Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan narsistin lempisanontoja!

Vierailija
05.05.2020 |

!

Kommentit (1093)

Vierailija
921/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Kyllä MINÄ tiedän!!”

Voi vee...🤬

Vierailija
922/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hakemaasi sivua ei voida näyttää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien suusta kuultuja, aiempina vuosina: 1. "Olet puukuula. Etkö olekin." 2. "Hedelmistään puu tunnetaan." 3. "Miten olisi seksi. Lämmitä sauna. Olen 5 min. päästä siellä." 4. "Älä ole paranoidi". 5. "Et pysty mihinkään koskaan, sinusta ei tule mitään." 6. "Pelasit huonosti korttisi." 7. "Olet hukassa." Se henkilö oli itse monesta asiasta tietämätön. 8. "Olet läski ja näytät sialta." Viittasi pehmolelusikaan.

Vierailija
924/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun motiivi oikein on? 

Tuo tuli aina jos erehtyi kysymään/kyseenalaistamaan jotain epäkohtaa/ristiriitaa puheissaan.

Jos n puhui yhdelle yhtä, toiselle toista ja nämä kaksi vertailivat kuulemiaan, n kysyi etteikö teillä ole mitään muita puheenaiheita kuin hän. Ja oli oikeasti onnistunut pääsemään huomion keskipisteeksi, keinoilla ei niin väliä. Tähänkin kysymys: mikä teidän motiivi on?

Kukaan muu ei käyttänyt sanaa motiivi niin tiuhaan.

Vierailija
925/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä puhelussa uhkaa tappaa. Toisessa puhelussa sanoo: "Luuletko sä, että oon niin tyhmä, että tappaisin sut itse? Ei laittaisin jonkun toisen sut tappamaan". Sanoo lapselle, että vankilassa olisi aikaa miettiä kostoa (ei kukaan normaali puhu lapselle noin).  Sitten kun olen edelleen sitä mieltä, että olen todellakin eronnut sinusta, niin tulee anteeksipyyntö kaikista sanomisista. Kunnes sama uhkailu alkaa taas alusta, kun huomaa, että en ole palaamassa enää takaisin.

Vierailija
926/1093 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Anteeksi, että susta tuntuu siltä.

- Anteeksi jos ymmärsit väärin mitä sanoin.

- Sä otat niin tosissaan kaiken.

- En ole koskaan sanonut noin.

- Mä en kyllä muista, että tollasta olis koskaan tapahtunut.

Vierailija
927/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voita mua koskaan

Vierailija
928/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et voita mua koskaan

Eikö enää oma mielikuvitus riitä narsistialoitusten tekemiseen?

Vierailija
929/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oon siis ollut koko mun elämäni uhri ja väärinymmärretty."

"Voidaanks me pitää tää juttu niinku kahdenkeskisenä?"

"Paljos mulla onkaan seuraajia Instassa?"

"Rakastaksä mua vielä?"

"Bitcoin."

Vierailija
930/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, en ole tehnyt.

Onneksi nykyään voi äänittää kännykällä niin narsisti on nolona.

Vierailija
931/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei ikinä kirjoita mitään, jottei hänen sanomisiaan voi todistaa, mutta onneksi nykyään voi äänittää kännykällä.

Vierailija
932/1093 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitän kaikki anopin sanomiset.

Vierailija
933/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ymmärrän että kohtelin sinua väärin, anna anteeksi rakas, se ei toistu enää koskaan!!!" kukkakimpun kera. never ajain

Vierailija
934/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ex oli narsisti"

Mitä tämä kertoo ketjuun kirjoittaneista itsestään?

Vierailija
935/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette pysyneet tällaisten kumppanienne kanssa? Eikö henkisessä väkivallassa pitäisi olla samat periaatteet kuin fyysisessäkin, yksi lyönti ja seurustelu oli siinä?

Vierailija
936/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ei ole mielisairaus (= ei ole psykoottinen sairaus), se on persoonallisuushäiriö, joka johtuu yleensä mm.rakkaudettomasta lapsuudesta. Persoonallisuushäiriöitä, myös narsismia voidaan hoitaa pitkällä psykoterapialla. (Poikkeuksena psykopatiaa ei voi parantaa.) Tämä vaatii toisin sen, että potilas on hoitomyönteinen. Narsismi tuottaa vakavaa kärsimystä (ihmissuhteet ja työsuhteet toistuvasti epäonnistuu), yksinäisyyttä, masennusta ja ahdistusta. Tämä kärsimys voi saada narsistin etsimään apua ja hakeutumaan terapiaan. Jos hän on riittävän pitkäjännitteinen ja ei lopeta terapiaa kesken, hänen narsisminsa voi lieventyä tai parhaassa tapauksessa parantua.

Vierailija
937/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tässä keskustelussa sekoitetaan narsismi myös psykopatiaan. Psykopaatti on tunnekylmä, narsisti erittäin hauras sisältäpäin, itsetunnoltaan ja siksi on tiedostamattaan pönkkittään itseään, välttääkseen kohtaamasta sitä syvää häpeää ja alemmuuden tunnetta, joka hänen sisällään asuu. Narsisti on altis masennukselle, kun taas psykopaatti tunteettomana ei ole. Narsisti ei psykoottinen sen useammin kuin kuka tahansa meistä, joten häntä ei voi viedä pakkohoitoon. (Narsismi ei parane mielisaalassa, joten miten pakkohoito edes hyödyttäisi häntä?)

Narsismi ei ole joko tai ominaisuus vaan sitä eriasteisia määriä meissä kaikissa. Esiintyvät taiteilijat ja stand up - koomikot tarvitset reilun annoksen narsismi nauttiakseen työstään. Narsistinen persoonallisuushäiriö diagnosoidaan psykiatristen tutkimusten perusteella, se ei ole mielipide kysymys.

Vielä nuoruus iässä narsismi voi korjaantua terveissä vuorovaikutussuhteissa. Pitkässä tiiviissä psykoterapiassa voidaan korjata psyyken rakenteita ja helpottaa tai jopa parantaa narsistista persoonallisuushäiriötä. Psykopatiaa, joka on siis täysin oma erillinen häiriönsä, ei voi terapiassa parantaa.

Lähde ja lisätietoa narsismista ja sen hoidosta:

https://www.narsisminuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/gustav…

Vierailija
938/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielisairas niin kuin isäsikin.

Vierailija
939/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ex oli narsisti"

Kertoo sen ettei käsitettä edes tunnettu menneinä vuosikymmeninä, kärsittiin vaan koska uskottiin että tehdään jotain jaloa.

Vierailija
940/1093 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ex oli narsisti"

Kertoo sen ettei käsitettä edes tunnettu menneinä vuosikymmeninä, kärsittiin vaan koska uskottiin että tehdään jotain jaloa.

Jos alapeukutat olet itsekin narsku ainakin hiukan, kun kysyy muut saanevat vastata?  (narskut usein kysyvät itse ja vastaavat itse).