Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadan euro seteli on loistava idea!

Vierailija
04.05.2020 |

Siitä hyötyy kaikki. Seteli koskee vain tiettyjä palveluiden tarjoajia jotka kärsivät koronan aiheuttamasta kriisistä eniten. Raha menee siis heille ja he maksavat myös av veroja takaisin valtiolle.

Tarkoituksena on saada taouden pyörät pyörimään taas. Monella työttömällä itsetunto nousee kun pääsee pitkästä aikaa kampaajalle ja uskaltaa siten hakea töitä. Palvelun tarjoaja taas saa liiketoimintansa käyntiin. Valtio saa kuitenkin arvolisäverojen myötä myös takaisin rahaa.

Tämä seteli voi tehdä myös hyvää perheelle joka pääsee nauttimaan illallisen ravintolassa ja kerrankin siihen on varaa tämän myötä. Ravintolayrittäjä on iloinen ja osa myös menee arvonlisäveroina takaisin valtiolle.

Idea on hyvä, itseasiassa loistava!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäainakin myyn sen. Mä saan satasen ja mun 1 kaveri kampaaja saa satasen. 

miksi kukaan maksaisi sinulle satasta tuosta? jos jollain on ylimääräinen seteli, niin voi mennä suoraan johonkin liikkeesen kuluttamaan.

Eihän siitä tarvisi satasta saada. Minä lompsisin lähimpään parturiin ja sanoisin "anna mulle 80 niin saat tän satasen setelin - ei tarvi leikata päätä". 

Win win, parturi sais 20 euroa tekemättä mitään, minä 80 euroa, ja valtio häviäsi 100 euroa. 

Miksi kukaan yrittäjä tuolla tavoin huijaisi ja väärentäisi kirjanpitoaan sekä ennen kaikkea jakaisi muille rahaa?

Toisaalta se taas ei eroaisi nyt jo nähdystä tukirahojen väärinkäytöstä muuten kuin että sinäkin pääsisit siitä rahasta hyötymään ja kaiken lisäksi sitä yrittäjää huomattavasti enemmän, sillä 20 euroa ei kata edes ALVia saati muita yrittäjän kuluja puhumattakaan riskistä että tuollainen toiminta huomataan.

eihän tuossa mitään rikollista ole. Parturi-kampaaja on antanut konsultaatiota 20 eurolla, kesto 1 sekuntti, josta maksaa sen alvin. Maksu suoritettu 100 etusetelillä ja vaihtorahaa annettu 80 euroa. 

Ei tuosta kuulu mitään vaihtorahoja antaa. Ei lahjakorteistakaan mitään rahaa takaisin anneta.

meneepä Lin palvelusetelin käyttö sitten vaikeaksi. Aika harvassa on palveluita joiden hinta on juuri 100 euroa jota porukat käyttävät. Jos taas ylimenevät summat maksetaan rahalla, niin silloin tuollaisesta puljauksesta ei edes jäisi kiinni. "anna 80 niin saat satasen" niin kannattaisi se 20 euron myynti kirjata kassaan käteismyyntinä. sitä ei kukaan koskaan saisi tietoon... 

Vierailija
62/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan perusköyhä tukien imuttaja. Varakkaamaat maksaa tuon vappasatasen moninkertaisesti takaisin veroina. Ilmaista rahaa ei ole. Tämänkin vappusatanen on todellisuudessa ehkä 90 euroa, kun siitä vähennetään tämän koko prosessin kulut.

Kumma kun ainakin osalla varakkaista tuntuu olevan heti negatiivinen asenne.

Tällä satasella tuettaisiin myös suomalaisia yrittäjiä jotka ovat vaikeuksissa, ei pelkästään köyhiä. Ei sitä satasta ole pakko ottaa varmaan vastaan jos ei halua. Tai sen voi lahjoittaa jollekin.

Voisikohan se johtua siitä, että me isotuloiset maksamme tämänkin lystin? Olisipa kiva kerrankin rällätä jonkun muun rahoilla, lupaan ettei olisi mitään negatiivista sanottavaa! 

Ette te sitä pelkästään maksa, kyllä tässä maassa muutkin maksaa veroja.

Moniko maksaa enemmän veroja kuin mitä saa palveluina ja erilaisina tukina? Eipä kuule yksikään keskituloinen jolla on lapsia varsinkaan. 

Onko yhteiskunta turha sinusta? Yhteiskunta perustuu siihen että tulotkin joita verotetaan tulevat sieltä. 

t. eri

Aika pitkälle menevä tulkinta sinulta. Typerä palvelusatanen on turha = yhteiskunta on turha? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kukaan maksaisi sinulle satasta tuosta? jos jollain on ylimääräinen seteli, niin voi mennä suoraan johonkin liikkeesen kuluttamaan.

Eihän siitä tarvisi satasta saada. Minä lompsisin lähimpään parturiin ja sanoisin "anna mulle 80 niin saat tän satasen setelin - ei tarvi leikata päätä". 

Win win, parturi sais 20 euroa tekemättä mitään, minä 80 euroa, ja valtio häviäsi 100 euroa. 

Miksi kukaan yrittäjä tuolla tavoin huijaisi ja väärentäisi kirjanpitoaan sekä ennen kaikkea jakaisi muille rahaa?

Toisaalta se taas ei eroaisi nyt jo nähdystä tukirahojen väärinkäytöstä muuten kuin että sinäkin pääsisit siitä rahasta hyötymään ja kaiken lisäksi sitä yrittäjää huomattavasti enemmän, sillä 20 euroa ei kata edes ALVia saati muita yrittäjän kuluja puhumattakaan riskistä että tuollainen toiminta huomataan.

eihän tuossa mitään rikollista ole. Parturi-kampaaja on antanut konsultaatiota 20 eurolla, kesto 1 sekuntti, josta maksaa sen alvin. Maksu suoritettu 100 etusetelillä ja vaihtorahaa annettu 80 euroa. 

Ei tuosta kuulu mitään vaihtorahoja antaa. Ei lahjakorteistakaan mitään rahaa takaisin anneta.

Ei tosiaankaan. Jollain tavalla sen tulisi mielestäni kuitenkin olla sellainen, että rahaa voi halutessaan käyttää myös vähemmän kuin sen 100 euroa kerralla.

Joko vaikka suoraan 10x10 euron seteleitä lounasseteleiden tapaan tai joku maksukortin tapainen, jossa se maksettu summa vähenee sitä mukaa kun korttia käyttää.

Vierailija
64/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tekisi jos pitäisi kerralla kokonaan käyttää? Aika vähän palveluja koko rahalla tulisi ostettua ja loput jäisi yrittäjiltä saamatta. Tulisi aika kalliit pikkukympit.

Vierailija
65/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideahan on mitä loistavin. Kannustaa ihmiset ostamaan palvelua. Tästä hyötyisi niin palvelun saaja kuin myös yrittäjät.

Vierailija
66/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meneepä Lin palvelusetelin käyttö sitten vaikeaksi. Aika harvassa on palveluita joiden hinta on juuri 100 euroa jota porukat käyttävät. Jos taas ylimenevät summat maksetaan rahalla, niin silloin tuollaisesta puljauksesta ei edes jäisi kiinni. "anna 80 niin saat satasen" niin kannattaisi se 20 euron myynti kirjata kassaan käteismyyntinä. sitä ei kukaan koskaan saisi tietoon... 

Miten sen voisi kirjata käteismyyntinä, jos yrittäjälle ei tule kassaan käteistä vaan näitä palveluseteleitä, joita vastaan hän sen rahan itselleen myöhemmin saa eli niiden seteleiden tulee myös näkyä kirjanpidossa? Tai miten voi olla kyseessä käteistapahtuma, jos se "seteli" on jonkinlaisen maksukortin muodossa?

Helpompaa sille kampaajallekin on leikata ne asiakkaan hiukset ja ottaa siitä asiaankuuluva palkka, kuin ruveta huijaamaan etenkin kun asiakas tuossa lähinnä hyötyisi ja yrittäjä saattaisi joutua isoihin ongelmiin.

Vierailija
67/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisella tasolla minun käsissäni siitä ei olisi hyötyä. En käy kampaajalla tai muissa ja ravintoloita käytän muutenkin. Se olisi siis ylimääräistä rahaa vain minulle, ei kenellekään muulle.

No nimenomaanhan siitä olisi sinun käsissäsi sinulle hyötyä henkilökohtaisella tasolla :D Vai onko sinulla liikaa rahaa? Jos on, niin voithan käyttää vaikka vessapaperina, jos se loppuu ;)

Vierailija
68/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen rahottaminen on todella kallista, mistä syystä olisi vaan halvempaa tukea pienyrittäjiä. Jos ei rahaa antamalla, niin verohelpotusten tai -viivästysten kautta. Helpompaa, yksinkertaisempaa, vaatii paljon vähemmän järjestelyä ja siten vähemmän liitännäiskustannuksia. 

Vierailija
69/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisella tasolla minun käsissäni siitä ei olisi hyötyä. En käy kampaajalla tai muissa ja ravintoloita käytän muutenkin. Se olisi siis ylimääräistä rahaa vain minulle, ei kenellekään muulle.

No nimenomaanhan siitä olisi sinun käsissäsi sinulle hyötyä henkilökohtaisella tasolla :D Vai onko sinulla liikaa rahaa? Jos on, niin voithan käyttää vaikka vessapaperina, jos se loppuu ;)

Minä ajattelin että idean tavoittelema hyöty olisi talouden ja yrittäjien tukeminen eikä huvittelurahan jakamista.

Harvan käsissä siitä olisi hyötyä, joko ihmiset käyttävät palveluita tai eivät.

Vierailija
70/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin että idean tavoittelema hyöty olisi talouden ja yrittäjien tukeminen eikä huvittelurahan jakamista.

Pienempi kynnys kaikilla olisi taas ryhtyä palveluiden käyttäjäksi, kun siihen palvelusetelin muodossa kannustettaisiin.

Lisäksi erilaisia palveluita voisivat innostua käyttämään sellaisetkin henkilöt, jotka eivät niitä yleensä käytä.

Vierailija
71/71 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi kynnys kaikilla olisi taas ryhtyä palveluiden käyttäjäksi, kun siihen palvelusetelin muodossa kannustettaisiin.

Lisäksi erilaisia palveluita voisivat innostua käyttämään sellaisetkin henkilöt, jotka eivät niitä yleensä käytä.

Mitä nämä palvelut olisi joita ihmiset yhtäkkiä innostuisivat käyttämään? Miksi eivät niitä ennen käyttäneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän