Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon säästöjä 40v "pitäisi" olla? Paljonko sinulla on?

Vierailija
03.05.2020 |

Minulla on mennyt lähinnä asunnonmaksuun rahat, mutta kaikkialla puhutaan että pitäisi olla säästöjä. Muutama tonni on rahasto-osuuksia.

Miten teillä muilla?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole säästöjä. kun asun vuokralla, voin vaihtaa maisemaa hyvinkin nopeasti, koska ei tartte yrittää lamasuomessa myydä asuntoa. miksi niitä säästöjä pitäisi olla? ei niitä mukaansa saa kukaan, kun täältä lähdetään. tajusin jo vuosia sitten, että materia on vain rasite. en tee töitä, kun ei ole tarvetta haalia kaikkea turhaa. toisin sanoen: elän hyvää ja seesteistä elämää. olen vapaa huolista. entä te säästäjät ja omistajat? stressaatte eläkeikään asti veloista ja varakkuudesta. olette niin paljon parempia kuin me muut. minulle riittää, että on katto pään päällä, ruokaa kaapissa ja tupakka huulessa. kun kelit lämpiää, lähden rinkka selässä metsään, ja palaan sitten syksyllä kun kylmenee. onkohan teillä 5 viikkoa vuodessa lomaa? minulla on 52 viikkoa. ja kyllä, olin joskus kuin te. piti olla oma kämppä, hieno auto, ja kaikkea. nyt paskat nakkaan moiselle. M.45

Vierailija
82/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v, ei omistusasunto (asumisoikeus) ja säästöjä noin 1500 euroa. En ole ikinä nähnyt tarpeelliseksi säästää, kaikki saa mennä mitä tulee. Ei tässä maassa nälkään kuole vaikka työtkin menisi, sosiaaliturva toimii. Ja mulla ei siis kyse siitä ettei olisi pystynyt säästämään, olen it-alalla ja hyvä palkka, mutta en halua, mieluummin elän leveästi.

Ei kuole ei, mutta moni ei tykkää elintason laskusta. Hienoa kuitenkin, että sinä olet valmis elämään minimituilla pahimman sattuessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla ei ole säästöjä. kun asun vuokralla, voin vaihtaa maisemaa hyvinkin nopeasti, koska ei tartte yrittää lamasuomessa myydä asuntoa. miksi niitä säästöjä pitäisi olla? ei niitä mukaansa saa kukaan, kun täältä lähdetään. tajusin jo vuosia sitten, että materia on vain rasite. en tee töitä, kun ei ole tarvetta haalia kaikkea turhaa. toisin sanoen: elän hyvää ja seesteistä elämää. olen vapaa huolista. entä te säästäjät ja omistajat? stressaatte eläkeikään asti veloista ja varakkuudesta. olette niin paljon parempia kuin me muut. minulle riittää, että on katto pään päällä, ruokaa kaapissa ja tupakka huulessa. kun kelit lämpiää, lähden rinkka selässä metsään, ja palaan sitten syksyllä kun kylmenee. onkohan teillä 5 viikkoa vuodessa lomaa? minulla on 52 viikkoa. ja kyllä, olin joskus kuin te. piti olla oma kämppä, hieno auto, ja kaikkea. nyt paskat nakkaan moiselle. M.45

Toivottavasti sairastut vakavasti. Jospa sitten tulisit vähemmän omahyväiseksi. 

Vierailija
84/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole penniäkään säästössä, vähänkään kun laittaa päätä oman kuplan ulkopuolelle rahan maine tukena ja turvana tahriintuu, sosiaalinen pääoma on se missä ihan kaikissa tilanteissa pärjääminen asustaa.

Toivottavasti sinäkin sairastut vakavasti. 

Vierailija
85/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja säästöjä on joku 51 000 e, ei velkaa. Tuosta vajaa puolet on kiinni asumisoikeusmaksussa, joku 9000 e säästötileillä ml. osakesäästötili, 6000e osakkeissa ja loput rahastoissa.

Olen ihan tyytyväinen säästöihin, kun ottaa huomioon että työhistoriassani taitaa tähän päivään mennessä olla vain kolme täyttä kalenterivuotta töissä 100% työajalla. Toki sitä olisi voinut nuorena ostaa asunnon, kun vielä 15 vuotta sitten lainaa olisi saanut opiskelijana vailla omia säästöjä, ja pk-seudulla asuntojen hinnat olivat kohtuulliset.

Vierailija
86/89 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto alkaa olla lähes velaton, lisäksi tileillä tällä hetkellä n. 25000. Puskurirahaston rajana olen pitkään pitänyt 10000 jotta koen oloni turvatuksi, en halua joutua ottamaan lainaa jos vaikka pesukone hajoaa.

Normaali työssäkäyvä pystyy ostamaan kyllä pesukoneen koska tahansa vaikkei olisi säästöjä. Odottelee tilipäivää niin muutama satku irtoaa. Just ostin astianpesukoneen, juuri sellaisen minkä halusin, en halvinta. Ihan ilman sen kummempia säästöjä, saati lainaa. Rosterisen kaikilla herkuilla. Maksoi vajaa 700 kotiin tuotuna, asennettuna ja vanha vietiin pois.

Vierailija
87/89 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto alkaa olla lähes velaton, lisäksi tileillä tällä hetkellä n. 25000€. Puskurirahaston rajana olen pitkään pitänyt 10000€ jotta koen oloni turvatuksi, en halua joutua ottamaan lainaa jos vaikka pesukone hajoaa.

Pesukoneen saa alle 400 eurolla. En ole koskaan joutunut ottamaan lainaa kodinkoneisiin, vaikka olen pienituloinen.

Vierailija
88/89 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Vai säästöjä. Tilillä on 2000e, en omista mitään, asun vuokralla. Kuukauden päästä täytän 40v.

Vierailija
89/89 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 30 tonnii, Säästössä 5 tonnii. Asunnonarvo 300 000 (omistamme puoliksi mieheni kanssa). Olen maksanut lainani 3 vuoden sisällä ja sit rupean säästämään. Olen 40v, 2 lasta, avioliitossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän