Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden mielestä kouluja ei pitäisi avata...

Vierailija
04.05.2020 |

Mitä rajoituksia sitten pitäisi poistaa? Vai pitäisikö kaikki pysyy tälläisena kunnes rokotus tulee eli noin vuoden verran?
Jos lapset levittää vähiten ja sairasta vähiten mutta se on mielestänne Väärä ryhmä availemaan rajoituksia, mitä te tekisitte? Kaikkihan sen tajuaa ettei näin voi loputtomiin olla, ei korona suomesta katoa jos kaikki on kotonaan, se tulee kun liikutaan heti uudestaan. Vai ollaanko kaikki kotona vuosi että saadaan rokotukset? Sitten on puolet suomen työikäisistä jo ilman töitä ja voivatkin jatkaa kotona olemista?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soisin ennemmin että vaikka terveydenhuollon jonoja alettaisiin purkaa. Mulla siirtyi ajanvaraukset syksyyn ja tämä risoo. Mieluummin menisin nyt kuin sitten syksyllä, jos niitä silloinkaan pystytään järjestämään. Koulujen avaus kahdeksi viimeiseksi viikoksi on hämmentävää lapsien näkökulmasta ja muutenkin aivan typerää.

Vierailija
22/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni koulussa on yli 700 oppilasta ja henkilökunta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Jo koulumatkalla lapsi joutuisi menemään bussilla, joka on ollut aina aivan täpötäynnä oppilaita. Bussin käytävilläkinnseisoo jo 20-30 oppilasta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Ristiitaista.

Lol. Bussissa 60 henkilöä kylki kyljessä kiinni ei tartuta toisiaan. Eikä myöskään 700 koululaista tartuta toisiaan. Hallitus tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla te höpötätte tätä "korona tulee sitten takaisin taas kun kaikki aukee vaikka oltais eristyksissä vuosia"?

Missä se piileskelee ja aktivoituuko se sitten hävittyään taas ihan itsestään?

Siksikö näin on kun joku mahtava auktoriteetti, kuten Salminen, on niin sanonut?

Mulla ei enää järki riitä käsittelemään tätä ihmisten sokeutta, lammasmaisuutta ja järjen käyttämättömyyttä!

Ajatelkaa nyt itse jo omilla aivoillanne!

Vierailija
24/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulujen avaamisesta tälle keväälle jotain hyötyä?

Vierailija
25/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uhraisi lapsia ja pakottaisi koulun henkilökuntaa altistumaan ilman mitään mahdollisuutta suojautua. 

Eli koulut vielä kiinni, mutta kirjastot, ravintolat, museot jne vapaaehtoiset toiminnot voisi avata heti. 

Niihin voi jokainen itse valita meneekö.

Vierailija
26/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne toiminnot pitäisi ensin avata, jotka ovat vapaaehtoista toimintaa: harrastukset, kirjastot, museot, kahvilat. Ja vasta sitten pakolliset toiminnot kuten koulu. Ne, jotka uskaltavat lähteä ihmisten ilmoille, voivat sen tehdä ja ne, joita tilanne mietityttää, saisivat vielä jatkaa eristyksissä oloa. Kaikilla ei ole mahdollista kulkea kouluun väljästi vaan pakotetaan nyt julkisiin liikennevälineisiin.

Vierailija
27/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kohtalaisen luova eläin, käynyt kuussakin ja muuta mukavaa. Luulen, että kesän aikana koulujen ongelmiin löytyy ideoita. Mutta ei, koronan edessä tulee alistua ja kuolla?

Vierailija
28/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni koulussa on yli 700 oppilasta ja henkilökunta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Jo koulumatkalla lapsi joutuisi menemään bussilla, joka on ollut aina aivan täpötäynnä oppilaita. Bussin käytävilläkinnseisoo jo 20-30 oppilasta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Ristiitaista.

Lol. Bussissa 60 henkilöä kylki kyljessä kiinni ei tartuta toisiaan. Eikä myöskään 700 koululaista tartuta toisiaan. Hallitus tietää.

Näin hallitus on päättänyt. Tällä päätöksellä oli mielestäni myös voitu järjestää kesäfestarit ja muut tapahtumat ihan huoletta. Hallitus olisi voinut vain suositella, että sinne ei mene riskiryhmäläiset.

Vierailija
29/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla te höpötätte tätä "korona tulee sitten takaisin taas kun kaikki aukee vaikka oltais eristyksissä vuosia"?

Missä se piileskelee ja aktivoituuko se sitten hävittyään taas ihan itsestään?

Siksikö näin on kun joku mahtava auktoriteetti, kuten Salminen, on niin sanonut?

Mulla ei enää järki riitä käsittelemään tätä ihmisten sokeutta, lammasmaisuutta ja järjen käyttämättömyyttä!

Ajatelkaa nyt itse jo omilla aivoillanne!

Ehkä kannattaisi ajatella itse. Ensinnäkin:

1. Ihmisten on pakko liikkua myös sulun aikana. Itsekin olen käynyt koko ajan töissä. Terveydenhuolto, ruokahuolto, logistiikka, poliisi, pelastustoimi, kaupat pyörivät koko ajan ja ihmiset tapaavat toisiaan. Sellaista sulkua että kaikki kökkisivät kuukauden mökeissään ilman mitään kontaktia ei ole mahdollista toteuttaa ja me koko ajan töissä käyneet voimme teoriassa saada koronan.

2. Vaikka jollain konstilla Suomesta korona saataisiin kytkettyä se tulisi rajojen yli takaisin. Emme voi jäädä eristyksiin muusta maailmasta loputtomiin. Pandemia häviäisi vain jos jokainen maailman ihminen olisi kuukauden päivät vailla kontaktia kehenkään. Ei ole mahdollista. Täytyy muistaa että meillä on rajanaapureina Ruotsi ja Venäjä, ja rajan yli liikenne kulkee koko ajan eikä sitä voida ikuisiksi ajoiksi lopettaa.

Vierailija
30/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole sokea.

Vierailija
31/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, mitä järkeä on koulut avata yhdeksäksi päiväksi. Niillä päivillä ei ole mitään merkitystä. Mutta kesäkuussa voi koronatilastot tehdä hypyn. Nämä muutama päivä ei merkitse opetuksen kannalta mitään.

Tämä ei merkitse kuitenkaan sitä, että heti tarkoittaisi sitä, että Suomen pitää olla suljettuna kaksi vuotta. Yhdeksän päivää ja kaksi vuotta on ihan eri asia.

Voi toki olla, että tilastot eivät tee hyppyä kesäkuussa, mutta voi olla, että tekee. Mutta mitään merkitystä näillä yhdeksällä päivällä ei ole.

Toisaalta, mitä olen tuttuja kuulostellut, kukaan ei aio laittaa lapsiaan kouluun näiksi kahdeksi viikoksi. Minulla ei ole itselläni kouluikäisiä lapsia, joten henkilökohtaista merkitystä asialla ei minulle ole muuten, kuin että työskentelen itse hoitajana ja en haluaisi koronan leviävän hoidettaviini, koska he ovat suhteellisen huonokuntoisia ja se olisi meille melkoinen katastrofi.

Joten jos koulut olisi tämän pari viikkoa olleet vielä suljettuina, olisi taudin leviämistä lievennetty. Tai kuten voi olla, että mitään piikkiä ei tämän takia tule. Ja ei varmaan tule, koska uskon, että aika moni tulee olemaan koulusta pois nämä kaksi viikkoa.

Opettajille tsemppiä. Ymmärrän heidän huoltaan erittäin hyvin

Vierailija
32/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujen avaamisesta ei ole mitään hyötyä, ne ei tuota millään tavalla, kuten vaikka yritykset. Ainoana tarkoituksena on tahallaan levittää tautia, mikä on lain vastaista.

Olet aivan oikeassa.

Minä en helvetissä ymmärrä miten kukaan normaali-ihminen kehtaa edes väittää mitään muuta. Kuinka tyhmänä ihmisiä oikein pidetään.

Opetuksen kannalta koulujen avaamisella ei ole mitään merkitystä. Se joka tälläistä väittää, yksinkertaisesti valehtelee.

Mielenkiintoista on, että hallituksen pelleillä ei ollut mitään kanttia antaa ukaaseja esim. yliopistoille opetuksen avaamisesta.

Todellinen syy tähän on, että poliitikot tietävät miten seuraavissa vaaleissa käy, jos vaikka pari yliopiston arvostettua vanhempaa professoria saa tartunnan ja kuolee.  Siis niin, että voidaan suoraan osoittaa että saivat viruksen koska hallitus haluaa levittää virusta pakottamalla oppilaitokset auki.