Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu siivoamaan astioitaan syötyään

Vierailija
04.05.2020 |

Tämä on nyt ehkä pikkujuttu, mutta meinaa viedä multa hermot. Mieheni ei siis suostu syötyään siivoamaan astioitaan keittiöstä, eli siis laittamaan niitä tiskikoneeseen tai tiskaamaan käsin (jos ei voi pestä tiskikoneessa) eikä myöskään laita esim. hedelmien kuoria biojätteeseen tms. Toisin sanoen keittiön pöydällä on koko ajan likaisia tiskejä ja ruuantähteitä.

Minua tämä ärsyttää suunnattomasti, koska ensinnäkin se on sotkuisen näköistä, toisekseen on ikävä alkaa kokkaamaan, jos astiat lojuvat pöydällä. Usein siivoan ne itse pois, mutta jos en, mies saattaa jättää ne tunneista useampaan päivään siihen lojumaan. Tänään meillä oli riita aiheesta. Kun kumpikin oli rauhoittunut, juttelimme aiheesta. Lopputulemana mies ilmoitti, ettei hän halua siivota sotkujaan syötyään, vaan hänen mielestään minun pitää vain kestää tilanne tai siivota sotkut itse. Mitä ihmettä teen noin härkäpäisen ihmisen kanssa? En voi ymmärtää, että hän tuntuu täysin kieltäytyvän näkemästä asiaa muusta kuin omasta näkökulmastaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on 30v. ja minä 35v. -Ap

Mies katselee nuorempaa hupakkoa. Tekee tarpeensa sinuun siihen asti, että löytää 20-kymppisen tsirbun.

Vierailija
42/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan miehesi on hedonisti - rehellinen sellainen! Ei ajattele kuin omaa viihtymistään, omia aikataulujaan ja omaa elämäänsä.

Laiskuuteen taipuvaiset nautiskelijat on juuri tuollaisia. Sinun miehesi sentään kertoo suoraan, ettei tee jos ei huvita! Jos et ole vielä oivaltanut: hän ei myöskään tule muuttumaan. Mikä muu häntä ei huvita tulevaisuudessa, haluatko olla viime kädessä vastuussa kaikesta mitä kattonne alla tapahtuu?

Tämä on kyllä hyvin totta ja toisaalta myös yksi mieheni hyvistä puolista, eli hän on hyvin iloinen ja positiivinen ihminen ja osaa todella keskittyä nautiskelemaan ja tartuttaa sen myös ympärillään oleviin. Mutta sen kääntöpuolena on aikaansaamattomuus ja välillä myös suoranainen laiskuus. Mieheni uupuu vähästäkin ponnistelusta, jopa mukavan tekemisen parissa ja ikäviä juttuja häntä on tosi vaikea saada itsensä tai kenenkään muunkaan motivoitua tekemään. Malli on varmaan osittain kotoa opittu, sillä hänen äitinsä on samanlainen, eli aloittaa innolla jonkin puuhan, väsähtää hetkessä ja tarvitsee sitten tunti- tai päivätolkulla "palautumisaikaa," jolloin mieheni isä hoitaa kaiken loppuun, oli ikävää tai kivaa, oli jaksamista tai huvitti häntä tai ei. Eli mieheni toimii kuten on lapsuudenkodissaan nähnyt toimittavan, paitsi että meillä roolit ovat toisinpäin. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu olipa kyseessä mies tai lapsi: laita uusi lautanen entisen päälle.

Vierailija
44/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on kyllä omaa luokkaa. Mies maksaa kaiken mutta ei tokikaan saa mitään vastineeksi.

Muutapa AP yksiöön omillesi niin ei ole paljon siivottavaakaan...

Vierailija
45/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin tuollaisesta miehestä. Hän oli aluksi ihan mukava, mutta alkoi pikku hiljaa hivuttaa suhteeseen taloudellisen väkivallan ja sovinismin elementtejä (hänen työnsä söivät yhteiset tuet eikä 250 €/kk opintotuesta voi maksaa puolta kaikesta, joten minun olisi pitänyt siivota, pyykätä ja laittaa ruokaa sekä maksaa kaikki tuloni hänelle "kompensaationa"... Viimeisessä riidassa hän huusi minulle naama punaisena: "Sinun pitää totella minua!!".

Mies oli taustaltaan ortodoksi, vaikka väitti itseään ateistiksi. No en koske enää mihinkään etäisesti uskikselta vaikuttavaan :D vaikka jumalanusko lähtee niin naisviha näyttää jäävän liberaalimpaankin sieluun...

Luonnevika on luonnevika, oli se sitten uskovan tai uskomattoman päässä. Mun mies on Irlannin katolilainen, ja puolison ja perheen hyvinvointi tulee aina ensimmäisenä. Muunlaisia ei kannata edes harkita.

Vierailija
46/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sovinisti, ja tuo perustelu että kun tuo enemmän rahaa tms - se on alku alistamiselle ja taloudelliselle väkivallalle. Nämä ikäänkuin pikkujutut - se miten mies ne perustelee, se on olennaista. Se jättää sotkunsa sun siivottavaksi ja perustelee sillä että sunkin tavaroita lojuu ympäriinsä - minkä nolona ja "syyllisenä" myönnät. Olennainen kysymys: odotatko tai vaaditko sinä että hän siivoaa nämä sinun lojuvat tavarasi? Niinpä.

Nämä voi vaikuttaa pikkuasioilta mutta paljastavat jotain hyvin ikävää miehestä. Olen pahoillani - mutta mieti tarkkaan, haluatko avioliittoon hänen kanssaan.

Vierailija
47/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: mies vielä käytti puolustuksenaan sitä, että kuulemma minäkin jätän tavaroitani lojumaan ympäri taloa, mikä onkin totta meidän molempien osalta. Sanoin, että minua inhottaa ja ärsyttää myös omat sotkuni yhtä lailla kuin hänen, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa siivota koko taloa niin hyvin kuin tahtoisin. Keittiön tärkeyttä perustelin sillä, että siellä laitetaan monta kertaa päivässä ruokaa ja siksi sen siisteys on tärkeämpää kuin vaikkapa olohuoneen pöydän.

Miehen mukaan nalkutan koko ajan kaikesta, mikä sekin on varmasti totta, mutta minusta tuntuu, että teen koko ajan huomattavasti enemmän ja se tuntuu epäreilulta. Meillä ei ole lasta ja olemme menossa syksyllä naimisiin, mutta tämä epätasainen kotitöiden jakautuminen saa minut todella miettimään, olenko ollenkaan halukas perustamaan perhettä tällaisen ihmisen kanssa. Kyse on reiluudesta ja siitä, että mies tietää minun kyllä siivoavan kuitenkin lopulta. Se tuntuu raivostuttavalta.

Ei ole todellista! Siis kaksi aikuista ihmistä eivät pysty/halua pitää kotiaan kunnossa .( eikä ole edes lapsia). Ja vielä aiotte mennä naimisiin. Sehän on yhtä hel,,,ttiä, siten kun siihen syntyy lapsia ja tappelette kok ajan

Haukkuen toisianne esim siisteydestä. Tuommoset ,ei ikinä yhteen asumaan.

Se on ihan eri asia ,jos molemmat tahtoo asua sikolätissä.

Vierailija
48/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata perhe-elämää suunnitella! Hanki oma asunto, mies saa elää omaa elämäänsä omissa sotkuissaan. Tulet olemaan jatkuvasti ärsyyntynyt ja tyytymätön sotkuisessa kodissa.

Vierailija
49/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö myös pyyhkimässä sen pyllyn?

Mä jättäisin ne astiat tasan siihen missä ovat. Kaikki mitkä on koneessa pesisin.

Vierailija
50/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona ihan sama juttu. Mies saa laitettua juuri ja juuri syötyään lautasen tiskipöydälle ja menee maate vaikka olen tehnyt (usein vaivallakin) ruuan meille. Mies ei ole mikään ruuanlaittoa ja se olen yleensä minä joka tekee ruuan. Siivoan kaikki astiat koneeseen. Jos en siivoa, astiat jää varmasti siihen haisemaan yön yli. En tajua tuota ukkoa.

Vierailija
51/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on kyllä omaa luokkaa. Mies maksaa kaiken mutta ei tokikaan saa mitään vastineeksi.

Muutapa AP yksiöön omillesi niin ei ole paljon siivottavaakaan...

Ei, suomalainen mies ei todellakaan maksa kaikkea, nipin napin puolet kuluista. Ja senkin hirveän valituksen kanssa.

Vierailija
52/53 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä lompakko, ja lompakon kantaja tekee säännöt.

Tilipäivänä nainen hymyillen siivoaa astiat.

Vierailija
53/53 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on siis alkanut pikku hiljaa pahentua, eli tavattuamme (olemme olleet yhdessä kohta 4 vuotta) mies kyllä kantoi oman vastuunsa, mutta on vähitellen alkanut lipsumaan. Vetoaa väsymykseen tai siihen, että tekee enemmän töitä ja tuo rahaa. Toistaiseksi tilanne onkin ollut näin, koska minä vielä opiskelen. Ärsyttävintä on, että emme voi sopia siivoamisesta, vaan mies siivoa "silloin kun hänestä siltä tuntuu." Hän siis kyllä ihan oma-aloitteisesti esim. imuroi, mutta vain joka toinen viikko. Hän myös huolehtii esim. pyörien ja auton huolloista ja kunnostuksesta sekä kastelee yleensä kukat, avaa viemärit tarvittaessa sekä vastaa laskujen maksusta. Minä taas hoidan useimmat säännölliset (ja tylsät sekä pakolliset) kodintyöt, kuten pyykit, vessan pesun, suurimman osan kauppareissuista ja kierrätysroskien viemisen (viedään ne kierrätyspisteelle kaupan lähellä).

Ruuanlaitto menee suunnilleen puoliksi ja siihen olen tyytyväinen. Muihin kotitöihin oikeastaan en. Hän tekee "silloin kun hänelle sopii" ja nauttii siis arki-iltoinaan tästä syystä harrastuksista, kun minun aikani kuluu pakollisiin kodin ylläpitohommiin, koska monia niistä ei voi tehdä silloin kun sopii vaan päivittäin/viikoittain jos ei halua elää sikolätissä. Myös isot siivoukset kuten ikkunan ja saunan pesu ovat minun hoidettaviani. Ärsyttää, ettei hän tunnu näkevän epäkohtaa. 

Et seurusteluaikana huomannut, että teillä on erilaiset puhtausstandardit? Vai pitikö hän silloin oman asuntonsa siistinä ja imuroi useammin, pesi ikkunat jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi