Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Mun ei olisi tarvinnut pettää muiden naisten kanssa, jos et olisi tuollainen.
Kun kysyin millainen ?
Narsku vastasi : et ihaile ja kehu mua, et huomioi mua, huomioit lapsia enemmän kuin mua, sun silmistä näkee että et rakasta, et purista mun munasta lujaa, sun halaus ei ole napakka, et ymmärrä ottaa mua kesken päivän, et ime mun munaa vaikka sun pitäis tietää että tykkään siitä.
Okei. Erottiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun kysyin millainen ?
Narsku vastasi : et ihaile ja kehu mua, et huomioi mua, huomioit lapsia enemmän kuin mua, sun silmistä näkee että et rakasta, et purista mun munasta lujaa, sun halaus ei ole napakka, et ymmärrä ottaa mua kesken päivän, et ime mun munaa vaikka sun pitäis tietää että tykkään siitä.
Okei. Erottiin.
Olitteko pitkään yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kysyin millainen ?
Okei. Erottiin.
24 vuotta ja kolme lastakin saatiin. Ja kyllä, lasten vuoksi kestin tuota hulluutta, mutta nyt se on ohi.
Olitteko pitkään yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että narsismista on tullut selitys kaikelle huonolle käytökselle ja vaikeille ihmisille. Kaikki kusipäisyys ei täytä diagnostisia kriteereitä.
On totta, että jos joku on toistuvasti vakavissa vaikeuksissa ihmissuhteissaan ja ei kykene näkemään virheitään ja oppimaan niistä, niin voi kyse persoonallisuushäiriöstä tai häiriöpiirteistä. Persoonallisuushäiriöitä on narsismin lisäksi monia muitakin (esim. epävakaa, vaativa, huomiohakuinen, estynyt, sekatyyppinen jne). Persoonallisuushäiriönen joutuu persoonansa ja käytöksensä takia vaikeuksiin yhä uudelleen ja uudelleen. Sellaisesta käytöksestä ei ole mitään hyötyä hänelle itselleen pitkällä eikä lyhyellä aikavälillä.
Ei se ihan noinkaan ole. Narsistihan usein menestyy ulkoisesti mitattuna niin ihmissuhteissa kuin urallaankin. Narsistit saavat parempaa palkkaa jne. Googleta vaikka.
He ovat hyviä vaikuttamaan hurmaavilta ihmisiltä, joten eivät yleensä joudu "vaikeuksiin" ihmissuhteissaan tai muutenkaan. Muut ihmiset näkevät usein vain narskun hurmaavan kuoren ja siksi jopa puolustavat narsistia. Siksi narsisteilla on ympärillään niinsanottu hovi.
Tää koko ketjuhan kertoo narsistien käyttäytymisestä ja kommunikoinnista ihmissuhteissa. Vaikuttaako menestyksellä ihmissuhteissa. Narsisti mitätöi ja loukkaa toistuvasti niitä kaikkein lähimpään, omaa kumppania, vanhempiaan, lapsiaan ja ystäviään. Siksi monilla narsisteilla voi olla paljon tuttuja, tuhansia someseuraajia, mutta ei yhtään läheistä ystävää. Perheet ja parisuhteet hajoo, kun puoliso ei enää (oikeutetusti) kestä narsistin käytöstä. Myös työssä voi tulla ongelmia, kun naamio rakoilee tai narsisti vaan kyllästyy ja sarjavaihtaa uuteen paikkaan löytämättä koskaan sitä mitä etsii. Käytöksestä, joka johtaa potkuihin töistä, siitä on tässä ketjussa esimerkkejä. Uskokaa pois narsistit ovat sisimmässään hyvin onnettomia ihmisiä.
Näin on munkin käsityksen mukaan. Narsistit käyttäytyvät yleensä huonosti tai välinpitämättömästi niitä kaikkein lähimpiään kohtaan. Mutta jotkut työpaikallakin, kuka mitenkin on tottunut narsistista tyydytystä saamaan. Jotkut pelaamalla ihmissuhdepelejä, toiset loistamalla työssään. Monesti kuitenkin saavat jatkaa huonoakin käytöstä ilman seuraamuksia, eli sillä tavalla eivät joudu vaikeuksiin. Mutta kuten sanottua, narsistejakin on monenlaisia.
Oma n-äitini, joka kotona sai arvaamattomia raivokohtauksia, huusi ja mitätöi, leipoi harva se päivä työpaikkansa kahvihuoneeseen jotain herkkua. Tuo on jäänyt mieleen, puhumattakaan muusta uskomattoman hurmaavasta julkisivusta.
Ei niitä tarvitse olla kuin yksi tai muutama ihminen, usein se perheenjäsen tai työpaikkarääkätty, jotka saavat nähdä näiden ihmisten pimeän puolen. Narsistin kataluus on juuri siinä, että kukaan ei haluaisi uskoa hänestä pahaa. Kaikkein vähiten hän itse.
Vierailija kirjoitti:
No tässä ja muissa ketjuissahan on avautunut satoja narsistien uhreja. Kertokaahan nyt kuinka paljon teidän psykiatrinen hoitonne on tullut kustantamaan veronmaksajille?
Kaikki eivät saa ikänään minkäänlaista hoitoa. Kokonaan toinen juttu, että osasta narskujen lapsia tulee itsestään narsisteja.
Narsistit harvemmin kärsivät itse tilastaan. He eivät tosiaan ole niitä jotka ovat sinne terapiaan menossa , ennemminkin halveksivat kaikenlaista heikkoutta.
Joskus nämä samat ihmiset voivat silti tehdä itse terapiatyötä.
Ja salaa halveksivat potilaitaan.
Tuota voisi kutsua jo aika alhaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Nytkö vasta tajusit?"
Tämä on klassikko.
Narsistin lempisanonta voi olla hiljaisuus, ei sano mitään. Paitsi mököttää tai on negat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Paljon on täällä kommentteja, osa asiasta, osa asian vierestä, mutta paljon nousee kyllä esiin toistuvia teemoja ja saman kaltaisia puhetapoja.
kylmäävää, miten narsisteilla ympäri maailman ja suomen maan on samanlaisia fraaseja jota toistavat.. mistä ovat ne oppineet vai miten voikin olla niin samankaltaisia tarinoita?????
Sama sisäinen tyhjyys niillä on kaikilla. Siitä se nousee. Pääasia että saa siirrettyä oman mitättömyyden siihen toiseen ihmiseen. Siksi ne ovat huonoja kestämään yksinoloa.
"Olen pahoillani, jos loukkaannuit."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Paljon on täällä kommentteja, osa asiasta, osa asian vierestä, mutta paljon nousee kyllä esiin toistuvia teemoja ja saman kaltaisia puhetapoja.
kylmäävää, miten narsisteilla ympäri maailman ja suomen maan on samanlaisia fraaseja jota toistavat.. mistä ovat ne oppineet vai miten voikin olla niin samankaltaisia tarinoita?????
Kylmäävää on ajatella, että narsisteja on noin prosentti maailman väestöstä. Se takaa paljon väkivaltaista hulluutta maailmanlaajuisesti.
Just kuuntelin yhtä podcastia (jenkeistä) ja siinä sanottiin että näitä klusteri-b ihmisiä, jotka aiheuttaa kaikenlaista sekasortoa, riitaisuutta ja loputonta syyttelyä/syyllistämistä, on 5-10 % väestöstä. Monet on sitä mieltä, että määrä on kasvussa. Ihan todellinen life saver on ymmärtää ilmiötä ja näiden ihmisten toimintatapoja, erilaisia ilmiasuja ja tyypillisiä pyrkimyksiä. Lähes poikeuksetta he tekeytyvät itse vääryyttä kärsineiksi uhreiksi, vaikka käyttäytyvät itse moraalittomasti.
Kannattaa vahvistaa omia rajojaanja opetella ein sanomista. Nämä ihmiset tunnustelevat heti heikot kohtasi kuin vampyyrit ainakin. Sanonta ”kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan hyviä” kannattaa myös unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on uskomaton. Ihan kuin narskuille olisi oma koulu, jossa opetetaan samoja sanoja.
Sama kuin miehillä on oltava oma koulu, jossa opetetaa sanomaan ”haluan vapautta” kun oikeesti on toinen nainen.
Mistä voi johtua että miljoonat? Miehet ympäri maailman hokee samoja asioita naisilleen?? Opeteltua vai tiedostamatonta?
Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus, ja narsisteilla on samanlaisia käytösmaneereita ympäri maailman. Kuuluvat ns. sairauden kuvaan.
Mistä se sairaus johtuu?
Siitä ei ole varmuutta. Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli saman verran kuin skitsofreenikoitakin, mutta narsistit ovat paljon vaarallisempia toisille ihmisille kuin skitsofreenikot. Skitsofreniasta voi myös parantua, narsismi-mielisairaus on parantumaton.
Itseasiassa noin 3% ihmisistä ja jopa narsisismista on joskus aniharvoin joku "parantunut" (oppinut elämään toisin, mutta se vaatii yleensä jonkun kovan kolhun ja hyvin hyvin pitkän terapian, (ja pienen ihmeen).
Joka ei syö, sen ei syömänkän pidä. Äitini lempilause (Lutherilta ja Leniniltä). Inhoan vieläkin pullamössöä.
"Miksi sun aina pitää pilata (mikä tahansa asia)"
"Tää on sun vika"
Olet niin herkkä luonteeltasi. Varmasti kyllä, kun narskun aito "tunne-elämä" koostuu vihasta ja kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motiivi on vain tiedottaa narsismi-mielisairaudesta, joka on maailman vaarallisin mielisairaus.
Ihan ylevä ja ihailtava missio sinulla, arvostan sitä kyllä.
Narsismista kannattaa tosiaan tiedottaa, koska se on hyvin vaarallinen ja yleinen mielisairaus. Ja koska narsismi on yleinen mielisairaus, tältäkin palstalta löytyy narsisteja paljon.
Sairaseläkkeelläkin oleva narsisti voi päteä netissä aamusta iltaan, ja tuntea olevansa tärkeä kun valehtelee joka asiasta. Narsismiinhan liittyy usein patologista valehteluakin.
Mielestäni narsismi ON hyvin pitkälle joko tietoista tai tahatonta valehtelua tai harhaanjohtamista, joka voi olla tiedon pimittämistäkin. Vaikeneminen on hyvin tyypillinen n:nen strategia. Samoin satuilu menneisyydestä (vaikkapa n:n oma lapsuus) jonka hän usein idealisoi, vaikka se on usein ollut traumatisoiva/väkivaltainen.
Koko narsistin illuusiominuus (olen täydellisen hyvä ja arvokkaampi kuin muut, nämä tollot) perustuu valheelle. Toki hän salaa ylimielisyytensä usein taitavasti jopa korostetun nöyryyden ja vaatimattomuuden taakse. Ei kannata mennä tuohon halpaan.
Pyöritti ainakin 3-4 naista valehdellen jokaiselle jotain, mm eräälle näytti eropaperit jossa oli väärennetyt allekirjoitukset, paljastui myöhemmin.
Haukkui yhden toiselle, toisen kolmannelle jne..sattumoisin some on olemassa ja jäi lopulta kiinni tästä noin 2v kestäneestä pelistä johon liittyi raha ja seksi tietty. Kun kaikki alkoi kaatua niskaan muutti maasta.
Surullista että loukkaannuit. Otat niin herkästi itseesi.