Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu siivoamaan astioitaan syötyään

Vierailija
04.05.2020 |

Tämä on nyt ehkä pikkujuttu, mutta meinaa viedä multa hermot. Mieheni ei siis suostu syötyään siivoamaan astioitaan keittiöstä, eli siis laittamaan niitä tiskikoneeseen tai tiskaamaan käsin (jos ei voi pestä tiskikoneessa) eikä myöskään laita esim. hedelmien kuoria biojätteeseen tms. Toisin sanoen keittiön pöydällä on koko ajan likaisia tiskejä ja ruuantähteitä.

Minua tämä ärsyttää suunnattomasti, koska ensinnäkin se on sotkuisen näköistä, toisekseen on ikävä alkaa kokkaamaan, jos astiat lojuvat pöydällä. Usein siivoan ne itse pois, mutta jos en, mies saattaa jättää ne tunneista useampaan päivään siihen lojumaan. Tänään meillä oli riita aiheesta. Kun kumpikin oli rauhoittunut, juttelimme aiheesta. Lopputulemana mies ilmoitti, ettei hän halua siivota sotkujaan syötyään, vaan hänen mielestään minun pitää vain kestää tilanne tai siivota sotkut itse. Mitä ihmettä teen noin härkäpäisen ihmisen kanssa? En voi ymmärtää, että hän tuntuu täysin kieltäytyvän näkemästä asiaa muusta kuin omasta näkökulmastaan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis ei kunnioita sinua lainkaan, vaan haluaa osoittaa noin, että olet hänen mielestään alempiarvioinen ja hänen palvelijansa.

Miksi ihmeessä olet tuollaisessa suhteessa???

Vierailija
2/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin hänen käyttämänsä astiat roskiin.

Vierailija
4/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi lähtee ovesta viimeisen kerran. Ei muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
5/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs teillä pyykkihuolto menee? Entä siivous?

Vierailija
6/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa niitä sinäkään. Jätät vaan siihen pöydälle, kyllä se jonkinlaisen peliliikkeen jossain kohdalla tekee?

En alkaisi aikuisen ihmisen äidiksi. Omat alakouluikäiset lapsetkin olen saanut viemään astiat ruokailun päätteeksi koneeseen, joten ei pitäisi olla ylivoimaista aikuiselle miehelle. Meillä on myös kumppanin kanssa sääntö, että jos toinen on laittanut ruoan, niin se toinen korjailee pöydästä ruoat pois.

Vierailija
7/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: mies vielä käytti puolustuksenaan sitä, että kuulemma minäkin jätän tavaroitani lojumaan ympäri taloa, mikä onkin totta meidän molempien osalta. Sanoin, että minua inhottaa ja ärsyttää myös omat sotkuni yhtä lailla kuin hänen, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa siivota koko taloa niin hyvin kuin tahtoisin. Keittiön tärkeyttä perustelin sillä, että siellä laitetaan monta kertaa päivässä ruokaa ja siksi sen siisteys on tärkeämpää kuin vaikkapa olohuoneen pöydän.

Miehen mukaan nalkutan koko ajan kaikesta, mikä sekin on varmasti totta, mutta minusta tuntuu, että teen koko ajan huomattavasti enemmän ja se tuntuu epäreilulta. Meillä ei ole lasta ja olemme menossa syksyllä naimisiin, mutta tämä epätasainen kotitöiden jakautuminen saa minut todella miettimään, olenko ollenkaan halukas perustamaan perhettä tällaisen ihmisen kanssa. Kyse on reiluudesta ja siitä, että mies tietää minun kyllä siivoavan kuitenkin lopulta. Se tuntuu raivostuttavalta.

Vierailija
8/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä että silität sen paidat ja keität käskystä kahvit vaikket itse juo.

Vierailija
9/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin naisen hommaa. Hihat heilumaan!

Vierailija
10/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilaiset standardit, joten jutusta ei tule mitään.

Epäironisesti ainoa oikea tie on jättää se.

Vierailija
11/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä antaisin miehelle kaksi vaihtoehtoa: Siivoaa jälkensä niin kuin normaalit aikuiset tai elää yksin sinkkuna sikolätissään. Tosin on vaikea kuvitella, että päätyisin tuollaisen ihmisen kanssa parisuhteeseen. 

Vierailija
12/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittakoon oman ruokansa tästä lähtien itse ja käyttää omia ruokailuvälineitään, jotka sitten itse pesee tai jättää pesemättä.

Vierailija
13/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siivoaa ketä häiritsee. Ota ero jos et kestä. Lopeta nalkutus.

Vierailija
14/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: mies vielä käytti puolustuksenaan sitä, että kuulemma minäkin jätän tavaroitani lojumaan ympäri taloa, mikä onkin totta meidän molempien osalta. Sanoin, että minua inhottaa ja ärsyttää myös omat sotkuni yhtä lailla kuin hänen, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa siivota koko taloa niin hyvin kuin tahtoisin. Keittiön tärkeyttä perustelin sillä, että siellä laitetaan monta kertaa päivässä ruokaa ja siksi sen siisteys on tärkeämpää kuin vaikkapa olohuoneen pöydän.

Miehen mukaan nalkutan koko ajan kaikesta, mikä sekin on varmasti totta, mutta minusta tuntuu, että teen koko ajan huomattavasti enemmän ja se tuntuu epäreilulta. Meillä ei ole lasta ja olemme menossa syksyllä naimisiin, mutta tämä epätasainen kotitöiden jakautuminen saa minut todella miettimään, olenko ollenkaan halukas perustamaan perhettä tällaisen ihmisen kanssa. Kyse on reiluudesta ja siitä, että mies tietää minun kyllä siivoavan kuitenkin lopulta. Se tuntuu raivostuttavalta.

Marttyyrius ja miehen syyttely on erittäin huono lähtökohta tulevalle avioliitolle. Suosittelen, että "perutaan häät, perutaan yhteinen hautapaikka"

Vierailija
15/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis ei kunnioita sinua lainkaan, vaan haluaa osoittaa noin, että olet hänen mielestään alempiarvioinen ja hänen palvelijansa.

Miksi ihmeessä olet tuollaisessa suhteessa???

Vastasi itselleen jo kahden minuutin kuluttua.

Olisi malttanut muutaman minuutin enemmän odottaa.

PaskaprÅvÅ.

Vierailija
16/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä tilanne vallinnut koko suhteenne ajan vai onko tämä joku uutuus? Todella ikävä asenne silti. Jotenkin sitä luulisi, että mies skarppaisi edes naimisiinmenoon asti, mutta tämä näyttää olevan nyt toivoton tapaus. 

Vastoin yleistä uskomusta, on olemassa ihan hyviä ja kunnollisia miehiä jotka arvostavat puolisoaan ja osallistuvat kotitöihin ilman että heidän miehinen itsetuntonsa siitä kärsii. 

Vierailija
17/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis sanoi ettei halua siivota sotkujaan syötyään. Milloin hänen ne omasta mielestään sitten pitäisi siivota? Ennen kuin syö seuraavan kerran? Kun tiskiä on keittiössä niin paljon että saa tiskikoneen kerralla? Vai ei halua siivota ollenkaan (eli sinun on siivottava)?

En itse tajua miksei voi laittaa käyttämiään astioita suoraan tiskikoneeseen, eli olen sinun kanssasi samoilla linjoilla. Pysyy keittiö siistinä ja näkee helposti milloin tiskikone on täysi ja aika laittaa pesuohjelma käyntiin.

Vierailija
18/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei älä nyt hemmetissä mene naimisiin ja tee lapsia tuollaisen ei-miehen kanssa!!!

Vierailija
19/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne roskat ja tavarat vaikka hänen puolelleen sänkyä. Ehkä sitten häntä alkaa ärsyttämään ja haittaamaan ne samat roskat. Lapsellista, mutta jos kerran puhe ei tehoa...

Vierailija
20/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmiesmiesmies...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi