Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuisitko teinin suihkutteluun

Vierailija
03.05.2020 |

Teini käy suihkussa aamuin illoin, ja on siellä vaikka puoli tuntia kerrallaan niin, että vesi sohisee täysillä koko sen ajan. Siellä hengataan ja haaveillaan peseytymisen lisäksi. Puututko vanhempana asiaan ja neuvot fiksua veden kulutusta vai saako teillä tehdä kuten haluaa?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puututaan. Äly hoi.

Vierailija
2/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin ja neuvoisin ystävälliseen sävyyn ja kertoisin, minkä verran vettä menee hukkaan litroissa ja euroissa. Tai näin toivoisin itseni puuttuvan asiaan. Teinin ohjaus ja ohjeistus ei aina suju niin kuin itse toivoisi. Mutta keskustelun kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko, jos lämmin maksaa 8 euroa kuutio.

Vierailija
4/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa puuttua. Liittyy vahvasti kehittymiseen ja ihminen tarvitsee tilaa olla rauhassa. Annat olla ja et kyseenalaista.

Vierailija
5/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi kenenkään muunkaan suihkutapoihin.

Vierailija
6/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut ja käynyt koputtamassa kylppärin oveen jos uhkaa venyä lutraaminen liian pitkäksi.

Vierailija
7/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa puuttua. Liittyy vahvasti kehittymiseen ja ihminen tarvitsee tilaa olla rauhassa. Annat olla ja et kyseenalaista.

Ihan älytöntä. Kehittymiseen kuuluu myös rajoitusten ymmärtäminen ja luonnonvarojen kunnioittamisen oppiminen. Myös se on hyvä tiedostaa, ettei vesi ole ilmaista.

Vierailija
8/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen valmis maksamaan pitkistä ja kuumista suihkuista! Arjen pieniä nautintoja.

Vierailija
9/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on meillä säännöllisesti pinnalla, viimeksi viimevkolla, kun ilmeni, että vedenkulutus n.160l/vrk/hlö.

Eipä ole paljoa auttanut, vähän enemmän sammuttelee suihkua siellä ollessaan, mutta edelleen litraa antaumuksella n.20-30min/pvässä.

18v kyseessä.

Vierailija
10/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puututtu. Tosin vasta 12 v kyseessä mutta olisi helposti suihkussa tunnin päivässä, jos ei olisi sanottu asiasta. Mun mielestä voi avata asiaa ihan euroissa, jos se helpottaa ymmärtämistä.

Vierailija
11/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että suihkuttelee liikaa, kuin liian vähän. Itse kyllä keskustelisin vedenkulutuksesta, mutta en mitään meteliä nostaisi.

Vierailija
12/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se hyvä oppi tulevaisuutta varten, vesi on kallista eikä sitä pidä tuhlata. Voipi olla yllätys kun muuttaa omilleen ja maksaa vesilaskunsa itse jos on tottunut olemaan puoli tuntia kerrallaan suihkussa.

Itse olen kehottanut sulkemaan hanan saippuoinnin ja hampaiden harjaamisenkin ajaksi.

Vierailija
13/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttö teki tuota myös nuorena.  Varmaankin oli turvallisin paikka sormettaa.   Veden hinnasta ei kannata puhua.  Äiti voisisi neuvoa siinä sormetusjutussa ja taata teinitytölle turvallinen paikka ja vaikka joku lelu.

Tottakai veden hinnasta pitää puhua! Miksi ei pitäisi? Ei teini voi tuhlata yli perheen varojen sen takia, että pääsee sormettaa.

Vierailija
14/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin tiukkaa rahasta, ettei pesuveteen ole varaa!

antakaa ihmisen peseytyä

Vierailija
15/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannattaa kertoa veden hinnasta - mistäs teini sen muuten tietäisi. Ei tietenkään pidä syyllistää, mutta isket faktat pöytään. Oikeestaan se ois pitänyt tehdä jo pitkä aika sitten. Mun lapsuudenkoti oli omakotitalo, joten kuluja riitti ja oli ihan selvä juttu kaikille, että suihku on kiinni kun laitetaan shampoota ym. Myös jos joku oli oikeasti älyttömän pitkään suihkussa (kylminä talvipäivinä saatoin tähän syyllistyä, kun  lämmin vesihöyry tuntui niin ihanalta), joku koputti lattiaan siinä yläpuolella.

Vierailija
16/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaa suihkussa. Fakta. Tein itse ihan samaa.

Vierailija
17/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puututa, kaksi teiniä. Hetken se kestää ja saavat olla rauhassa.

Mun oma äiti narisi wc-paperista ja vedestä.

Eikä saanut mennä yksin saunaan.

Meillä nyt toisin.

Vierailija
18/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä puuttunut asiaan. Tyttäreni on masentunut ja ahdistunut ja vedessä olo rentouttaa. Mieluummin maksan vaan isonpuoleisen vesilaskun kuin alan niuhottaa tuosta. Suomessa ei onneksi ole vedestä pulaa ja veden lämmittämisen viemä energiamäärä ei ole kaukolämpöalueella iso ongelma sekään.

Vierailija
19/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin tiukkaa rahasta, ettei pesuveteen ole varaa!

antakaa ihmisen peseytyä

Mutta kun todella monella on. Ei peseytymiseen tarvitse 2x30min/päivä. Ei tuo ole enää peseytymistä.

Vierailija
20/77 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän vaikka masturboi suihkulla niin ei kannata puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä