Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rokotteisiin pitää suhtautua täysin kritiikittömästi tai saa kuulla olevansa rokotevastainen foliohattu?

Vierailija
04.05.2020 |

Rokotebisnes on bisnestä siinä missä muukin. Rokotteita kannattaa monissa tilanteissa ottaa ja toisissa ei. Osa rokotteista on tutkittu paremmin kuin toiset. Mutta ilmeisesti kun sanon, etten halua lynkata ihmisiä jotka eivät rokotteita syystä tai toisesta halua ottaa, olen mielipiteineni vähemmistössä. Ilmeisesti rokotepakkojen suhdetta itsemääräämisoikeuteen ei saisi myöskään edes pohtia vaan kaikki pitäisi hyväksyä mitä ylhäältä päin sanellaan.

Eniten ihmetyttää, että nämä somessa aktiiviset "rokotevastaisia" metsästävät joukkolynkkaajat ovat usein ihan tavallisia yksityishenkilöitä. Vaikea uskoa, että näille mikään rokotefirma maksaa, mutta kovin on innokasta rokotteiden puolustelu kaikissa tilanteissa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän rokotteisiin suhtauduta oikesti liian kriittisesti. Miksei esim koronarokotetta voisi jo jakaa vanhainkodeissa ja lääkäreille vapaaehtoisesti. Nyt moni kuolee ihan turhan takia. Säästäisi ihmishenkiä jos rokotteisiin osattaisiin suhtautua järkevästi. Samoiten talouskin kiittäisi kun karanteenit voisi purkaa.

Vierailija
22/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan kritiikittömästi mutta jos perustelut rokottamattomuuten on typeriä ja rokottamattomuus vaarantaa toisia niin kyllähän se helposti tunteita nostattaa.

Eli

Jos sanoo, että lastani ei ole vielä rokotettu rokotusohjelman mukaisesti koska hän on sairastellut jatkuvasti enkä halua kuormittaa hänen kroppaansa tällä hetkellä enempää.

Vs.

En rokotuta lapsiani koska autismi, elohopea ja lääketehtaiden juoni tahdä zombeja.

Ihan eri fiilikset herää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt rokotteet on hyvä ottaa, esim. jäykkäkouristusrokotetta on tutkittu vuosikymmeniä ja turvalliseksi todettu. Mutta kausirokotteet ovat aina uusia, niissä on ollut myös mm. formaldehydiä (mitätön annos mutta kuitenkin) ja ei ole järkeä ottaa b jos sairastuu a:han. Itse en ota rokotteita kuin silloin jos siihen on painava syy ja koen järkeväksi. Huolehdin hygieniasta ja syön terveellisesti,olisi toki mukavaa jos muutkin ihmiset noudattaisi eikä aivastelisi ja yskisi miten sattuu. Mutta maalaisjärjellä pääsee pitkälle, ihminen voi myös joskus sairastaa, en näe järkevänä hyväkuntoisen nuorehkon ihmisen ottaa joka vuosi erilaisia rokotteita ja toimia koekaniinina jos ei kuulu riskiryhmään.

Vierailija
24/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rokotuttanut vain ne lapset, jotka haluan pitää

Vierailija
25/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka polio ei ole tuttu asia, niin Ylen Areenassa on tosi hyvä radio-ohjelma siitä. Kuuntele se, ja mieti sitten, miksi rokotusvastaisiin suhtaudutaan kielteisesti. Rokotuksen ottamatta jättäminen ei ole vain henkilökohtainen asia, vaan vaikuttaa myös niihin ihmisiin, jotka eivät voi esim. alentuneen immuniteetin takia rokotusta ottaa.

Osaatko lukea? En puhunut siitä, että rokotusvastaisiin suhtaudutaan kielteisesti, vaan siitä, että kenet tahansa joka ei suhtaudu kaikkiin rokotteisiin täysin kritiikittömästi leimataan rokotevastaiseksi.

Ohiksena. Oiskohan syynä se, ett te "rokotekriittiset" sinä etunenässä olette hyvin aggressiivista porukkaa, jolle ei mikään perustelu uppoa. Sait aivan asiallisen vastauksen ykköseltä, mutta aloit heti meltota suu vaahdossa. Kanssasi on turha yrittää keskustella aiheesta asiallisesti .

Ja hupaisaa kylläkin, juuri sinä puhut rokotevastaisten LYNKKAAMISESTA, vaikka selvästi harjoitat sellaista puhetapaa hyvin suurella innolla itse.

Kerro ihmeessä, miten THL:n toiminta kestää päivänvalon kun suosittavat epidemian kiihdyttämistä ja historia on tämä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html

Vierailija
26/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotekriittiset ovat itse aiheuttaneet huonon maineensa. Sama kuin minä sanoisin olevani "pillerikriittinen" ja väittäisin että kaikki pillerit ovat vaarallisia ja erityisesti valkoiset pyöreät pillerit ovat Illuminatin salajuoni.

Totta kai rokotteet ovat kuin mitkä tahansa lääkkeet, niillä on myös haittavaikutuksia. Kuka tahansa täyspäinen lääkäri tietää tämän. Kysymys on siitä mitkä ovat hyödyt ja haitat, toisaalta yksittäiselle ihmiselle ja toisaalta yhteiskunnalle? Rokotteet ovat siten erilaisia kuin lääkkeet yleensä että ottamastasi rokotteesta hyötyvät myös muut ihmiset mutta mahdolliset sivuvaikutukset jäävät kokonaan itsesi kärsittäväksi. Voi siis olla tilanne että täysin itsekkäästi ajateltuna jokin tietty rokote kannattaisi jättää ottamatta. Jos jättää rokotteen ottamatta kun muut ottavat, on vapaamatkustaja. Ehkä tämän vapaamatkustaja -ongelman takia rokotekriittisiä pyritään häpäisemään.

Vierailija
27/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksilö vs. yhteiskunta - kysymys. Kansanterveys vs. yksilön itsemääräämisoikeus. Viranomaisillakaan ei aina ole parasta tietoa ja korruptoituneitakin tuppaavat olemaan. Ongelmallinen monisäikeinen kysymys.

Vierailija
28/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se "kriittinen" suhtautuminen on 99% jotain netin foliopipopäiden ulinaa.

Ainoa kriittinen suhtautuminen tulkoon muilta lääkäreiltä ja niiltäkin tulee tarkastaa ettei ole oma lehmä ojassa kuten koko autismikalabaliikin alkuun laittaneelta hepulta jonka oli tarkoitus tuoda markkinoille oma versionsa joka sitä ei aiheuttaisi

Kas kummaa, että intresseillä on väliä vain kun puhutaan rokotusten vastustajista, mutta esim. THL:n saama rahoitus GSK:lta ei muka ole mikään ongelma. Tai se, että valtaosa tutkimuksista rokotteiden hyödyistä on rokotefirmojen rahoittamia.

Vierailija
29/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotekriittiset ovat itse aiheuttaneet huonon maineensa. Sama kuin minä sanoisin olevani "pillerikriittinen" ja väittäisin että kaikki pillerit ovat vaarallisia ja erityisesti valkoiset pyöreät pillerit ovat Illuminatin salajuoni.

Totta kai rokotteet ovat kuin mitkä tahansa lääkkeet, niillä on myös haittavaikutuksia. Kuka tahansa täyspäinen lääkäri tietää tämän. Kysymys on siitä mitkä ovat hyödyt ja haitat, toisaalta yksittäiselle ihmiselle ja toisaalta yhteiskunnalle? Rokotteet ovat siten erilaisia kuin lääkkeet yleensä että ottamastasi rokotteesta hyötyvät myös muut ihmiset mutta mahdolliset sivuvaikutukset jäävät kokonaan itsesi kärsittäväksi. Voi siis olla tilanne että täysin itsekkäästi ajateltuna jokin tietty rokote kannattaisi jättää ottamatta. Jos jättää rokotteen ottamatta kun muut ottavat, on vapaamatkustaja. Ehkä tämän vapaamatkustaja -ongelman takia rokotekriittisiä pyritään häpäisemään.

En tiedä juuri ketään, jonka mukaan kaikki rokotteet ovat vaarallisia. Mutta kun ei saa kritisoida mitään rokotteita.

Vierailija
30/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni rokote on vähän sama asia kuin joku lääke. Tosia käytän, toisia en.

Ainoa ero on se, että rokote jää pysyvästi tai kuitenkin pidemmäksi aikaa elimistöön. Siksi olen niiden suhteen huomattavasti kriittisempi ja varovaisempi.

Jokaisella on oltava jatkossakin oikeus päättää mihin lääkkeeseen ja apuun turvautuu.

Vierailija
31/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä vapaamatkustuksessa on ainoastaan ne rokotekriittiset, jotka huutelevat ympäriinsä rokotteiden vaarallisuudesta. Jos olisivat itseksensä hiljaa ottamatta ne rokotteet niin ok, mutta se että omaa agendaa syötetään muille ja tämä aate leviää, vie pohjan  rokotteiden toimivuudelta kun laumasuoja teho pienenee ja rokottamattomat vaarantavat ne jotka eivät rokotetta jostain syytä ole voineet ottaa (vaikka haluaisivatkin).

Vierailija
32/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio ottaa korona tai influessa rokotteita, kun ne ei ole kovin hyvin tutkittuja ,jäykkäkouristus,polio yms. hyvin siedetyt oon ottanu. katsokaa ja tutkikaa mitä ainesosia rokotteet sisältää, niin alkaa vähän mietityttää onko turvallista. onhan maailmal suunniteltu jostain laaman verestä tms. oudoista ainesosista korona rokotetta lähde daily mail uk

afrikas kokeillaan uusista rokotteista, suurin osa ja siellä on kuolemia ollu ja haittavaikutuksia youtubes katoin just afrikkalaisten rokote keskustelua ,jos alkavat kokeilla korana rokotteita osa afrikkalasista aikoo juosta pakoon

Vierailija
33/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rokotekriittinen ja etenkin pienen lapsen rokottamiseen sarjatulella suhtaudun hyvin suurella varauksella. Oman lapsen kohdalla 1,5-vuotisneuvola jäi viimeiseksi, kun lääkäri vänkäsi MPR-rokotteesta eikä meinannut millään mennä jakeluun ettei me nyt sitä oteta, kun ei tähän mennessä olla muitakaan rokotuksia otettu. Seuraavan kerran lapsi oli terkalla kolmannella luokalla ja onneksi koulun terkka oli vähämmän vauhko. Mutta rasittavaa oli koululääkärin vastaanotto sitten joskus myöhemmin. Koko aika meni siihen lääkärin rokotepropagandaan. Miksei nämä ihmiset pysty hyväksymään sitä, että kaikki vaan ei halua rokotteita ainakaan pienelle lapselle? Kai siinä lääkärintarkastuksessa olisi voinut vähän muutakin jutella. 

Sikainfluenssan kohdalla lapsi oli jo sen ikäinen (12) että sai itse valita miten toimii, kun meillä vanhemmilla oli rokotteen ottamisesta erilaiset näkemykset. Sama juttu papilloomarokotteen kanssa, itse sai päättää ja toki omalta osaltani varmistin että lapsi lukee jotain muutakin kuin THL:n propagandaa. Aika harva tytön luokalta loppujen lopuksi otti kumpaakaan rokotetta. Kasiluokan keväällä otettiin dT-rokotus, koska ripari vaati sen. Ja se muutenkin oli sellainen mitä olin ajatellut, että voisi olla hyvä ottaa. 

Mikään uskonnollinen asia tämä ei minulle ole. Jos nyt jo aikuisen kirjoissa oleva lapsi haluaa rokottaa itsensä jotain vastaan, niin en minä ala vastaan rähistä. Mutta en todellakaan pitänyt hyvänä ajatuksena pitää mitään kiirettä näiden rokotusten kanssa kun lapsi oli pieni. Enkä myöskään ole monillekaan kuuluttanut, että meidän lasta ei rokotettu - kun tietää minkälainen paskamyrsky siitä aina nousee.

Vierailija
34/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksilö vs. yhteiskunta - kysymys. Kansanterveys vs. yksilön itsemääräämisoikeus. Viranomaisillakaan ei aina ole parasta tietoa ja korruptoituneitakin tuppaavat olemaan. Ongelmallinen monisäikeinen kysymys.

Kannattaa muistaa, että meillä Suomessa rokoteasioissa puhutaan samasta laitoksesta, joka tilasi maskeja Onni Sarmasteelta ja Tiina Jylhältä. Ei yllättäisi, jos joku niiden rokote sisältäisikin pelkkää botoxia.

Vierailija
35/35 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ääripäiden välissä. En ota kaikkia rokotteita joita tarjotaan. Miksi meille ei ole omaa termiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme