulunut, ja samalla vinkki miten kaunistat keittiön :) ). Sokkeloinen ja hämärä asunto. 

Muutettiin viime vuonna, nyt on kaunis koti. Rakastan tätä, esteettinen nautinto tekee mielen paremmaksi. Tuntuu että olin hieman masentunut vanhassa. Kalusteet on halpoja, vanhoja, mutta sopii tuonne. 

Blogikoteja en katsele, ei ole tapana...

Sorry! Linkki jäi 

https://new.tikkurila.fi/kotimaalarit/palvelut/tikkurilan_maalilinja/ar…;

siis tuolla Ennen-kuva. 

Vierailija
26/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole paljon rahaa sisustamiseen. Useimmat huonekalut on sukulaisilta saatuja, eli tosi sekalaista settiä.

Pika-apu on siivoaminen ja tavaroiden uudelleen järjestely. Eli yritän saada sisustukseen vaihtelua muuttamalla olemassa olevaa, en suurilla uusilla investoinneilla.

Minulla on useita koristetyynyn päällisiä, joita vaihtelen vuodenajan mukaan, antaa uutta ilmettä olkkariin nopeasti. Oon niin laiska että verhoja en vaihda.

Paljon löytyy ilmaiseksikin. Esim. luonnosta löytyvistä materiaaleista (kivet, kävyt, oksat, lehdet, kaislat, heinät, kukat, marjat...) saa kivoja asetelmia, kransseja tms. (Ja ennen kuin joku älähtää: minulla on sekä omaa peltoa että metsää, eli ihan luvalla otan)

Minulla on myös paljon hyvin hoidettuja viherkasveja.

Vierailija
27/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen että sulla on edes koti, kaikilla ei ole sitäkään. Ihme valitusta jostain materiasta, että voisi sitten päteä kuinka upee sisustus on. Kyllä on turhaa.

Vierailija
28/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin voimakkaasti visuaalinen ihminen että voisin todella huonosti rumassa ympäristössä ja kodissa. Nimenomaan omasta mielestäni rumassa. Olenkin jo nuoresta asti käyttänyt vähiä rahojani nimenomaan kotiin enkä esim. vaatteisiin. Minusta monet eri tyylit ovat kauniita ja on ihan turha tehdä vastakkainasetteluja. Hyvin tehty valkoinen koti tai vaikkapa mummolatyylinen mökki voivat molemmat olla kauniita ja viihtyisiä. Minulle tärkeää on kodin tunnelma. Tykkään selkeydestä ja vaaleudesta, meidän kodissa on paljon maanläheisiä sävyjä. Inhoan epämääräisiä tavarakasoja, rakastan luonnonmateriaaleja. Introverttinä kotiamme näkee tosi harva, silti haluan ihan itseni vuoksi panostaa kotiin. Vähälläkin rahalla voi saada ihanan, tunnelmallisen kodin.

Vierailija
29/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sänky 70-luvulta. Siinä olevan patjan sain muutamia vuosia sitten käytettynä ilmaiseksi. Ruokapöydän sain ilmaiseksi. Sohva on ostettu 1997. Sohvapöydän ostin kirpputorilta. Nojatuolin ostin kirpputorilta. Toisen nojatuolin sain vanhemmilta.

Vierailija
30/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet laittaa valkoiset seinät, ostaa valkoiset huonekalut, vaalea tekstiilit ja kuvittelevat sisustaneensa ihan ainutlaatuisen kodin! :) Vaikka kaikilla naapureilla, työkavereilla ja ystävillä olisi jo aiemmin ollut melkein kopio siitä! :D

Harvassa kodissa näkee enää persoonaa, valitettavasti. Kaikki sitä valkoista geneeristä massaa.

Vierailija
31/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Kenen Kotona -arvaussarjassa oli mukana yllättävän piristäviä ja karismaattisia koteja! Jopa Suomen mittakaavassa!!

Olisi kuvitellut että siinä on vain ja ainoastaan jotain "semi-blogikoteja" tai "blogikoteja" mutta yllätyksekseni paljon antiikkia/vintagea, kirpparikamaa, värejä ja mielenkiitoista taidetta ja monet oli tuunanneet itse kaikkea kivaa. Oli kiva katsoa sitä.

Vierailija
32/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyttä jauhaa enää 2020 valkoisista kodeista. Jo vuosia on ihan muut tyylit olleet muodissa. Ja ajatella, ne jotka sisustaa vaaleilla sävyillä saattavat ihan aidosti ja oikeasti pitää siitä!

Vierailija
33/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tietyssä määrin pitää intohimo olla, että jaksaa pikkurahalla laittaa, itse kunnostaa, kiertää kirpputoreja jne. Itse sisustin omaa rivitalokolmiotani vuosia ja vuosia. Kun esikoinen oli pieni vauva, kulki se kantorepussa mukana kun kiertelin kirppareita, silloin oli aikaa sisustaa, sommitella ja pohtia. Mutta sain mitä halusin, tein mielettömiä löytöjä, en maksanut hirveitä summia, koska ei olisi ollut varaa, mutta tästä kodista tuli näköisemme ja siitä on ollut iloa jo monia, monia vuosia. Nyt ei sitten olekaan aikaa samalla tavalla ja sisustankin nykyään ihan pikku jutuilla.

Vierailija
34/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele vertailematon elämäntapa.

Elä hetkessä.

Älä mieti mitä sinulta puuttuu vaan iloitse siitä mitä sinulla on.

Vierailija
35/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot: älkää maalatko kaikkia vanhoja huonekaluja, siis jos on puuta eikä jotain mäntymöhkäleitä.

Vierailija
36/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä asioista iloa. Taannoin ostin Ikeasta kehykset ja laitoin futispelipaidan makkarin seinälle. Olkkariin pari jääkiekkopaitaa laittaen hihoihin harjanvarret. Uutta ilmettä edullisesti.

Vierailija
37/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt monissa ns. kalliilla laitetuissa kodeissa ja todella monessa niistä on sotkuista, suorastaan likaista. Eli todellisuus on ihan muuta kuin blogien tms. kuvat. En myöskään ymmärrä, mitä järkeä on ostaa/rakentaa/remontoida koti vimpan päälle ja sisustaa se kalliilla ja sitten antaa kalliin kokonaisuuden räjähtää silmissä. Laadukkainkin design-kylppäri ja -keittiö nuhjaantuu rumaksi 4-5 vuodessa, jollei sitä pestä koskaan kunnolla.

Eli ap, pikavinkit: vähennä tavaran määrää, järjestele ja siivoa. Jo tämä kohentaa kotisi ilmettä. Suunnittele, mitä haluaisit muuttaa ja ala säästää siihen rahaa.

Vierailija
38/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse tykkään rauhallisista taustaväreistä, koska maalaan hyvin värikkäitä tauluja.

Eli mulla on valkoiset seinät ja mustat/valkoiset huonekalut, koska muuten näyttäisi että asunto räjähtää. Sohvatyynyt on okran väriset, samaten verhot.

Esim. sohvien värejä voi uusia ostamalla irtopäälliset. Meillä on valkoinen pikkukoira ja iRL mustat kangassohvat on tällä hetkellä suojatut valkoisilla irtopäällisillä, joista pulitin 80 euroa. Ei näy karvat niin ja päälliset voi pestä......Olkkarin maton olen ostanut alesta satasella, ja senkin kanssa kävin läpi koko valikoiman ja kyttäsin, että koiran karvat lähtee materiaalista helposti eikä imuroinnin väliin jääminen niiiin pistä silmään.

Eteisen matot ostettiin S-bonuksella, jota on kertynyt vuosia ja vuosia, ja sillä tehtiin aikoinaan 5 v. sitten pintarempastakin (lattiat muovisista lautalattioiksi ja maalia). Sirkkelikin vuokrattiin samasta paikasta....

Huonekaluista vain kirjahylly on ostettu Ikeasta, loput on umpipuisia kierrätyskamoja. 10 hengen mäntyisen keittiönpöydän löysin kierrätyskeskuksesta. Olen maalannut kaikki joko mustiksi, vaaleanharmaiksi tai valkoisiksi ja vaihtanut vetimet moneen. Lastulevyä en ikinä enää huoli asuntooni. Puu kestää ja vanhin puuhuonekaluni on vuodelta 1944. Opiskeluaikojen lastulevykalusteet on hajonneet jo ajat sitten.....anoppikin osti uudet puuhuonekalut kirppareilta ja huutokaupasta, kun erosi ja pisti pensselin ja telan laulamaan. Sanoi samaa, että kalustelevyä en osta enää ikinä.

Puutarhassa, jos varat on vähissä, homma käy hitaammin. Pitää olla kärsivällinen. Puutarhakaupassa kannattaa ostaa vaikka kaksi kalliimpaa tuuhean tanakkaa perennapurkkia ja jakaa se kuudeksi eri aluksi. Tulee halvemmaksi. Monia kasveja voi helposti kylvää siemenistä, kuten pässinhelpot palava rakkaus, sormustinkukka, punapäivänkakkara, harjaneilikka, salkoruusu, maariankello....toinen vaihtoehto on ottaa juuripistokas, ja esim. isomaksaruoho tekee juuret ihan maljakossa.

Jopa mun pionit on kylvetty siemenistä, ja niitä on yli 30. Tosin kukkimista sai odotella 6 vuotta ja paikka piti merkitä leikatulla muovilaatikolla, koska pelkkä itäminen kestää vuoden. Taimenvaihdoista ja joskus myös kasvitieteellisissä saa/myydään halvalla alkuja, ja sieltä on peräisin meidän unkarinsireeni, sireenit, tuoksuköynnöskuusama, kultasade, Sinikka- luumupuut ja kriikunat ja muutama omajuurinen ruusu, joita on muutenkin vaikea löytää puutarhakaupoista. (Ne kun myy vartettuja, jotka ei ole niin kestäviä.) Esim. Turun kasvitieteellisestä ostin vieraillessani v 2013 viivottimen kokoisen hopeavaahteran, joka on nyt 7 metrinen. Maksoin "onnettomasta" 8 euroa.

Mulla on myös 3 omasta siemenestä kasvatettua omenapuuta, yksi on anopin pihalla ja epävirallisesti nimetty minun mukaani.....

mutta kuitenkin itse pitää etsiä ja tehdä, kaupasta saa kalliilla.

Vierailija
39/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, usein noiden unelmien takana on kunnon velkataakka. Jopa huonekaluja ostetaan pitkillä maksuajoilla. 

Olen ehkä tyhmä kun en laittanut koko omaisuuttani seiniin. 

Vierailija
40/60 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista kommenteista.

En tosiaan ihaile mitään tusinablogikoteja, vaan tykkään kyllä vähän sellaisesta persoonallisemmasta sisustustyylistä ja myös väreistä, vaikkakin omassa kodissani olen halunnut pitää esim seinät valkoisina.

Meillä on kyllä edelleen liikaa tavaraa, vaikka sitä paljon olenkin laittanut pois. Mies vaan taipuvainen säästämään kaiken ”koska niissä tunnearvoa”. Itse en ollenkaan samalla tavalla kiinny tavaraan. Lisäksi vielä kolme lasta, joilla heilläkin jokaisella jonkun verran sitä tavaraa..

Haluaisin kotiimme esim kaunista taidetta. Pikkurahalla en vaan ole löytänyt sellaista, paitsi pari kivaa julistetta, mutta en niitäkään pitäisi seinällä jos olisi varaa laittaa taiteeseen enemmän rahaa. Nyt yritin etsiä kauniita laatikoita, joihin voisin laittaa sisälle papereita ja muuta sekalaista tavaraa, jotka kuitenkin pitäisi säästää. Mutta en nyt ainakaan nopeasti kun etsin, löytänyt mistään. Kivoja olisi esim sellaiset erilaiset pahvisen kirjavat, vaikkapa kukakuvioiset.

Sitten haluaisin lisää viherkasveja, mutta olen ihan surkea kasvien kanssa. Myös puutarha odottaa innokasta laittajaa.

Etsinnässä mahdollisimman helppohoitoisia kasveja. Eikä niihinkään ole laittaa mitään satoja euroja todellakaan, hyvä jos edes jokunen kymppi.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän