Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Kaikkia meitä tarvitaan. Vai tarvitaanko?
Valitsin sinut tuhansien joukosta.
Kukaan muu ei olisi sinua huolinut. (Nämä 2 viimeisintä samalta narskulta. Eka suhteen alussa, toka suhteen lopussa.)
Varmaan ollut täällä satakertaa: "Hyvää hyvyyttäni (puutuin muiden asioihin)"
Nnn kirjoitti:
Omista kokemuksistani: Keskustelut narsistin kanssa on usein aivan käsittämättömiä. Kaikki kääntyy ihan päälaelleen ja utopistiseksi, syyttelyä ties mistä, itsessä ei ikinä vikaa, taivaan lahja naisille on, epärealistisia käsityksiä itsestään, suureellisia toiveita ja kuvitelmia, ylentää itsensä lähes jumalolennoksi, muut on kaikessa huonompia kuin hän…
.. monesti ihmettelin et mitä vttua kanssaan keskustellessa oikeen tapahtuu. Vuosia koitin keskustella ja puolustella itseäni, lapsia ja muita ihmisiä, koittaa saada näkemään muutkin kuin itsensä.. lopulta totesin, et tää on selvää mindfckingia, ei narsku kykene näkemään muita kuin itsensä ja näkökantansa, tekee tahallaan toisille pahaa tahallaan, umpihullu ihminen.
Juu, eksä on. Sekunttiakaan en ole eroa katunut.
Juu. Kreikkalainen veistos kuulemma oli. Ylipainoinen...
Myyn tavaran x. Tämä meillä niin, että kun tietää mun vaikka tykkäävän jostain huonekalusta, niin sanoo myyvänsä sen jos tulee vähänkin rahasta kyse. Ei siis puhuta rahasta ja siitä, kuinka meillä käytetään taloudellista valtaa.
Nnn kirjoitti:
Omista kokemuksistani: Keskustelut narsistin kanssa on usein aivan käsittämättömiä. Kaikki kääntyy ihan päälaelleen ja utopistiseksi, syyttelyä ties mistä, itsessä ei ikinä vikaa, taivaan lahja naisille on, epärealistisia käsityksiä itsestään, suureellisia toiveita ja kuvitelmia, ylentää itsensä lähes jumalolennoksi, muut on kaikessa huonompia kuin hän…
.. monesti ihmettelin et mitä vttua kanssaan keskustellessa oikeen tapahtuu. Vuosia koitin keskustella ja puolustella itseäni, lapsia ja muita ihmisiä, koittaa saada näkemään muutkin kuin itsensä.. lopulta totesin, et tää on selvää mindfckingia, ei narsku kykene näkemään muita kuin itsensä ja näkökantansa, tekee tahallaan toisille pahaa tahallaan, umpihullu ihminen.
Juu, eksä on. Sekunttiakaan en ole eroa katunut.
Tuttua. Asiassa ei pysytä, ei ollenkaan. Itse hän voi vedota menneisiin tapahtumiin, sanomisiin. Jos minä teen niin, niin ei pidä katsoa taaksepäin vaan eteenpäin. Vaikka hän itse 30 sekuntia aikaisemmin veti vanhat asiat esille.
Olen looginen ajattelija ja pystyn aika hyvin pysymään asiassa ja tosiasioissa. Toinen taas heittelee kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Usein sisältyy mun vertailua naapurin Ullaan, Tiinaan ja Tuijaan, jotka ovat paljon parempia joka asiassa.
Mulla meni lähes 20 vuotta ennen kuin tajusin, että keskustelujen tarkoitus ei ole ratkaista mitään tai puhua mistään. Niiden ainoa tarkoitus on jonkinlainen voitto keinoja kaihtamatta tai totuudesta piittaamatta. Ja ei siis minun tai edustamieni asioiden eduksi.
Joskis ryöpytyksessä aloin itkeö ja sehän on vain manipulointiyritys. Ei tosiaankaan näe, että sanansa tai tekonsa satuttavat ja olen surullinen
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että kaksoisviestintä oli se tyypillisin. Teit niin tai näin, oli se aina väärinpäin.
Me muutimme useasti ja meillä oli paljon tauluja. Minä olin mukana apumiehenä asettelemassa taulua oikealle paikalla. ”Mitä sä siinä sähläät!”.
Päätin sitten vain kiltisti seistä vieressä ja odottaa pyyntöä, mitä tekisin. ”Mitä sä siinä seisot tumput suorina!”.
Meillä sama, mutta kaupan kassalla. Jos pakkaan, niin kihisee ja tönii suunnilleen pois. Jos en pakkaa, niin mitä siinä toljotat. Ratkaisu: emme käy kaupassa enää yhdessä.
"Anteeksi jos joku pahoitti mielensä minun teoistani"
Vierailija kirjoitti:
Se mulkoilu ja silmien pyörittely,jos joku vaikka kaapin ovi kolahti mukamas liian kovaa kiinni.Heti piti syyttää,että mitä sä nyt riehut.
Jos touhuan keittiössö jotain, kun katselee telkkaria, niin välittömästi laittaa ohjelman paussille ja odottaa silmiä pyöritellen/huokaillen, että lopetan esim. veden laskemisen hanasta. Jatkaa marttyyrinä katselemista vasta, kun valotkin on sammutettu. Toisaalta jos joku muu katsoo telkkaria hän laittaa valoja päälle, kuuntelee iPadistään podcastia, touhuaa keittiössä. Ja vaikka kuinka ja kauan.
Kahdenlaisilla säännöillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut tästäkään asiasta kiitosta X:ltä. X voi olla mikä tahansa näistä: perheenjäsen, esimies, yhdistyksen hallitus tai muut jäsenet, työkaveri. Vaikka olis kiitetty se ole riittävästi kiitetty.
”Et sano koskaan kiitos.” Tämän hän totesi viimeksi aikuiselle lapsellemme, joka juuri kiitti ruuasta. Itse välitän kiitokseni nykyisin tekstiviestinä. Onpahan todiste, että kiitetty on. Hänen suustaan tai kännykästään ei kyllä kiitosta heru. Moitteita sitäkin enemmän.
Olet aivan sekaisin(kukakohan on..), rauhoitu(itse huuto-raivoaa,syyttelee ja yrittää provosoida riitaan ym.),jatkuva kiitoksen ja anteeksipyyntöjen anelu muilta(ei ole sanonta mutta jatkuva tapa silti)
Hyvää delta-coronaa kaikille narskuille!<3 "you're gonna catch a cold from the eyes inside your soul..."
"Minua ei korvaa kukaan", "Tämä firma kaatuu jos lähden". "Kaikki on minun ansiotani" vaikka työt olisi tehnyt joku toinen.
Tässä jotain mitä ei koskaan sanottu: Hyvästejä. No closure ever. Takaportti ikuisesti hänen mielestään auki. Eikä muutenkaan koskaan saanut vastauksia tärkeisiin kysymyksiin.
"Hedelmistään puu tunnetaan." Ei taida tuntea omia hedelmiään sitten.
Kun hän koki kärsineensä vääryyttä, hän sanoi: "Tämä on niin kuin Jeesusta naulittaisiin ristille".
Sanoja ne vaan on, pelkkiä sanoja.
Olet hullu, sun vika, tein näin koska sinä.