Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
”Sitten sää oot vit tu saa TA nan huo ra!” kun en uskonut hänen todella läpinäkyviä valheitaan.
Toinen suosittu lause oli ”Sut pitäs viedä hoitoon”, kun hän suuttui, kun olin eri mieltä hänen kanssaan ja uskalsin sanoa ääneen oman mielipiteeni.
”Olen puhunut asiasta asintuntijoiden kanssa”, oli myös hyvin yleinen argumentti, kun hän oli taas jälleen kerran oikeassa ja kaikki muut hänen kanssaan eri mieltä olevat olivat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä saa hyviä vinkkejä, kiitos!
Terkuin se narsku, jota rakastat :)Narskua ei rakasta kukaan muu kuin narsku itse. Hah hah haa!!
Eikä muuten sekään. Ihailla kyllä voi omaa oveluuttaan, jonka läpi vaan aika moni näkee. Viimeistään ajan kanssa.
Viitsiikö noita edes sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun motiivi oikein on?
Tuo tuli aina jos erehtyi kysymään/kyseenalaistamaan jotain epäkohtaa/ristiriitaa puheissaan.
Jos n puhui yhdelle yhtä, toiselle toista ja nämä kaksi vertailivat kuulemiaan, n kysyi etteikö teillä ole mitään muita puheenaiheita kuin hän. Ja oli oikeasti onnistunut pääsemään huomion keskipisteeksi, keinoilla ei niin väliä. Tähänkin kysymys: mikä teidän motiivi on?
Kukaan muu ei käyttänyt sanaa motiivi niin tiuhaan.
Onkohan narsistia ilman jonkintasoista vainoharhaisuutta? Eipä taida olla.
Narsistin maailma on kyyninen, synkkä, pessimistinen, syyttelevä. Muut ovat pahoja. Ei hän.
Kivapa tuollaisen ihmisen ystävä olla!
Olet sairas/sinussa on jotain vikaa/olet paha
Olet liian hyvä minulle, en ansaitse sinua, sinun ei kannata olla minun kanssani
Olet kyllä huonoin ystävä mitä minulla on, esim Irmeli ei koskaan olisi noin itsekäs (kun ei saa tahtoaan läpi)
Ex tapasi sanoa: ei voi isännän kiveksessä kirnuunnu.
(oli misogyynikkko)
Vierailija kirjoitti:
(oli misogyynikkko)
En kyllä ymmärtänyt tätä sanontaa yhtään. Mitä tää edes voi tarkoittaa??
"En tiennyt että olet niin herkkä" kun sanoo että noin ei saa sanoa, se loukkaa, jonkun selkeän loukkaavan kommentin jälkeen.
"Miten te ette mitään osaa", "Se oli sanonu susta että...", aina kerrotaan muiden sanomisia, vaikka ne ei edes ole totta, luultavasti narsistin omia ajatuksia jotka haluaa tuoda esiin noin. Ne on aina haukkuvia kommentteja.
Myös omituiset raivokohtaukset, ja minun tuntemani narsisti kuulee myös ääniä ja raivoaa niiden perusteella. Että ettekö voi olla hiljaa, vaikka kaikki ovat olleet nukkumassa hiljaa jo tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taaskaan ymmärrä.
Niin tuttu, niin tuttu!
"Te ette ole mitään."
"Minä olen aina oikeassa."
Olet hullu
Sun pitäs mennä hoitoon
Olet vainoharhainen
Nää on taas sun omia kuvitelmia
Jos sä vaan muuttaisit omaa käytöstäs niin kaikki olisi hyvin
Jos sä vaan käyttäytyisit paremmin niin ei olis riitoja
Lapsille kattokaa nyt tota äitiänne se on ihan hullu
"KUINKA SINÄ KEHTAAT"
"MINÄ; olen tehnyt kaikkeni sinun puolesta/en ole koskaan../ olen AINA../..pyyteetön rakkaus../ kerron kaikille minkälainen sinä olet/olen sinun vuoksesi menettänyt.../en ansaitse.../olen ilman omaa syytäni../jouduin sinun ("ystävän" , työnantajan, naapurin, taksikuskin, lääkärin, siskon, naapurin koiran..)takiasi tekemään../ olen kaltoinkohdeltu/ olen kaikesta huolimatta selviytyjä
abaut tuota rataa joka ikinen kirjallinen ja sanallinen tuotos
Vierailija kirjoitti:
Olet hullu
Sun pitäs mennä hoitoon
Olet vainoharhainen
Nää on taas sun omia kuvitelmia
Jos sä vaan muuttaisit omaa käytöstäs niin kaikki olisi hyvin
Jos sä vaan käyttäytyisit paremmin niin ei olis riitoja
Lapsille kattokaa nyt tota äitiänne se on ihan hullu
Sanasta sanaan tuttua juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(oli misogyynikkko)En kyllä ymmärtänyt tätä sanontaa yhtään. Mitä tää edes voi tarkoittaa??
Hyvin on käytössä ku ei jää siittiöt muhimaan kiveksiin.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että loukkaannuit. Otat niin herkästi itseesi.
Ja loukkaukset on vain "totuuksia".
Lopeta jo.
Tyhmä!
Turvat tukkoon.
Idiootti.
Yhdessähän me nämä teimme.
Ja narsisti voi sanoa täysin samat sanat heti jälkeesi jossain ja jatkaa sitä vuosikymmeniä. Kopioi jokaisen lauseen.
Toki,
Kaikki -isi muodot, enhän voISI, en tekISI jne.
luvattomassa/epäilyttävässä paikassa: kuselle menossa, tuletko pitelemään?
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan nämä asiat yksin, ei kukaan muu osaa.
Narsistit kylläkin käyttävät tuota syyllistämistä yksin tekemisestä, kun haluavat päästä loisimaan muiden ansioille. Kutsuvat narsistiksi ja itsekkääksi.
Tuo onkin se mikä ajaa täydelliseen apatiaan ja avuttomuuteen.
On kauheaa tajuta että narsisti tarvitsee sinut vihattavakseen. Rakastaa hän ei osaa.