Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, jännitätkö torstai 14. päivää?

Vierailija
04.05.2020 |

Tuntoja, mietteitä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynti on kaukana normaalista viimeisinä koulupäivinä! Rehtoreille työsarkaa laittaa koko pakka uusiksi, järjetöntä. Seuraavassa eräön yläkoulun vahvistetut opetusjärjestelyt 14.5.-30.5.

Oppilasryhmät eivät saa sekoittua toisiinsa koulun sisällä. Tämä tarkoittaa, että yhden luokan oppilaat töröttävät yhdessä ja samassa luokkatilassa klo 8.15-14. Välitunnit vain 5 min vessakäyntiä varten.Ulkona ei saa olla välitunneiilla eikä oppitunneilla ilman oåettajan valvontaa.Opettajat kiertävät luokissa pitämässä tuntinsa. Kaikki pelipäivät, siivoukset on peruttu. Koulu on säilytystilana. Tämä härdelli muutaman päivän takia. Nyt koulut tulevat välittämään HUSin ohjeistusta, että vain harvat ja valitut lapset kuuluvat riskiryhmiin ja kaikin tavoin korostetaan sitä, että lähikoulunkäynti on ainoa vaihtoehto. Ei ole. Rehtorilta voi pyytää vapautusta lopuiksi päiviksi koulunkäynnistä esim.sen vuoksi, että kotona on riskiryhmään kuuluvia. Rehtori ei voi tätä kieltäytyä myöntämästä, koska rehtorille ei tarvitse toimittaa lääkärintodistuksia. Opettajat käytännössä joutuvat antamaan läksyt kotina olevillekin, jos huoltaja pyytää, näin totesi rehtori. Kaikin tavoin halutaan nyt puheissa ja teoissa levittää koronaa tahallaan ilman yhtään järkiperäistä syytä!

Saatan olla flunssassa pari viimeistä viikkoa. On kurkku kipeä jo nyt ja vilunväristyksiä. Opettajissa jää varmasti pois aika moni, koska riskiryhmäläisiä on heissäkin. Kiva rehtoreilla järjestää heille sijaisia tässä tilanteessa!

Vierailija
22/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että tuun tähän sekaan, mutta meillä hoitajilla ei todellakaan ole suojaimia, kuin korkeintaan teholla.

Nyt jo kolmannen kerran saan pelätä iskikö se korona potilaasta, hemmetin raskasta.

Opettajille tsemppiä, nyt on varmasti helpompaa, kuin syksyllä, uskokaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana palata sorvin ääreen ja normaaleihin työaikoihin. En pelkää kornaa, sitä ei todetusti ole lapsilla enkä usko siihen itsekään sairastuvani, koska syksyisellä Kiinan lomallakaan en sitä saanut.

Vierailija
24/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälkiksi käy monia rehtoreita, kun opettajat eivät mene töihin. Etäopetusta ei järjestetä nyt ollenkaan eli koska se ei ole vaihtoehto, niin onko tuo työstä kieltäytyminen erottamisen syy?

Vierailija
25/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työn kolme parasta asiaa: kesä-, heinä- ja elokuu.

Epäilen, että tänne kirjoittavat eivät ole opettajia ollenkaan. Hävettää nämä mielipiteet koko opettakunnan puolesta.

Vierailija
26/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jännitä. Miksi pitäisi? On ilo palata työhön, josta todella pidän. Etäopetuksessa työajat venyivät likkaa ja nyt paluu normaaliin ilahduttaa.

Vierailija
27/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälkiksi käy monia rehtoreita, kun opettajat eivät mene töihin. Etäopetusta ei järjestetä nyt ollenkaan eli koska se ei ole vaihtoehto, niin onko tuo työstä kieltäytyminen erottamisen syy?

Työstä kieltäytyminen kuulostaa pahalta.

Vierailija
28/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jännitä. Hain jo saikkua. En aio sairastua jonkun Li Anderssonin takia.

Aineenope 61v Hki

Pitäiskö sun jäädä jo pois työelämästä.

Vierailija
29/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on niin tyhmää moittia opettajia ja vedota siihen, että muillakin aloilla ollaan töissä. Itse en ole koulun ope. Olen varhaiskasvatuksen ope, mutta tänä vuonna opiskelen muuta alaa joten ei ole mitään mietittävää koronan suhteen, kun olen etänä. Mutta olen ollut sekä koulussa open sijaisena että tosiaan päiväkodissa. Jos ette ole sitä työtä tehneet, niin ette vissiin voi ymmärtää. Siinä ollaan niin läheikkäin lasten kanssa ja lapset on lapsia. Eivät he osaa noudattaa ohjeita, kun vasta harjoittelevat. Mitä pienempi lapsi, niin sitä vaikeampi kontrolloida nenän/pepun/silmän kaivamista. Päiväkodissa yksi taapero tuli kerran hymy korvasta korvaan ojentamaan minulle ihanaa lahjaa. Se oli hänen omasta pikku nenosesta kaivettu mehukas räkäpallero. Olen elämässäni tehnyt myös toimistotyötä, kaupassa töitä, ollut siivoojana ym.ym. Ne vaan eivät ole samaa luokkaa ihmiskontaktien suhteen. Kaupassakin sä näät paljon ihmisiä juu, mutta eivät ne tule iholle eikä kontakti kestä kauaa. Vähän naurattaakin välillä kun kaupoissa on pleksit ja kuittiautomaatti käännetty niin että asiakas itse ottaa kuitin; meidän vuokranantajan firmalla on ovet kiinni ja avaimet piti palauttaa postiluukusta; ravintolat on kiinni ja vaan luukulta saa ostaa ruokaa...sitten närkästytään siitä että koulujen opet ovat nostaneet äläkän tai päiväkodit. Itseäni harmittaa lähinnä se, että päiväkodeissa ollaan niin lammasmaisia, että ei olla nostettu äläkkää. (Siksi vaihdankin alaa, kun siellä on huonot työolot ja liikaa lammasmaisuutta.) Minä pidän oman lapseni loppu kevään kotona. Hänen koulussaan oli jo koronaa ennen koulujen sulkua ja en vaan halua opelle enää yhtään enempää työstressiä. Hän on upeasti vetänyt etäopetuksen. Usein lapsella on ollut neljäkin tuntia videoyhteyttä kouluun päivässä. Alan ihmisenä voin kuvitella miten paljon työtä siihen menee, kun pitää etäkoulua suunnitella ja ohjata vilkkaita lapsia etänä. En voi kun hattua nostaa ja toivottaa oikein rentouttavaa kesälomaa opettajalle. Muistakaa, että opet tekevät töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Siksi heillä on niin pitkä kesäkeskeytys.

Vierailija
30/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo oppilaiden näkemistä, vaikka joihinkin olen tänä aikana törmännytkin ulkona. Koulussani ei liene yhtään koronaan sairastunutta. En tunne muitakaan siihen sairastuneita paitsi siskoni, jolla tauti selvisi työn takia tehdyssä koronatestissä. Koska olin ollut hänen kanssaan tekemisissä, myös minut testattiin ja todettiin negatiiviseksi. Siskoni selvisi koronasta helpolla, sillä hänellä ei ollut mitään oireita. En usko koronan juurikaan tarttuvan ikäisiini tai oppilaisiin. Eikä se minun uskostani ole kiinni, sehän on todettu asia ettei korona tartu lapsiin ja nuoriin. Menen siis luottavaisin ja hyvin mielin kouluun. 

Vierailija
31/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan jo oppilaiden näkemistä, vaikka joihinkin olen tänä aikana törmännytkin ulkona. Koulussani ei liene yhtään koronaan sairastunutta. En tunne muitakaan siihen sairastuneita paitsi siskoni, jolla tauti selvisi työn takia tehdyssä koronatestissä. Koska olin ollut hänen kanssaan tekemisissä, myös minut testattiin ja todettiin negatiiviseksi. Siskoni selvisi koronasta helpolla, sillä hänellä ei ollut mitään oireita. En usko koronan juurikaan tarttuvan ikäisiini tai oppilaisiin. Eikä se minun uskostani ole kiinni, sehän on todettu asia ettei korona tartu lapsiin ja nuoriin. Menen siis luottavaisin ja hyvin mielin kouluun. 

Kiva kuulla, että koronasta selviää noin helposti, sillä ne uutiset tuppaavat jäämään niiden kauhu uutisten alle! Myös minä olen ilolla menossa kouluun! Kaksi viikkoa koulua tekee kaikille oppilaillekin hyvää jo pelkästään mielenterveyden takia.

Vierailija
32/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monillahan työ loppuu joka tapauksessa toukokuun lopussa.

Ja ainahan voi hankkia saikkua, jolloin ei voi erottaa.

Vierailija
33/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on niin tyhmää moittia opettajia ja vedota siihen, että muillakin aloilla ollaan töissä. Itse en ole koulun ope. Olen varhaiskasvatuksen ope, mutta tänä vuonna opiskelen muuta alaa joten ei ole mitään mietittävää koronan suhteen, kun olen etänä. Mutta olen ollut sekä koulussa open sijaisena että tosiaan päiväkodissa. Jos ette ole sitä työtä tehneet, niin ette vissiin voi ymmärtää. Siinä ollaan niin läheikkäin lasten kanssa ja lapset on lapsia. Eivät he osaa noudattaa ohjeita, kun vasta harjoittelevat. Mitä pienempi lapsi, niin sitä vaikeampi kontrolloida nenän/pepun/silmän kaivamista. Päiväkodissa yksi taapero tuli kerran hymy korvasta korvaan ojentamaan minulle ihanaa lahjaa. Se oli hänen omasta pikku nenosesta kaivettu mehukas räkäpallero. Olen elämässäni tehnyt myös toimistotyötä, kaupassa töitä, ollut siivoojana ym.ym. Ne vaan eivät ole samaa luokkaa ihmiskontaktien suhteen. Kaupassakin sä näät paljon ihmisiä juu, mutta eivät ne tule iholle eikä kontakti kestä kauaa. Vähän naurattaakin välillä kun kaupoissa on pleksit ja kuittiautomaatti käännetty niin että asiakas itse ottaa kuitin; meidän vuokranantajan firmalla on ovet kiinni ja avaimet piti palauttaa postiluukusta; ravintolat on kiinni ja vaan luukulta saa ostaa ruokaa...sitten närkästytään siitä että koulujen opet ovat nostaneet äläkän tai päiväkodit. Itseäni harmittaa lähinnä se, että päiväkodeissa ollaan niin lammasmaisia, että ei olla nostettu äläkkää. (Siksi vaihdankin alaa, kun siellä on huonot työolot ja liikaa lammasmaisuutta.) Minä pidän oman lapseni loppu kevään kotona. Hänen koulussaan oli jo koronaa ennen koulujen sulkua ja en vaan halua opelle enää yhtään enempää työstressiä. Hän on upeasti vetänyt etäopetuksen. Usein lapsella on ollut neljäkin tuntia videoyhteyttä kouluun päivässä. Alan ihmisenä voin kuvitella miten paljon työtä siihen menee, kun pitää etäkoulua suunnitella ja ohjata vilkkaita lapsia etänä. En voi kun hattua nostaa ja toivottaa oikein rentouttavaa kesälomaa opettajalle. Muistakaa, että opet tekevät töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Siksi heillä on niin pitkä kesäkeskeytys.

Eiköhän se "kesäkeskeytys" ole lähinnä siksi, että oppilaillakin on lomaa.

Vierailija
34/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä tämän ketjun opettajien asenne töiden tekoon :o

Iso osa on vetänyt tämän 2kk hyvin kevyesti, toki osa tehnyt tosissaan. Onhan se raskasta ettei pääsekään suoraan lomalle!

Vierailija
35/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jännitä. Hain jo saikkua. En aio sairastua jonkun Li Anderssonin takia.

Aineenope 61v Hki

Pitäiskö sun jäädä jo pois työelämästä.

Taitaa olla eläkeikään vielä vähän matkaa.

Vierailija
36/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin palkatonta, mutta sitäkään ei saa nyt tehdä eli pakolla töihin

Vierailija
37/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yläkouluikäiset tule enää iholle, rennosti vaan opettajat!

Vierailija
38/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä tämän ketjun opettajien asenne töiden tekoon :o

Iso osa on vetänyt tämän 2kk hyvin kevyesti, toki osa tehnyt tosissaan. Onhan se raskasta ettei pääsekään suoraan lomalle!

Lomalle olis halu päästä terveenä.

Vierailija
39/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa piiitkä kesäloma! Jee! 👋

Vierailija
40/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työn kolme parasta asiaa: kesä-, heinä- ja elokuu.

Miksi elokuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi