Kaveri kysyi viime viikolla oonko kiinnostunut lähtemään reissuun sitten, kun taas pääsee.
En minä ainakaan heti uskalla, kun rajat aukeaa. Kun noin vastasin, kaveri tekstasi vain "jaa".
Odotan mieluummin vaikka roketetta enkä turhaan riskeeraa itseäni.
Kommentit (12)
Miksi joillakin on hirveä hinku lähteä ulkomaille terveydenkin uhalla? Täysin käsittämätöntä.
Mitä siihen olisi pitänyt vastata?
Fiksua sinulta ja sinulla on luultavasti myös rikkaampi sisäinen maailma kuin kaverillasi.
Onhan matkailu ja uusien paikkojen näkeminen kiehtovaa, mutta jos on heti pakko lähteä riskeistä piittaamatta, niin eiköhän se kerro lähinnä siitä, että tarvitsee epätoivoisesti uusia virikkeitä ja hälyä peittämään elämänsä onttoutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen olisi pitänyt vastata?
Vaikka ok. Jaa-vastauksesta tulee ihmettelevä sävy. Enkä tarkoittanut niinkään vastausta vaan ihmettelin miksi pitäisi heti olla menossa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua sinulta ja sinulla on luultavasti myös rikkaampi sisäinen maailma kuin kaverillasi.
Onhan matkailu ja uusien paikkojen näkeminen kiehtovaa, mutta jos on heti pakko lähteä riskeistä piittaamatta, niin eiköhän se kerro lähinnä siitä, että tarvitsee epätoivoisesti uusia virikkeitä ja hälyä peittämään elämänsä onttoutta.
Tai sitten vain on ihminen joka ei elä elämäänsä aina ensikädessä riskien, pelkojen ja "mitä jos" tilanteiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kyllä muutenkin ollut aina menossa. Laittoi muutama viikko sitten viestin, että "minneköhän sitä pääsiäisenä lähtisi, keittiöön vai olohuoneeseen". Joidenkin vaikea olla paikoillaan, mutta minä taas tykkään ennemmin rauhoittua välillä.
Minä rakastan matkustelua intohimoisesti, mutta en tulisi mieleenkään lähteä tänä vuonna minnekään. Ei vaikka täytän pyöreitä ja viime vuosina olen miettinyt että olisi kiva juhlistaa esim. Pariisissa tai Roomassa. Nope.
Mä aion lähteä reissuun heti kun mahdollista. Kesäloma alkaa 1.6 niin toivottavasti silloin jo pääsee matkustamaan rajojen ulkopuolelle.
T'ässä voi hetki heilahtaa, ennenkuin Viroa kauemmas voi lähteä. Miten nyt sitten loma-aikoihin tuo hetki osuu. Luultavasti itse en ensi kesää aiemmin ole minnekään menossa. Kaverin kanssa ehdimme miettiä autoreissua Saksaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain on ihminen joka ei elä elämäänsä aina ensikädessä riskien, pelkojen ja "mitä jos" tilanteiden kautta.
Eli jos ei halua heti rajojen auettua epävarmassa tilanteessa lähteä seikkailemaan, elää ensi kädessä pelon kautta?
Kultainen keskitie, ystävä hyvä. Mutta ehkä ymmärrämme sen eri tavoin. Minusta olisi järkevintä odottaa muutama kuukausi ja katsoa, miten koronatilanne mahdollisesti muuttuu rajojen auettua. En sano, että koskaan enää ei saa mennä ulkomaille, koska se olisi mielestäni tuota pelon kautta elämistä. Mutta sokkona säntääminen heti tilaisuuden tullen... ei ole kovin fiksua sekään.
Minä myös rakastan matkustamista, mutta itse ajattelin tämän vuoden pysyä kotimaassa. Ei nyt hirveän pahalta tunnu.
Ok?