Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäiti on ilmainen or ja

Vierailija
05.05.2020 |

Miten teillä on sovittu raha-asioista, kun toinen tienaa vähemmän?

Minä olen hoitovapaalla ja mies hankkii neljä kertaa enemmän kuin minä.
Hän maksaa laskut ja minun osuus on ruuat yms. Lasten menot hoidan myös kaikki (vaatteet jne).

Itselleni ei jää juurikaan rahaa. Nyt kun pitkästä aikaa ostin itselleni vaatteita (ale myynti ulkomailta vielä). Laskun nähtyään mies sanoi, tuota en maksa (80e).
Te, jotka olette samassa tilanteessa olleet, ymmärrätte roolini.

Ahdistaa, mies hallitsee rahallisesti minua ja ei arvosta näköjään ihmisenä.
Minä hoidan aivan kaiken kotiin liittyvän, kuskaan lapset harrastuksiin ja lääkäriin ym. Mies ei tankkaa autoani. Ostan myös jos kodinkone menee rikki ja huonekaluista suurin osa on minun hankkimia.

Kerran pyysin mieheltä rahaa ostoksiin, kamalan väännön jälkeen antoi pari kymppiä.
Kaikki juhlat, synttärit jne järjestän ja ostan kaiken tarvittavan (haluan tietysti hyvää perheelle). Jotenkin nyt vasta ymmärsin, että itseeni en käytä ollenkaan?

Mies harrastaa kavereiden kanssa ja tekee usein reissuja, minä silläaikaa hoidan lapset kotona!
Nyt autoni hajosi.

Mitä teen? Keskustelu ei auta. Mies näkee vain oman roolinsa: hän maksaa kaiken ja vaimon kuuluukin tehdä kaikki mukisematta, koska ei tienaa "mitään"!!

Meillä on yhteiset lapset, koti, jne. silti koen olevani arvoton? Joskus ehdotin, että koska minulle ei eläkettä kerry, voisiko hän laittaa vaikka 5-50e/kk eläkerahastoon minulle? Vastaus: MIKSI hän minulle maksaisi mitään?

Kesällä hän aikoi lähteä harrastuskavereiden kanssa neljän viikon reissulle.
Hän elää leveästi. Huomasin paikkani, kun kieltäytyi maksamasta vaatemaksuani. Firman pomon vaimolle antoi avokätisen lahjan. Olin kuulema mustasukkainen hullu, kun kehtasin sanoa siitä.

V-ttu että olin TYH MÄ kun tuollaisen kanssa perheen perustin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muuta kun hommata köyhempi mies niin ei tartte tapella rahasta.

Vierailija
142/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on sovittu siten, että kaikki rahat on yhteisiä. Hyvin menee. Perheen tulisi mielestäni olla yksi yhtenäinen yksikkö jonka hyväksi kaikki toimii. Ei niin, että ollaan kaikki erillisiä rahoinemme ja muutenkin.

T. Kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen asioita jotka olisi pitänyt sopia jo ennen lapsenhankintaa.

Laitat kotitöille hintalapun jonka mies maksaa, jos ei suostu,

niin lapset hoitoon ja lähdet itse töihin kodin ulkopuolelle ja jätät tekemättä.

Tietysti voi jopa olla parasta että lähdet menemään ja lopetatte yhteiselon. Jos toinen ei siihen halua panostaa, niin asian voi tietysti pakottaa elatusavun kautta.

Kertoisitko tarkemmin, miten "kotitöille hintalappu"?

Joskus puhuinkin tuosta, puoliso sanoi että palkkaa ulkopuolisen siivoojan (eli mieluummin maksaa vieraalle?) En kyllä usko, että tosissaan edes sanoi (miksi maksaa kun minä olen olemassa)

Hän ei anna minulle mitään arvoa. Tyhmänä luulin, että hän osaisi arvostaa panostani. Todellakin olen "kone" kotona. Kun mies täytti pyöreitä, järjestin ihanat juhlat, näin vaivaa lahjan eteen jne jne... Olin salaa mielissäni, kun kuulin erään hänen sukulaismiehen kehuvan "kylläpä olisin itsekin onnellinen tuollaisesta vaimosta"!

Oma mieheni pitää itsestäänselvyytenä, eikä anna mitään muuta kuin alistaa.

ap

Ap. et ole ainoa. Facebookissa pyörii yksi kotirouville tarkoitettu ryhmä jonka jäseninä löytyy kaltaisiasi naisia keille luvattiin kuuta taivaalta. Lopputulos oli kuitenkin ero ja uusille urille lähteneet kotiäidit. En tajua mitä jotkut saa valehtelemisesta? Kotirouvaa ei oteta varattoman piiaksi.

Noille vissiin kelpasi kaunis puoliso joka lopulta ottaa harteilleen koko talouden murheet.

Ahhahaha. Naiset on niin typeriä. Ihan oikein teille. Miehet ei maksa teille mitään vaikka teidän nimenne menee. Miehet ei suostu edes hakemaan naiselle kaupasta siteitä. Hahahah.

Nainen kyllä luopuu vaikka nimestään perheen eteen. Mies ei tee mitään.

Vain pässi tekee miehen kanssa lapsen. Nimikin menee, raukat.

Vierailija
144/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh.

Ei tuohon auta kuin ero. Taloudellinen tilanteesi paranee, vaikkakin kotitöiden määrä pysyy samana, mutta mieti kumpiko parempi. Hoitaa kaikki yksin ja ilman rahaa, vai hoitaa kaikki yksin ja kaikki talouteen tuleva raha on sun hallinnassa?

145/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lika barn leker bäst.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
146/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lika barn leker bäst.

Varattomat kaunottaret ei jostain syystä halua lisääntyä köyhien kundien kanssa :D

Vierailija
147/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

orjat on pakotettuja osaansa. kotona loisijat tekee sen omasta tahdosta

Vierailija
148/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että töihin meno auttaa, koska sillon sinulla on kotitöiden lisäksi työt ja lasten haut ja harrastukset. tuskin mies niitä tekee vaikka töihin menisit .ja naisalan palkat paskoja. joudut maksamaan vaan enemmän sit kaikesta eikä jää edes enenmää koska päiväkotimaksutkin. Nyt vaan sovitte että joko teet vähemmäm kotihommia tai saat enemmän rahaa. 4

Vierailija
149/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan hintalappu kotitöille niin toivottavasti mies maksaa vaan puolet laskuista, asunnosta ja yhteisistä menoista.

Toivottavasti miesparka ymmärtää lähteä

Vierailija
150/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh millaisen ihmisen kanssa oot menny perheen perustamaan. Etkö seurusteluvaiheessa huomannut mitään viitteitä tällaisesta orastavasta kuspäisyydestä? Oot ihan tohvelin alla kertomasi perusteella. Nostaisin kytkintä aika äkkiä.

Vierailija
151/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne tuttu ja voin kertoa, että ei tuosta ole ulospääsyä. Olen uhkaillut erolla, mutta lasten vuoksi en haluaisi erota. Töihin meno ei auttanut mitään. Entistä enemmän töitä, kun pitää työpäivän jälkeen hoitaa vielä lapset ja koti. Tsemppiä ap.

152/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. 

Vierailija
153/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen asioita jotka olisi pitänyt sopia jo ennen lapsenhankintaa.

Laitat kotitöille hintalapun jonka mies maksaa, jos ei suostu,

niin lapset hoitoon ja lähdet itse töihin kodin ulkopuolelle ja jätät tekemättä.

Tietysti voi jopa olla parasta että lähdet menemään ja lopetatte yhteiselon. Jos toinen ei siihen halua panostaa, niin asian voi tietysti pakottaa elatusavun kautta.

Kertoisitko tarkemmin, miten "kotitöille hintalappu"?

Joskus puhuinkin tuosta, puoliso sanoi että palkkaa ulkopuolisen siivoojan (eli mieluummin maksaa vieraalle?) En kyllä usko, että tosissaan edes sanoi (miksi maksaa kun minä olen olemassa)

Hän ei anna minulle mitään arvoa. Tyhmänä luulin, että hän osaisi arvostaa panostani. Todellakin olen "kone" kotona. Kun mies täytti pyöreitä, järjestin ihanat juhlat, näin vaivaa lahjan eteen jne jne... Olin salaa mielissäni, kun kuulin erään hänen sukulaismiehen kehuvan "kylläpä olisin itsekin onnellinen tuollaisesta vaimosta"!

Oma mieheni pitää itsestäänselvyytenä, eikä anna mitään muuta kuin alistaa.

ap

Ap. et ole ainoa. Facebookissa pyörii yksi kotirouville tarkoitettu ryhmä jonka jäseninä löytyy kaltaisiasi naisia keille luvattiin kuuta taivaalta. Lopputulos oli kuitenkin ero ja uusille urille lähteneet kotiäidit. En tajua mitä jotkut saa valehtelemisesta? Kotirouvaa ei oteta varattoman piiaksi.

Noille vissiin kelpasi kaunis puoliso joka lopulta ottaa harteilleen koko talouden murheet.

Ahhahaha. Naiset on niin typeriä. Ihan oikein teille. Miehet ei maksa teille mitään vaikka teidän nimenne menee. Miehet ei suostu edes hakemaan naiselle kaupasta siteitä. Hahahah.

Nainen kyllä luopuu vaikka nimestään perheen eteen. Mies ei tee mitään.

Vain pässi tekee miehen kanssa lapsen. Nimikin menee, raukat.

Nimihullun jutut!

Vierailija
154/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaan hintalappu kotitöille niin toivottavasti mies maksaa vaan puolet laskuista, asunnosta ja yhteisistä menoista.

Toivottavasti miesparka ymmärtää lähteä

Saisivat miehet skipata perinteiset naiset. Miten tämä tulee joka kerta puun takaa? Ihan jokaikinen..

Treffeillä hymyillään vaatimuksille ja esitetään jees miestä kunnes tuleekin näytönpaikka.

Vierailija
155/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä lapsia teillä on? itse tekisin niin että ostaisin vain lapsille ja itselle ruuat jatkossa annostelisin ihan lautaselle ja nimet ja jääkaappiin esim. ja en hänen vaatteita pesisi enkä tekisi mitään mistä hänelle hyötyä. koska saisit saman rahan myös yksinhuoltajana ainut elatustuen tai avun sekä asumistukea ja sinulla menisk vuokraan jo sellainen osuus että ei paljoa jäisi. ja miehesi tulot kerran isot on hänellä vastuu myös sinulle ostaa jotai kivaa koska olet tavallaan hänen kotipalvelija

Vierailija
156/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheaa kutsua kotiäitiä loiseksi. Sun mies on ihan hirveä, itsekäs ja lapsellinen. Tottakai rahat ovat yhteisiä kun toinen tienaa ja toinen hoitaa kodin ja lapset! Miten joku voi olla noin saita omaa kumppaniaan ja lasten äitiään kohtaan? Sulla on totisesti käynyt huono tsägä. Onko nykyajan miehet tuollaisia luusereita..?

Vierailija
157/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauheaa kutsua kotiäitiä loiseksi. Sun mies on ihan hirveä, itsekäs ja lapsellinen. Tottakai rahat ovat yhteisiä kun toinen tienaa ja toinen hoitaa kodin ja lapset! Miten joku voi olla noin saita omaa kumppaniaan ja lasten äitiään kohtaan? Sulla on totisesti käynyt huono tsägä. Onko nykyajan miehet tuollaisia luusereita..?

Vaatimukset huitelee taivaissa pihistelijän tunkiessa kolikoita suuhunsa. Mikä menee vikaan?

Vierailija
158/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti hoitovapaalla itsekin. Miehesi oikeassa. Ei hänen kuulu maksaa vaatteitasi tai antaa sinulle eläkettä. Lapsi hoitoon tarhaan ja palaa töihin. Tai ehdota että mies hoitovapaalle ja sinä töihin. Elät leveästi jos autollakin kuljet. Lasten vaatteisiin miehesi voisi kustannuksiin osin osallistua vaikka lapsilisät oletettavasti sinulle menevät

Vierailija
159/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäiti hoitovapaalla itsekin. Miehesi oikeassa. Ei hänen kuulu maksaa vaatteitasi tai antaa sinulle eläkettä. Lapsi hoitoon tarhaan ja palaa töihin. Tai ehdota että mies hoitovapaalle ja sinä töihin. Elät leveästi jos autollakin kuljet. Lasten vaatteisiin miehesi voisi kustannuksiin osin osallistua vaikka lapsilisät oletettavasti sinulle menevät

Mistä vetoa aloittajan miehen olleen vaatimuslistan kanssa kulkeva deittailija. Oon viime aikoina nähnyt riittävästi röyhkeää vaatimista tuoretta äitiä kohtaan esim. päivittäistä meikkausta, ihonhoitoa ja kuntoilua vaikka toinen vaikuttaa väsyneeltä lapsen takia. Tuohon päälle vielä päivätyö niin siinähän vaatii.

Vaatimuksia voi esittää puolin sekä toisin kun molemmat ovat valmiita tarjoamaan vastinetta. Ap:n mies ei näillä näkymin näytä olevan valmis tulemaan vastaan.

Miksi tätä täytyisi miellyttää?

Vierailija
160/169 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ensiksikin lähde nyt jo noin karseasta liitosta.

Toiseksikin, toivon että tämä on provo mutta jos ei ollut niin:

On aivan helppo laskea miten rahat jaetaan. Oletetaan että molemmat olisitte töissä ja joutuisitte palkkaamaan lastenhoitajan. Sinä maksaisit puolet tästä ja miehesi puolet. Mutta koska sinä olet nyt se lastenhoitaja, mies maksaa sen puoliskonsa sulle. Mieti mikä on mielestäsi kohtuullinen tuntipalkka siitä että hoidat miehen lapsia niin että hän voi käydä töissä.

Tai sitten menet töihin ja palkkaatte sen lastenhoitajan.

Kuvottava sun mies.

Ja jokainen joka alapeukuttaa tätä on idiootti.